DiskLight/CPUlight, hvad er mulighederne?
Fra : Steen Villumsen

Dato : 29-11-01 10:43

Hej!

I tidernes morgen havde jeg et kontrolpanel der hed "Disk Light"
installeret - jeg tror det kom sammen med "Norton Utilities ver. ?". Det
havde til formål at vise når der var read- eller write-aktivitet på min
HD.

Nu vil jeg gerne have noget lignende igen, men jeg kan ikke finde noget
software der klarer det.
Jeg vil gerne have DiskLight'et placeret i min menubar, og altså ikke
kørende som en seperat applikation.
Det ville være 'tres cool' hvis der var nogen der kendte noget software
der gav overblik over både diskaktivitet og CPU-aktivitet.

Jeg hænger stadig lidt i Classic (9.2.1 US) indtil jeg får samlet tomme
flasker nok til at kunne købe Office X, så jeg er modtagelig for bud
både til OS 9.2.1 og X.1.1.

På forhånd tak for hjælpen,

Steen

Fra : Martin Edlich

Dato : 29-11-01 11:04

In article <1f3mkcj.1bb0d6xffuecaN%steen@villumsen.com>,
steen@villumsen.com (Steen Villumsen) wrote:

> Nu vil jeg gerne have noget lignende igen

Hvorfor?

DiskLights mest kendte feature, er at gøre systemet ustabilt.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Steen Villumsen

Dato : 29-11-01 12:43

> Hvorfor?
>
> DiskLights mest kendte feature, er at gøre systemet ustabilt.

Fordi, jeg hader at min Mac står og tænker uden jeg ved hvad den
laver...
Jeg mener når jeg ikke ved om maskinen er 'frosset' eller om den står og
tygger over en opgave.

Derfor.

/Steen

Fra : Martin Edlich

Dato : 29-11-01 12:54

In article <1f3mwl5.1xrugn3zjwppaN%steen@villumsen.com>,
steen@villumsen.com (Steen Villumsen) wrote:

> Jeg mener når jeg ikke ved om maskinen er 'frosset' eller om den står og
> tygger over en opgave.

Sæt kolonet i uret til at blinke.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : J. C. Voss

Dato : 29-11-01 15:51

> Sæt kolonet i uret til at blinke.

eller sæt sekunder på - det slår DiskLight med flere hestehoveder.

--
//Jonas @ 11°, 56° | Min adresse er *ikke* .ugyldig |
<http://verture.subnet.dk/blog/> | My address is *not* .ugyldig |

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 29-11-01 16:25

J. C. Voss <jc.ugyldig@voss.tf> wrote:

> eller sæt sekunder på - det slår DiskLight med flere hestehoveder.

eller begge dele!!! :)

--
mojn, Jesper:

»hvem er den spade der har stjålet min cykel fra
busstationen torsdag d. 22 nov.?!«

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-11-01 23:08

Jesper Møller-Fink <jmfink@mac.com> wrote:

> eller begge dele!!! :)

Men det skelner da ikke mellem, om Mac er frosset eller om den
tygger på et problem. Uret på min iMac går da i står, mens den arbejder
på noget tungt.
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Martin Edlich

Dato : 30-11-01 01:27

In article <1f3nht7.jb9pmh1ko0zlmN%henrik@muenster.dk>,
henrik@muenster.dk (Henrik Münster) wrote:

> Men det skelner da ikke mellem, om Mac er frosset eller om den
> tygger på et problem. Uret på min iMac går da i står, mens den arbejder
> på noget tungt.

Hvis uret går i stå, så vil DiskLight også være gået i stå.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Steen Villumsen

Dato : 30-11-01 06:54

Jesper Møller-Fink <jmfink@mac.com> wrote:

> eller begge dele!!! :)

Sekunder har jeg altid slået til, men sekunderne står også stille ved
nogle opgaver.

Jeg fornemmer dog at det her med disklight ikke er en god idé, og især
ikke hvis den sløver systemet ned. Jeg holder mig til mine sekunder, og
ikke mindst min intuition.

Tak for alle svarene.

/Steen

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 30-11-01 00:25

> Sæt kolonet i uret til at blinke.

Bob LeVitus har givet mange gode råd, men det her kræver en fodnote.

9 ud af ti tilfælde er det en Java applet der nupper ens browser og de
nupper ALT.

Jeg syntes også det var et OK råd da jeg læste det, men det fungerer
ikke altid i dag.

I lang tid kunne man gå til Jubii's danmarkskort og teste det. Man fik
siden, klikkede og INTET bevægede sig, heller ikke kolon's.

Lod man den stå syv minutter ... badabing! Så virkede det.

YMMV men hvis det hele incl kolon er frosset ... så er der en mulighed
hvis man tager en kop kaffe, så kommer hubbi :)

Mojn, Thomas

--
If Bill Gates had a dime for every time a Windows box crashed...
... Oh, wait a minute, he does.

Fra : David Blangstrup

Dato : 30-11-01 01:03

On 30.11.2001 0:25, in article
1f3nsh0.oakvxu45bh35N%engineering@boelskifte.dk, "Thomas Boelskifte"
<engineering@boelskifte.dk> wrote:

> [...]
>
> YMMV men hvis det hele incl kolon er frosset ... så er der en mulighed
> hvis man tager en kop kaffe, så kommer hubbi :)

Aaarghh, hvem er hubbi?
- David

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 30-11-01 02:02

David Blangstrup <david@blangstrup.dk> wrote:

> Aaarghh, hvem er hubbi?

Du er endnu ikke stødt på årtiets mest pinlige TV reklame - vær glad for
det.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... snart på iceBook, igen

<icq:131382336> <Marianne Jelved = Gud>

Fra : dean

Dato : 29-11-01 13:49

> [...]
> laver...
> Jeg mener når jeg ikke ved om maskinen er 'frosset' eller om den står

Glem DiskLight. Den sløver visse programmer mærkbart. Specielt
programmer der har stor disk i/o aktivitet.

Thomas

http://www.kandu.dk/

Fra : Thomas Hansen

Dato : 30-11-01 15:52

Det er godt nok ikke en software løsning, men den virker:
Hvis uret ikke blinker med kolon eller skifter sekundtal, kan man
kontrollere om systemet er gået ned, ved at trykke på Caps-lock. Hvis
den lyser, er der kontakt til USB-bussen og systemet er ikke gået ned.
/Thomas

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 30-11-01 00:25

> Hvorfor?
>
> DiskLights mest kendte feature, er at gøre systemet ustabilt.

Wrong!

Jeg har brugt det siden ruder konge var ... og alt det pis ... det
virker, og jeg kan heller ikke skifte helt til X før DiskLight er klar.

Med microfoniske hilsner,
Tommy :)