Anmeldelse via politi.dk
Fra : Anders Bo Rasmussen

Dato : 29-11-01 11:54

Håber, at dette er den rigtige gruppe, ellers vil jeg gerne vide hvilken
jeg så skal skrive i.

Da jeg har modtaget endnu et nyhedsbrev fra nunames, har jeg valgt at
anmelde dem for overtrædelse af markedsføringslovens paragraf 6a. På
politi.dk, stod der at jeg skulle svare på en email, de ville sende ud.
Hvor lang tid går der før denne email kommer?

Hvis de nu sidder og kigger det igennem manuelt inden de sender emailen,
er der jo ingen grund til at jeg prøver en gang til, men hvis det er
automatisk....

--
Like a rat in a maze Anders Bo Rasmussen mailto:fuzz01@spamfilter.dk
The path before me lies Frimestervej 42 1.tv http://www.fuzz.dk

Fra : Brian Sørensen

Dato : 29-11-01 14:57

Jeg mener at den kommer automatisk og inden for 1 times tid.
Det gjorde den ihvertfald, da jeg anmeldte en hacker for ½ år siden...

/Brian

Fra : Peter Brodersen

Dato : 29-11-01 22:19

On Thu, 29 Nov 2001 11:54:19 +0100, fuzz01@spamfilter.dk (Anders Bo
Rasmussen) wrote:

> [...]
>politi.dk, stod der at jeg skulle svare på en email, de ville sende ud.
>Hvor lang tid går der før denne email kommer?

Politiet plejer ikke at tage sig af spam-henvendelser (og sager
angående markedsføringsloven), men er snarere et job for
forbrugerombudsmanden.

--
- Peter Brodersen

Fra : Anders Bo Rasmussen

Dato : 30-11-01 19:28

On Thu, 29 Nov 2001 22:18:33 +0100,
Peter Brodersen <professionel@nerd.dk> wrote:

> Politiet plejer ikke at tage sig af spam-henvendelser (og sager
> angående markedsføringsloven), men er snarere et job for
> forbrugerombudsmanden.

Nå for søren. Bør jeg afvendte en afvisning fra politiet, inden jeg
henvender mig til forbrugerombudsmanden?

Og hvis nogen vil vide gik der en dags tid, inden jeg fik den email man
skulle svarer på, så jeg går ud fra at det ikke er automatisk.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 30-11-01 19:46

On Fri, 30 Nov 2001 19:28:28 +0100, fuzz01@spamfilter.dk (Anders Bo
Rasmussen) wrote:

>Nå for søren. Bør jeg afvendte en afvisning fra politiet, inden jeg
>henvender mig til forbrugerombudsmanden?

Da jeg var nede hos lokal-politistationen i Vanløse angående den
danske Fonn-spammer, nævnte de, at det snarere var en sag for
Forbrugerombudsmanden. Hvor politets jurister i høj grad er inde i
strafferet, etc., var det dog sjældent at de brugte tid på sager om
markedsføring - så risikoen var til stede for at deres jurister ikke
ville kunne behandle sagen lige så godt som fx Forbrugerombudsmanden.

Jeg vil anbefale at sende et (fysisk) brev til Forbrugerombudsmanden.
E-mails har i sagens natur mindre slagkraft, da der kommer mere
"ligegyldigt" ind på den konto, og et brev i det mindste viser, at man
mener at problemet er større end arbejdet i at finde brev og frimærke
frem.

--
- Peter Brodersen

Fra : Anders Bo Rasmussen

Dato : 30-11-01 20:01

On Fri, 30 Nov 2001 19:45:32 +0100,
> [...]

> "ligegyldigt" ind på den konto, og et brev i det mindste viser, at man
> mener at problemet er større end arbejdet i at finde brev og frimærke

Det vil jeg gøre. Tak for hjælpen. Var der egentlig ikke nogen her i
gruppen, der tidligere anmeldte/skrev til ombudsmanden om Nunames?

Fra : Peter Makholm

Dato : 01-12-01 09:50

Peter Brodersen <professionel@nerd.dk> writes:

> Jeg vil anbefale at sende et (fysisk) brev til Forbrugerombudsmanden.
> E-mails har i sagens natur mindre slagkraft, da der kommer mere
> "ligegyldigt" ind på den konto, og et brev i det mindste viser,

Forbrugerombudsmandens kontor tager sig ikke af elektroniske
henvendelser. Det er vist nærmest en principsag for dem af en eller
anden grund.

Desuden er det vist rent svært at få Forbrugerombudsmanden til at
interesserer sig for noget så idiotisk som internetmarkedsføring
(jævnfør deeres holdning til email-henvendelser) og
Forbrugerombudsmanden har vist ikke pligt til at gå ind i en sag, men
kun gøre det ad egen kraft, eventuelt efter opfordring af forbrugere.

Ovenstående er ikke udtryk for holdninger, der er officiel eller
uofficiel politik på min arbejdsplads.

-- Allan Olesen på dk.edb.system.unix

Fra : Anders Bo Rasmussen

Dato : 01-12-01 13:28

On Sat, 01 Dec 2001 09:50:02 +0100,
Peter Makholm <peter@makholm.net> wrote:

> [...]
> Forbrugerombudsmanden har vist ikke pligt til at gå ind i en sag, men
> kun gøre det ad egen kraft, eventuelt efter opfordring af forbrugere.

Så kan man jo ikke bruge den paragraf 6a til så meget, hvis der ikke er
nogen myndigheder der tager sig af overtrædelserne.

Fra : KGB

Dato : 12-12-01 22:09

> Så kan man jo ikke bruge den paragraf 6a til så meget, hvis der ikke er
> nogen myndigheder der tager sig af overtrædelserne.

6a??
I min lovsamling er der §6, stk2, 3, 4,5,6,7
§7 (osv) ??

Fra : Peter G C

Dato : 12-12-01 22:06

"KGB" <KGB@NSA.PET> wrote in message news:9v8gat$2518$1@news.cybercity.dk...

[klip]

> I min lovsamling er der §6, stk2, 3, 4,5,6,7

Køb en ny lovsamling......

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 12-12-01 22:07

"KGB" <KGB@NSA.PET> skrev:

> 6a??
> I min lovsamling er der §6, stk2, 3, 4,5,6,7
> §7 (osv) ?

Love ændrer sig med tiden. Tjek http://www.retsinfo.dk her kan du finde
de nyeste love og lovændringer.

--