Debitel....endnu en gang
Fra : Neuman

Dato : 28-11-01 11:34

Jeg oprettede for et godt stykke tid siden 2 Debitel abonnementer - et i mit
firmaregi og et i mit eget navn.
På alle regninger jeg har modtaget i mit eget navn er der et
"opkrævningsgebyr" på 20,- kr.
Dette beløb bliver ikke opkrævet for firmaabonnementet.

I sommers betalte jeg derfor et stort beløb på begge konti der kunne dække
ca. 3 måneders abonnement (jeg taler ikke i telefonen), for jeg tænkte, at
de så i det mindste ikke ville sende mig regninger.

Nu har jeg så modtaget opkrævninger hvoraf det fremgår at min saldo står i
minus dvs. at jeg har penge tilgode. Imidlertid tager Debitel sig stadig
betalt for at sende den information til mig.
Den sidst modtagne regning er nu på 10,- kroner som jeg skal betale til dem.

Spørgsmål:
Har Debitel lov til at gøre forskel i opkrævningsgebyret til firmaer og
private (hhv. 0 og 20,- kroner)?
Kan jeg nægte at betale opkrævningsgebyr, da det er mig der har haft penge
til gode?

Fra : Henning Makholm

Dato : 28-11-01 14:28

Scripsit "Neuman" <neuman@hotmail.com>

> Har Debitel lov til at gøre forskel i opkrævningsgebyret til firmaer og
> private (hhv. 0 og 20,- kroner)?

Ja. Kunder der ikke er tilfredse kan bare handle hos en konkurrent.

> Kan jeg nægte at betale opkrævningsgebyr, da det er mig der har haft penge
> til gode?

Det kommer an på hvad der står i din abonnementsaftale.

--
Henning Makholm "Individually, human beings are all dolts.>
<While collectively...>

Fra : Neuman

Dato : 28-11-01 15:09

Henning Makholm <henning@makholm.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:yahofln3tz9.fsf@dvalin.diku.dk...

> Det kommer an på hvad der står i din abonnementsaftale.

Der står ikke noget der minder om "Vi må godt flå dig for penge for at
oplyse dig om at du ikke skylder os noget". Så det er et temmelig ubrugeligt
svar :o/

Fra : Henning Makholm

Dato : 28-11-01 15:13

> [...]

> Der står ikke noget der minder om "Vi må godt flå dig for penge for
> at oplyse dig om at du ikke skylder os noget". Så det er et temmelig

Når du ikke skriver hvad din aftale går ud på, skal du ikke forvente
at få andet end ubrigelige svar fra dk.videnskab.jura.

--
Henning Makholm "Al lykken er i ét ord: Overvægtig!"

Fra : Neuman

Dato : 28-11-01 15:19

Henning Makholm <henning@makholm.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:yahy9kr2dd5.fsf@dvalin.diku.dk...

> Når du ikke skriver hvad din aftale går ud på, skal du ikke forvente
> at få andet end ubrigelige svar fra dk.videnskab.jura.

Lad dog vær med at svare hvis du ikke fatter problemstillingen.

Fra : Per Christoffersen

Dato : 28-11-01 15:29

"Neuman" <neuman@hotmail.com> wrote in message
> Henning Makholm <henning@makholm.net> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:yahy9kr2dd5.fsf@dvalin.diku.dk...

> Lad dog vær med at svare hvis du ikke fatter problemstillingen.

Jeg tror nok Henning fatter problemstillingen.
Sagen er den, at hvis der står i dine abonnemnetsbetingelser, at der
udsendes en månedlig opgørelse, og at Debitel er berettiget til at tage
gebyr for denne (det sidste kan stå i en separat prisliste), så er der ikke
så meget at stille op juridisk.

Et eller andet sted må der nok stå noget i den retning?

/Per

Fra : Neuman

Dato : 28-11-01 15:42

Per Christoffersen <pc@comonto.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c04f4b2$0$31390$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
ikke
> så meget at stille op juridisk.
>
> Et eller andet sted må der nok stå noget i den retning?

Godt så. Tak for svaret. Noget andet er jo så det rent etiske i at tage
penge for uopfordret at fortælle mig at jeg ikke skylder dem penge
Nu er der heldigvis gået de 6 måneder så jeg kan opsige mit abonnement
*hurraaaaaa*

Fra : Henning Makholm

Dato : 28-11-01 15:41

Scripsit "Neuman" <neuman@hotmail.com>
> Henning Makholm <henning@makholm.net> skrev i en

> Lad dog vær med at svare hvis du ikke fatter problemstillingen.

Lad dog være med at spørge hvis du vil holde problemstillingen hemmelig.

--
Henning Makholm "Manden med det store pindsvin er
kommet vel ombord i den grønne dobbeltdækker."