database med FP 2000
Fra : filuren

Dato : 28-11-01 09:08

Jeg har rodet mig ind i noget...spændende.
Jeg er meget god til at bruge FP 2000 og arbejder med det hver dag. Jeg kan
finde ud af at lave gode hjemmesider.
Jeg har nu lovet en ven at lave en hjemmeside, hvor man skal kunne søge efter
varer i en database.
Han har et varelager, der er registreret i en database. Han har stregkode på
alle sine varer, og opdaterer, så snart han får en ny vare på lageret, dvs. et
kæmpe varelager.
Hvordan fletter jeg denne database ind på hjemmesiden, og hvordan kan jeg gøre,
så at man kan søge i databasen online?
Please help me!
Jeg søger ikke efter en laaaaaang forklaring, men hjælp til selvhjælp, måske
forslag på bøger jeg kan låne, eller andet godt råd.

hilsen en søgende sjæl

--
Posted from ras-18-206.mobilixnet.dk [212.97.248.206]

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 29-11-01 19:41

"filuren" <perluband@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
selvhjælp, måske
> forslag på bøger jeg kan låne, eller andet godt råd.

Det er både enkelt og vanskeligt - det enkle består i at du går
ind i funktionen "hjælp" og skriver "database" - derefter får
du en række artikler om databaser, hvordan de oprettes m.v. -Det
vanskelige består i at udbyderen skal åbne for muligheden - og
det er ikke altid de gør det uden en klækkelig betaling. Og det
fremgår ikke umiddelbart af hjælpefunktionen, hvordan man sørger
for det.

Måske er der andre, der har et godt bud på sagen?

--
ahw