Madliste
Fra : Inge Marie Hansen

Dato : 28-11-01 21:18

Er der en eller ander der ved hvor på nettet man kan finde en list med
madvare og deres indhold af vitaminer, mineraler, protein, fedt osv.
Så vil jeg gerne havde adressen.

På forhånd tak
Inge

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 28-11-01 21:21

Inge Marie Hansen skrev:

> Er der en eller ander der ved hvor på nettet man kan finde en
> list med madvare og deres indhold af vitaminer, mineraler,
> protein, fedt osv.

Hvis det er i orden at det er på engelsk, så er der link til en
database på <http://freshmeat.net/projects/nut/>.

// Klaus

Fra : Gitte Sørensen

Dato : 01-12-01 07:48

Wed, 28 Nov 2001 21:18:21 +0100, skrev "Inge Marie Hansen"
<ihansen@post2.tele.dk> :

>Er der en eller ander der ved hvor på nettet man kan finde en list med
>madvare og deres indhold af vitaminer, mineraler, protein, fedt osv.
>Så vil jeg gerne havde adressen.

Du kan finde den "officielle" tabel fra Veterinær- & Fødevaredirek-
toratet - den, der hedder "Den lille Levnedsmiddeltabel" på nettet:
<http://129.142.10.170/publikationer/publikationer/publikationer/levntabel/>

--
Gitte Sørensen news@gittes.dk

Besøg min hjemmeside med galleri (tegning & akvarel), fotos,
rejser og madopskrifter http://home.worldonline.dk/~cgsorens

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 01-12-01 08:02

Gitte Sørensen skrev:

> <http://129.142.10.170/publikationer/publikationer/publikationer/levntabel/>

Tak for henvisningen.

For de fleste er det nok lettere at huske at 129.142.10.170 er det
samme som fdir.dk, så linket kommer til at hedde
<http://fdir.dk/publikationer/publikationer/publikationer/levntabel/>.

// Klaus

Fra : Inge Marie Hansen

Dato : 01-12-01 13:47

Tak for hjælpen, det var lige hvad jeg søgte

Inge