GregorianCalender
Fra : Claus Abildgaard Chr~

Dato : 29-11-01 15:22

Hej NG,

Er der nogen der kan fortælle hvorfor følgende ikke virker? Og hvad man
gør for at afhjælpe problemet?

import java.util.GregorianCalendar;

public class test
{
public static void main(String[] args)
{
   GregorianCalendar k1 = new GregorianCalendar();

   System.out.println((k1.getTimeInMillis())); // denne linie fejler
}
}

Jeg får følgende fejlmeddelse:

test.java:26 : getTimeInMillis() has protected acces in
java.util.Calendar
System.out.println((k1.getTimeInMillis()));
^

mvh Claus

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 29-11-01 15:38

"Claus Abildgaard Christensen" <cac@cs.auc.dk> skrev i en
meddelelse news:3C064486.2B7ED509@cs.auc.dk...
> [...]
>
> test.java:26 : getTimeInMillis() has protected acces in
> java.util.Calendar
> System.out.println((k1.getTimeInMillis()));

Yep for den er protectet.

Skriv

System.out.println(k1.getTime().getTime());

Den virker

Og getTimer() skal skrives to gange.

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069
http://www.disky-design.dk/fish

Fra : Dennis B. Hansen

Dato : 29-11-01 15:39

Jeg kan da prøve at fortælle dig hvorfor det ikke virker.

GregorianCalendar (og Calendar for den sags skyld) bruges til kalender
specifikke problemer, så som at hvilken dag er det i dag? Hvilken dag
vil det være hvis jeg ligger 5 dage til? Søndag? Er det skudår?

Hvis man derimod, som i dit tilfælde, vil vide vide hvad klokken er i
mlillisekunder, bruges java.util.Date. Det er for øvrigt også sådan en
der ligger inden i Calendar.

Prøv istedet dette.

import java.util.Date;
Date date = new Date();
System.out.println(date.getTime());
}

Hygge
/Dennis

Fra : Christian Holm

Dato : 03-12-01 02:21

"Dennis B. Hansen" <mimer@stofanet.dk> wrote in message
> [...]
>
> Prøv istedet dette.
> import java.util.Date;
> public static void main(String[] args) {

Ville System.currentTimeMillis() ikke være ligeså godt (og hurtigere) ?

Christian

PS. Der tages så ikke højde for "skud"-sekunderne i UTC, men det kan vel
overleves?

Fra : Ukendt

Dato : 29-11-01 20:28

> [...]
lige her !!! <<<<<<<<
> java.util.Calendar
> System.out.println((k1.getTimeInMillis()));

Som du kan ser er metoden java.util.Calendar.getTimeInMillis() protected, og
kan derfor ikke kaldes direkte på et objekt - men kun indefra afledede
klasser som extender den abstrakte klasse java.util.Calendar

Søren Staun Jørgensen