Disclaimer til program
Fra : MORA

Dato : 28-11-01 19:38

Hejsa.

Jeg er ved at udvikle et program, der gør det nemt at dele det musik man
hører på winamp over IRC.
Dette program bliver udgivet via et firma, hvilke krav er der til min
disclaimer, for at firmaet (og mig) ikke kan blive dømt på at "opfordre til
kriminel handling".

- Der findes jo en del lovligt musik som også kan deles, men det kan ikke
udelukkes nogle vil bruge det imod copyright lovgivningen.

Med venlig hilsen
Jan Kleis Nielsen

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 28-11-01 20:23

"MORA" <mora_remove_this@ready.dk> wrote in message
> [...]
>
> - Der findes jo en del lovligt musik som også kan deles, men det kan ikke
> udelukkes nogle vil bruge det imod copyright lovgivningen.

Gør dette program brug af nogen servere i stiller til rådighed?

Udover dette vil jeg ikke tro at nogen disclaimer hæver en over et evt
erstatningskrav (se napster sagen)

Mvh

Flemming

Fra : MORA

Dato : 28-11-01 22:46

Kom til at svare kun til flemming... - Det var ikke meningen ...

Nej, vi stiller ikke servere til rådighed.

IRC er et verdensomspændende chat system, der består af mange servere koblet
sammen, som brugere forbinder til.
Dette program gør at man nemt kan skrive hvad man hører på winamp (evt.
automatisk) og andre brugere ved at sende en privat besked, automatisk får
filen tilsendt.

Mvh Jan

Fra : Christian Andersen

Dato : 30-11-01 14:09

Så vil I sikkert også blive gjort erstatningsansvarlige som tidligere
anført.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 05-12-01 21:09

"Christian Andersen" <ctacta@forum.dk> wrote in message
> Så vil I sikkert også blive gjort erstatningsansvarlige som tidligere
> anført.

Vil man også kunne drages til ansvar mht. erstatning, hvis softwaren er
udgivet som free software under GPL...?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Henning Makholm

Dato : 05-12-01 23:31

Scripsit "Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk>

> Vil man også kunne drages til ansvar mht. erstatning, hvis softwaren er
> udgivet som free software under GPL...?

Det vil næppe gøre nogen forskel. Hermed tager jeg ikke stilling til
om det kan være ansvarspådragende at skrive programmet overhovedet,
men det er svært at se en måde hvor ansvaret overfor tredjemand kan
afhænge af aftalen mellem forfatteren og brugeren af programmet.

--
Henning Makholm "*Vi vil ha wienerbrød!*"