eudora og vedhæftninger ?
Fra : Jakob H K

Dato : 29-11-01 18:43

HVordan kan jeg sørge for at alle de vedhæftninger jeg får figurerer i
emailen på en sådan måde at jeg umiddelbart kan trække dem til deres
placering. Som det er nu kan jeg det nogen gange, andre gange skal jeg
lede efter filen i atachmentsmappen !!

Hygge

Jakob H K

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-12-01 23:47

Jakob H K <ingen@email.dk> wrote:

> [...]
> emailen på en sådan måde at jeg umiddelbart kan trække dem til deres
> placering. Som det er nu kan jeg det nogen gange, andre gange skal jeg

Nu er der godt nok gået lang tid, men da nogle her regner mig
for at være ekspert i Eudora, må jeg hellere svare. Jeg ved det faktisk
ikke. Du kan ikke indstille ret meget i Eudora vedr. modtagelsen af
vedhæftede filer. Du kan vælge, hvilken mappe, de lægges i, og du kan
vælge, at MIME digests behandles som attachments, hvad det så betyder. I
"Fonts & Display" kan du også vælge, om du vil se billeder direkte i
e-mailen.
Jeg har også undret mig over, at vedhæftede filer behandles
forskelligt, men jeg kan ikke rigtigt finde ud af, hvorfor. Jeg tror,
det har noget at gøre med, om e-mailen er i HTML eller plain text. For
tiden får jeg i øvrigt en masse e-mail med vedhæfte filer, som jeg
regner med er virus. Det sjove er, at de ikke ligge i Attachments
mappen, men i Parts Folder, hvor man ikke lige leder efter dem. De
hedder f.eks:

HAMSTER.DOC.pif
info.DOC.scr
Me_nude.MP3.scr
New_Napster_Site.MP3.pif
Pics.DOC.scr
Pics.DOC.scr 1
SETUP.DOC.scr

En typisk e-mail kan være:

----
To: webmaster@muenster.dk
Subject: Re:
Date: Tue, 11 Dec 2001 18:09:41 +0100

<x-html><!x-stuff-for-pete base="" src="" id="1" charset="iso-8859-1">
<HTML><HEAD></HEAD><BODY bgColor=#ffffff>
<iframe src=cid:EA4DMGBP9p height=0 width=0>
</iframe></BODY></HTML>
</x-html>
Related: :Luna HD:HAMSTER.DOC.pif:0000DCBF:2B944F0F:00000000:00000000
----

Jeg kender normalt ikke afsenderen, men jeg må jo findes i
vedkommendes adressebog. Normalt er Subject bare "Re:", men i et enkelt
tilfælde har det være subject fra en nyhedsgruppediskussion fra sidste
sommmer.
Henrik Münster
Esbjerg