Voodoo3 vs TNT2
Fra : Brian Matzon

Dato : 28-11-01 11:22

Jeg har selv et Voodoo3 nu, som jeg har meget glæde af, men senest har jeg
haft problemer
med spil som ikke understøtter Voodoo3 (suxx!), men jeg har mulighed for at
skaffe et
TNT2 gratis, men jeg er i tvivl om hvorvidt TNT2 er et bedre kort (bortset
fra at den virker
under flere spil).

Er performance bedre?
er 2d/3d kvalitet bedre?

/Brian Matzon

Fra : Joergen Ramskov

Dato : 28-11-01 12:51

Brian Matzon wrote:

> Er performance bedre?
> er 2d/3d kvalitet bedre?

Afhængig af hvem der har produceret TNT kortet, så vil 2D kvaliteten
være bedre på dit Voodoo3 kort. Mht. performance - der findes flere
forskellige udgaver af Voodoo3 (2000, 3000 og muligvis flere).

--
Joergen Ramskov - Folding for the Cause!
http://teameggroll.com

Fra : Brian Matzon

Dato : 28-11-01 18:48

> Afhængig af hvem der har produceret TNT kortet, så vil 2D kvaliteten
> være bedre på dit Voodoo3 kort. Mht. performance - der findes flere
Heh, ja det er vel ikke helt forkert
Det er af mærket Tornado TNT2, fra InnoVision

> forskellige udgaver af Voodoo3 (2000, 3000 og muligvis flere).
Ja, der findes oxo en 3500 model.
Den jeg har er en Voodoo3 2000, overclocked til 160 (~3000)

Fra : DaWizeGuy

Dato : 28-11-01 20:10

"Brian Matzon" <brian@matzon.dk> wrote in message
> [...]
> skaffe et
> TNT2 gratis, men jeg er i tvivl om hvorvidt TNT2 er et bedre kort (bortset

Det varierer fra spil til spil, men bemærk at Voodoo3 kortet har en
betydelig fordel i Glide-optimerede spil som Unreal, UT, Deus Ex, Undying,
Diablo 2, etc., da TNT2 jo ikke understøtter Glide.

> er 2d/3d kvalitet bedre?

Voodoo3 har bedre billedkvalitet i 2D. I 3D afhænger det af hvilket spil der
er tale om, og afhænger bl.a. af om de pågældende spil bruger 32 bit farver,
som Voodoo3 jo ikke understøtter.

--
Best regards/Med venlig hilsen
Anders Albrechtsen