E-Mail
webnoob 5265
Agent/Hamster problemer
Fra : Willy Henriksen

Dato : 28-11-01 15:45

Hej derude!

Er der en eller anden der kan forklare mig, hvorfor mit system
ikke virker. Jeg kan, som det ses her godt sende til news fra
Agent gennem Hamster og her til gruppen. Jeg modtager
også alle grupper uden problemer. MEN, jeg har problemer
med min mail, jeg modtager godt nok de mails, der bliver
sendt til mig, men jeg kan ikke sende gennem Hamster.

mvh
Willy
wbh@iname.com

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 28-11-01 16:13

Willy Henriksen skrev:

>sendt til mig, men jeg kan ikke sende gennem Hamster.

Kan du ikke sende dem til Hamster?
eller vil Hamster ikke sende dem videre?

En dansk gennemgang af Hamsterens opsætning:
http://www.kajsvenningsen.dk/opsat/ham-01.shtml

Fra : Willy Henriksen

Dato : 28-11-01 19:30

On Wed, 28 Nov 2001 16:12:32 +0100, Kaj Svenningsen
<newssvar@kajsvenningsen.dk> wrote:

>Kan du ikke sende dem til Hamster?
>eller vil Hamster ikke sende dem videre?

De kommer fint af sted til Hamster, men som jeg læser
de meddelelser der fremkommer, så mangler Worldonline
de rigtige kodeord, hvorfor Hamster ukke kan sende dem
videre.

mvh
Willy
wbh@iname.com

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 28-11-01 20:31

Således skrev Willy Henriksen <wbh@iname.com> i
dk.edb.internet.software.mail+news Wed, 28 Nov 2001 19:30:22 +0100:

>De kommer fint af sted til Hamster, men som jeg læser
>de meddelelser der fremkommer, så mangler Worldonline
>de rigtige kodeord, hvorfor Hamster ukke kan sende dem
>videre.

Hvis du ellers ringer op via Wol, så skal du ikke bruge noget
brugernavn og password for at få lov til at anvende smtp-serveren.

Prøv at tjek at du *ikke* har indsat et brugernavn og/eller password
under Wols smtp-server.

Knud
--
Frisbeetarianism:
The belief that when you die, your soul

Fra : Willy Henriksen

Dato : 29-11-01 10:34

On Wed, 28 Nov 2001 20:31:20 +0100, Knud Winckelmann <knud@fabel.dk>
wrote:

> [...]
>brugernavn og password for at få lov til at anvende smtp-serveren.
>
>Prøv at tjek at du *ikke* har indsat et brugernavn og/eller password

Jamen det har jeg jo gjort. Jeg har indsat mit brugernavn hos Wol og
det password som jeg bruger ved opkopling til Wol.

mvh
Willy
wbh@iname.com

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 29-11-01 11:06

Willy Henriksen, du skrev:

> Jamen det har jeg jo gjort. Jeg har indsat mit brugernavn hos Wol og
> det password som jeg bruger ved opkopling til Wol.

Du skal _ikke_ indsætte noget, kan du ikke sende fejlmeddelelsen så
man kan se hvad det er der går galt.

--
Henrik

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 29-11-01 11:07

Således skrev Willy Henriksen <wbh@iname.com> i
dk.edb.internet.software.mail+news Thu, 29 Nov 2001 10:33:40 +0100:

>Jamen det har jeg jo gjort. Jeg har indsat mit brugernavn hos Wol og
>det password som jeg bruger ved opkopling til Wol.

Så prøv at fjerne det.

Du skal *ikke* autentificere dig over for smtp-serveren, når du ringer
op via Wol.

Knud
--
Ethernet (n):
something used to catch the etherbunny

Fra : Willy Henriksen

Dato : 29-11-01 15:15

On Thu, 29 Nov 2001 11:06:30 +0100, Knud Winckelmann <knud@fabel.dk>
wrote:

> [...]
>
>Så prøv at fjerne det.
>
>Du skal *ikke* autentificere dig over for smtp-serveren, når du ringer

Mærkelige ting sker på "Internettet". Jeg sendte et testbrev til
min reservekonto, som er beliggende hos Tele.dk, her i
formiddag før jeg modtog dit indlæg, det kom igennem hvor
mærkeligt det end lyder. Efter at have læst dit indlæg prø-
vede jeg så at slette brugernavn og password i smtp opsæt-
ningen hvorefter jeg sendte et nyt testbrev til reserve-
kontoen og det kom også igennem.
Før jeg slettede brugernavn og password havde jeg ikke
rørt nogle af de indstillinger jeg lavede i forbindelse med
opsætningen og til det fik jeg hjælp af den dejlige let-
forståelige opskrift som jeg hentede hos Kaj Sven-
ningsen. MEN hvorfor virker det nu men ikke før, det
var rart at vide til en anden gang.
Jeg siger foreløbig tak for de forskellige indskud

mvh
Willy
wbh@iname.com

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 28-11-01 20:38

Willy Henriksen skrev:

>De kommer fint af sted til Hamster, men som jeg læser
>de meddelelser der fremkommer, så mangler Worldonline
>de rigtige kodeord, hvorfor Hamster ukke kan sende dem
>videre.

Så skulle man næsten tro, du har givet Hamster forkerte oplysninger om
bruger og kode hos WOL, hvis du godt kan sende udenom Hamster.

Fra : Peter Alfredsen

Dato : 28-11-01 17:23

On Wed, 28 Nov 2001 15:45:27 +0100, Willy Henriksen <wbh@iname.com>
wrote:

> [...]
>med min mail, jeg modtager godt nok de mails, der bliver
>sendt til mig, men jeg kan ikke sende gennem Hamster.

Hvad siger fejlen?
Har din konto hak i boksen, hvor der står "User may send mails"?

--
Peter Alfredsen (peteralf@fabel.dk)
"See, the problem is that God gives men a brain and a penis, and