Andet multimedie
bentjuul 3670
Illustrator 10 og 'New Document'
Fra : Madsen

Dato : 29-11-01 17:13

Hej,

Hvordan pokker får jeg Illustrator 10 til at fatte at det altså er A4
jeg skal bruge når jeg åbner et nyt dokument?

Jeg har haft åbnet Startup_CMYK.ai og Startup_RGB.ai og stillet
dokumentet til A4, 'Use Print Setup' og 'Print Setup' er stillet til A4
hvorefter jeg har gemt dem igen.
Alligevel vælger Illustrator at stille printeren til Letter når jeg efter-
følgende laver et nyt dokument. Drøn irriterende hvis man skal ind
og rette det manuelt hver eneste gang man laver et nyt dokument.

Madsen.

Fra : Ammitz

Dato : 29-11-01 19:09

"Madsen" skrev d. 29-11-01 17:13 dette indlæg :
> [...]
> følgende laver et nyt dokument. Drøn irriterende hvis man skal ind
> og rette det manuelt hver eneste gang man laver et nyt dokument.

Hej Madsen...
Ja, det er irriterende, men prøv at se her:
Sådan opretter du en brugerdefineret startfil:

1 Opret en sikkerhedskopi af den aktuelle standardstartfil, Adobe
Illustrator Startup_CMYK.ai., og gem derefter sikkerhedskopien i en
anden mappe, end den med ektramodulerne. På denne måde gemmes den
oprindelige startfil, hvis du skulle få brug for den igen. Startfilen er
placeret i mappen med ekstramodulerne i programmappen til Adobe
Illustrator.
2 Åbn standardstartfilen, og brug den som skabelon for den
brugerdefinerede startfil. Denne fil indeholder mærkede firkanter med de
standardfarver, -mønstre og -forløb, som er tilgængelige i
farverudepaletten.

3 Slet de eksisterende farver, mønstre og forløb, som du ikke vil
beholde. Bemærk, at du både skal slette dem fra deres respektive
paletter og fra illustrationen i startfilen.
4 Tilføj nye maletypografiattributter til startfilen:

• Opret de ønskede farver, mønstre og forløb. Du kan også
importere farveruder med kommandoen Farverudebiblioteker og derefter
flytte de farveruder, du ønsker skal være i startfilen, til
standardfarverudepaletten. Se Indlæsning af farver fra andre filer.
• Gem med dialogboksen Diagramdesign de diagramdesign, som du
vil have til rådighed i filerne Se Brug af diagrammer. Som med de nye
maletypografiattributter skal du tilføje diagrammerne til illustrationen
i startfilen, så du eventuelt kan se og henvise til diagrammerne senere.

5 Marker de valg, du ønsker som standardindstillinger, i dialogboksene
Sideopsætning og Dokumentopsætning, samt visningsindstillingerne,
nulpunkterne for linealerne og for siden.
Gem den nye fil som Startup.ai (Windows) eller Adobe Illustrator Startup
(Mac OS), og placer den i mappen med ekstramodulerne.

Vigtigt. Du skal afslutte Illustrator og genstarte computeren for at
anvende de nye startindstillinger i nyt dokument.

Med venlig hilsen
Ammitz

http://www.kandu.dk/

Fra : Ammitz

Dato : 29-11-01 19:13

> [...]
> følgende laver et nyt dokument. Drøn irriterende hvis man skal ind
> og rette det manuelt hver eneste gang man laver et nyt dokument.

Jeg har lige et PS til min lange forklaring.
Husk; når du stiller tegnebrættets størrelse i dokumentopsætning, skal
du slå "anvend udskriftopsætning fra".

Ammitz

http://www.kandu.dk/