cd der ikke virker
Fra : Nocturno Culto

Dato : 28-11-01 12:48

Jeg har lige købt en cd i Fona. Jeg fik lov at høre den i butikken og den
virkede fint - det var en dobbel cd og de to skiver lå med
spillesiden/bunden mod hinanden før ekspedienten lagde dem i en cd æske. Da
jeg kom hjem nægtede min cd afspiller at kendes ved den ene cd. Det skal
lige siges at min cdafspiller er ret dyr/god og meget følsom overfor snavs,
ridser o.s.v.

Da jeg aldrig har været ude for det før med en helt ny cd, er jeg sikker på
det skyldes enten at cd'erne lå mod hinanden eller at ekspedienten fedtede
den til.

Spørgsmåler er: Kan jeg forlange at få cd'en byttet til en der ikke har
været demonstreret i butikken ? Kan jeg ophæve købet hvis de ikke vil byttet
den ? Den vil jo sikkert virke fint på deres afspiller når jeg kommer derned
med den.

----------
Nocturno Culto

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 28-11-01 12:51

In article <3c04ce37$0$31438$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Nocturno Culto wrote:
> [...]
> lige siges at min cdafspiller er ret dyr/god og meget følsom overfor snavs,

Er der snavs og ridser på cd'erne ?? Jeg tvivler, og tror det
skyldes noget andet, nemlig en forsøg på at forhindre at du
gemmer cd'en som mp3 på din computer. Derfor laver de cd'en
så den ikke så godt kan afspilles i cdrom drev. almindelige
cd afspillere skulle være lige glad.

> [...]
> den ? Den vil jo sikkert virke fint på deres afspiller når jeg kommer derned

Du kan altid forlange det, spørgsmålet er om de er juridisk
bundet af en lov. Det er i og for sig lige meget om den
virker på deres afspiller, den skal virke på din også.

JonB

"ingen krydspost". Se http://usenet.dk/netikette/quote.html

Fra : Nocturno Culto

Dato : 28-11-01 13:00

"Jon Bendtsen" <bendtsen@diku.dk> wrote in

> [...]
> gemmer cd'en som mp3 på din computer. Derfor laver de cd'en
> så den ikke så godt kan afspilles i cdrom drev. almindelige

Jeg har ikke prøvet på mit cd-rom drev..det er min "rigtige" cdafspiller den
ikke virker på. Ja der er lidt ridser og snavs, men det er meget lidt (men
åbenbart nok til min afspiller afviser den)

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 28-11-01 13:03

In article <3c04d1fd$0$31438$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Nocturno Culto wrote:

> [...]
> ikke virker på. Ja der er lidt ridser og snavs, men det er meget lidt (men
> åbenbart nok til min afspiller afviser den)

tvivler, tror det er det andet.

Fra : Nocturno Culto

Dato : 28-11-01 13:11

Culto wrote:

> tvivler, tror det er det andet.

Hvad for noget andet ??

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 28-11-01 13:07

"Nocturno Culto" <culto@mail.dk> wrote in message

> "Jon Bendtsen" <bendtsen@diku.dk>

> Hvad for noget andet ??

Han tænker på kopibeskyttelse af cd'erne, det er noget der også kan give
fejl på normale cd afspillere, men det findes endnu kun på ganske få
cd'er/udgivelser. Så det skal være noget ret nyt hvis det er det.

Mvh

Flemming

Fra : Desilva

Dato : 28-11-01 13:13

<snip et svar>

Er du synsk?
Ser at du klokken 13.07 svarede på et spørgsmål der blev stillet kl 13.11.
Cool

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 28-11-01 13:24

"Desilva" <a@a.a> wrote in message news:9u2kcd$n5k$1@sunsite.dk...
> <snip et svar>
>
> Er du synsk?
> Ser at du klokken 13.07 svarede på et spørgsmål der blev stillet kl 13.11.
> Cool

Damn jo, kunne være det skulle være min nye levevej, afsted til lotto
pusheren....

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 28-11-01 14:07

In article <9u2kcd$n5k$1@sunsite.dk>, Desilva wrote:
><snip et svar>
>
> Er du synsk?
> Ser at du klokken 13.07 svarede på et spørgsmål der blev stillet kl 13.11.
> Cool

Jeps, sådan er det at leve i fremtiden ;-0

Fra : Desilva

Dato : 28-11-01 13:11

> Hvad for noget andet ??

Kopibeskyttelse

Fra : Nocturno Culto

Dato : 28-11-01 13:22

"Desilva" <a@a.a> wrote in message news:9u2k9g$mth$1@sunsite.dk...

> Kopibeskyttelse

Ok, det har vist været omtalt her tidlige det der kopibeskyttelse. Og så
vidt jeg husker var svaret at man godt kunne kræve en ny cd, eller hæve
købet hvis det ikke stod på cd'en.

Men hvis det nu ikke er det (husk det er kun den ene ud af to cd'er der ikke
virker !)
kan jeg så ikke i det mindste forlange at få en ny cd der ikke har været
brugt i butikken ?

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 28-11-01 13:23

> [...]
ikke
> virker !)
> kan jeg så ikke i det mindste forlange at få en ny cd der ikke har været

Jo hvis du ikke vidste eller var blevet gjort opmærksom på at produktet ikke
var nyt så naturligvis.

Mvh

Flemming

Fra : Nocturno Culto

Dato : 28-11-01 13:44

> ikke
>
> Jo hvis du ikke vidste eller var blevet gjort opmærksom på at produktet
> [...]

Hmm nu hørte jeg jo selv den selvsamme cd nede i butikken, men jeg ved jo
ikke om den har været hørt før af andre - Det kan man jo ikke bevise.
Desuden kan ekspedienten jo have kommet til at lave en lille ridse da han
tog cd'erne ud. En ridse der ikke påvirker deres afspiller, men min mere
følsomme.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 28-11-01 18:06

On Wed, 28 Nov 2001 13:43:52 +0100,
> [...]
> tog cd'erne ud. En ridse der ikke påvirker deres afspiller, men min mere

Hvis din CD afspiller lever op til kravene for CD-Audio, så burde du
kunne bore et 2 mm i diameter stort hul et vilkårligt sted i skiven
og stadig afspille den.

Såfremt din CD afspiller trænger til rensning og/eller justering, så
er det ikke forretningens skyld.

Fra : Christian Schmidt

Dato : 28-11-01 23:03

"Povl H. Pedersen" wrote:

> Hvis din CD afspiller lever op til kravene for CD-Audio, så burde du
> kunne bore et 2 mm i diameter stort hul et vilkårligt sted i skiven
> og stadig afspille den.

Det er formentlig ikke gældende for de såkaldt kopibeskyttede cd'er.
Oder was?

Christian

PS: Dette er off-topic. Hvis tråden udvikler sig, så FUT den et andet
sted hen.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 28-11-01 18:08

"Nocturno Culto" <culto@mail.dk> skrev:

> En ridse der ikke påvirker deres afspiller, men min mere
> følsomme.

Nu håber jeg ikke, at jeg gør dig ked af det men, hvis din afspiller
ikke kan afspille CDere med knapt synlige ridser, så er det
afspilleren, der er noget galt med.

Det eneste andet problem, der kan være, er den kopibeskyttelse andre
nævner.

Hvis det er tilfælde 1, der er problemet har du ikke noget at komme
efter over for dem, der har solgt dig CDen men det skader jo ikke, at
gå ned og høre, hvad de siger.

I tilfælde 2 er sagen nok lidt mere speget.

--
Mvh. Morten http://miljokemi.dk
Miljøtemaer: http://tema.miljokemi.dk

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 28-11-01 14:06

In article <3c04d3b6$0$31374$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Nocturno Culto wrote:

> Hvad for noget andet ??

AT CD'EN ER KOPISIKRET. Det har jeg jo allerede skrevet en gang.
Test det i dit cdrom drev, gerne flere forskellige.

Fra : Kasper

Dato : 29-11-01 17:00

On Wed, 28 Nov 2001 13:00:13 +0100, "Nocturno Culto" <culto@mail.dk>
wrote:

>Jeg har ikke prøvet på mit cd-rom drev..det er min "rigtige" cdafspiller den
>ikke virker på. Ja der er lidt ridser og snavs, men det er meget lidt (men
>åbenbart nok til min afspiller afviser den)

Øh...har du prøvet at tørre cd'en forsigtigt af med en bomuldsklud?

--
Kasper

E-mail: rbb at rocketmail.com

Fra : Kasper

Dato : 29-11-01 17:01

On Thu, 29 Nov 2001 17:00:10 +0100, Kasper <nospam@for.me> wrote:

>Øh...har du prøvet at tørre cd'en forsigtigt af med en bomuldsklud?

Og prøv den i dit cd-rom drev og se om den virker der.

--
Kasper

E-mail: rbb at rocketmail.com