Hvor sidder styr-justerings-skruen på en s~
Fra : Henrik

Dato : 29-11-01 18:45

Hejsa..

Sidder den oppe under instrument brættet som på en NRG og en Typhoon, eller
sidder den nede ved den store lygte?

Hvis nogen ved det, gider de så ikke lige hurtigt skrive det, da jeg skal ud
og juster det på min scooter om en time.

På forhånd tak.

M.v.h.

Henrik.

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 01-12-01 17:19

"Henrik" <ask@me.net> skrev i en meddelelse
> [...]
ud
> og juster det på min scooter om en time.

Styr-justerings-skruen .... Det har jeg godtnok aldrig hørt om før.. Er det
ekstra udstyr? Sidder styret skævt, så skal du
finde bolten der sidder oppe i toppen (enden af gaflen). Drej den et par
gange mod uret, slå den ned, så den ikke kan komme længere.
Så kan du dreje styret hvorhen du har lyst. Derefter strammes den igen. Du
skal have det larkeret skjold + instrumenter af. Det tager ikke meget mere
end 10 minutter

> På forhånd tak.
>
> M.v.h.
>
> Henrik.

/Thomas

Fra : PHK

Dato : 02-12-01 12:45

"Thomas Buus Andersen" <t-buus@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> gange mod uret, slå den ned, så den ikke kan komme længere.
> Så kan du dreje styret hvorhen du har lyst. Derefter strammes den igen.

Mit råd vil være - lad være med at stramme den for hårdt. Hvis du ryger i
asfalten og styret ikke kan give sig, går det ud over bremsegreb m.m. Så er
det trods alt bedre at du i stedet kan rette styret op ved at tage lidt ved.

--
_
|_|

Fra : Henrik

Dato : 02-12-01 13:25

Hejsa.. Tak for tippet..

Men jeg har prøvet, at have den der bolt løsnet, men jeg kunne ikke dreje
den overhovedet..

Er der fordi jeg mangler at banke den ned når den er løsnet? Skal man gøre
det med en hammer eller hvad?

Al hjælp modtages med kyshånd :)

M.v.h.

Henrik

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 02-12-01 19:56

> [...]
> den overhovedet..
>
> Er der fordi jeg mangler at banke den ned når den er løsnet? Skal man gøre

Ja det er det du mangler at gøre. Bolten du løsner har fat i en
"kegleformet" ting i den anden ende, som kiler sig fast i styret. Derved
udvidet styret nede i bunden, og griber fat i gaflen(kronrøret). Drejer du
lige bolten rundt tre gange, og giver den at dask med en plastic hammer, så
kan du dreje så meget du har lyst til. Men du SKAL stramme det ordenligt,
ellers kommer der slør i hele lortet, og det er ikke sjovt !

> Al hjælp modtages med kyshånd :)
>
> M.v.h.
>
> Henrik

/Thomas