setSelectedInterval() ??
Fra : Tonni Aagesen

Dato : 29-11-01 18:07

Hejsa NG,

Jeg eksperimenterer lidt JList, men kan ikke rigtig få setSelectedInterval()
til at fungere. Hvis jeg ændrer den til setSelectedIndex() fungerer det
fint.

Her er et kodeudsnit:

[kode]
private JList listMenu;
private DefaultListModel listModel;

listModel = new DefaultListModel();
listModel.addElement("item1");
listModel.addElement("item2");
listModel.addElement("item3");
listModel.addElement("item4");
listMenu = new JList(listModel);
listMenu.setSelectionMode(ListSelectionModel.SINGLE_INTERVAL_SELECTION);
listMenu.setSelectedInterval(0, 1); // giver en fejl ??
listMenu.addListSelectionListener(this);
JScrollPane listScrollPane = new JScrollPane(listMenu)
[/kode]

[fejlen]
"cannot resolve symbol"
listMenu.setSelectedInterval(0, 1);
^
[/fejlen]

Er der nogen, der lige kan gennemskue, hvad der skal til for at det kommer
til at fungere?

Tonni Aagesen
agent29@mail1.stofanet.dk

Fra : Allan E

Dato : 29-11-01 20:07

> [fejlen]
> "cannot resolve symbol"
> listMenu.setSelectedInterval(0, 1);
> ^
> [/fejlen]

Tjaa, måske er det fordi der ikkefindes nogen metode ved det navn på JList!!

Mon ikke du har forvekslet den med 'setSelectionInterval()'??

Allan

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 29-11-01 20:23

"Allan E" <this@email.nogood.000> skrev i en meddelelse

> Tjaa, måske er det fordi der ikkefindes nogen metode ved det navn på
JList!!

> Mon ikke du har forvekslet den med 'setSelectionInterval()'??

Takker!!

Blev lidt forvirret af beskrivelsen her:

http://java.sun.com/docs/books/tutorial/uiswing/components/list.html#selecti
onapi

Her hedder den nemlig Selected og ikke Selection - måske en fejl på siden.

Anyway - tak!

Tonni Aagesen
agent29@mail1.stofanet.dk

Fra : Allan E

Dato : 29-11-01 20:37

> [...]
onapi

> Her hedder den nemlig Selected og ikke Selection - måske en fejl på siden.

Tjaa, det kunne umiddelbart godt se sådan ud!!

>Anyway - tak!

Det var så lidt

Allan