Virus igen
Fra : Live4Him

Dato : 27-11-01 23:00

Har fået virus igen, der massedistribueres via email. Håber ikke den har
nået at sprede sig til de i gruppen som jeg har i mit adresskartotek.

Læs mere på :

http://www.safe2day.dk/article.php?sid=695

(selvfølgelig off-topic, men alligevel relevant)

jørgen.

Fra : TommyGun

Dato : 28-11-01 00:31

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Har fået virus igen, der massedistribueres via email. Håber ikke den har
> nået at sprede sig til de i gruppen som jeg har i mit adresskartotek.

Så kan jeg bedre forstå jeg har gået og skrantet lidt :)

> Læs mere på :
>
> http://www.safe2day.dk/article.php?sid=695
>
> (selvfølgelig off-topic, men alligevel relevant)

Jeg nøjes med en varm kop cacao :)

Guds fred,

Tommy.

Fra : Andreas Falck

Dato : 28-11-01 00:36

"TommyGun" <tommy@tommygun.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Jeg nøjes med en varm kop cacao :)

Jeg vil nu altså foretrække at det var cacao'en der var varm, og ikke
koppen )

Andreas Falck - ICQ 108 480 093
--
"Skabelse og Syndflod" - http://www.syndflod.dk
"Det evige Evangelium" - http://www.sdanet.dk

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 28-11-01 01:15

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> mælte sligt:

>Har fået virus igen, der massedistribueres via email. Håber ikke den har
>nået at sprede sig til de i gruppen som jeg har i mit adresskartotek.
[...]

Nu er det ikke mit formål at virke næsvis, men man kunne forestille sig,
at det ville hjælpe, hvis man anskaffede sig en virus-scanner og/eller
et e-mailprogram, der ikke har de gabende sikkerhedshuller, som Outlook
har.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Helvede er gentagelsen. Træt af pis?"

Fra : Mr. D

Dato : 30-11-01 10:35

Live4Him <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9u12cb$bja$1@sunsite.dk...
> Har fået virus igen, der massedistribueres via email. Håber ikke den har
> nået at sprede sig til de i gruppen som jeg har i mit adresskartotek.

> [...]

Jeg har ikke fået nogen fra dig, men jeg er blevet bombarderet de sidste par
dage. Må have fået 8-10 mails med denne virus. Har ikke så meget forstand på
det, håber blot at mit virusprogram tager sig af det. Det siger det, at det
gør, men advarslen kommer alligevel igen, når jeg enkeltklikker på den
inficerede mail, og virusprogrammet starter forfra med at isolere viraet.

Mr. D

Fra : Andreas Falck

Dato : 30-11-01 10:58

"Mr. D" <s-griis@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> [...]
> kommer alligevel igen, når jeg enkeltklikker på den
> inficerede mail, og virusprogrammet starter forfra med

Har du fået en mail med virus, så slet den. For hver gang du klikker
på en af de inficerede mail (indeholdende f.eks. den nuværende
Badtrans-virus) vil den blive vakt til live. Og de der
Badtrans-inficerede mails indeholder jo som regel heller ikke noget
som afsenderen har skrevet, men er i langt de fleste tilfælde
ormegenerede automatiske mails, kun med det formål at lade sig sprede
til andre installationer.

Fra : Mr. D

Dato : 30-11-01 11:04

Andreas Falck <Andreas.Falck@sda-net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9u7l81$j1q$1@egon.worldonline.dk...
> [...]
> som afsenderen har skrevet, men er i langt de fleste tilfælde
> ormegenerede automatiske mails, kun med det formål at lade sig sprede

Okay. Tak for det Andreas.

Mr. D

Fra : E.K.

Dato : 30-11-01 20:21

Spøsmål som jeg vel burde vite svaret på, men... Hvordan slette en melding
uten at den åpner seg?

E.K.

Andreas Falck <Andreas.Falck@sda-net.dk> skrev i
meldingsnyheter:9u7l81$j1q$1@egon.worldonline.dk...

Fra : Andreas Falck

Dato : 30-11-01 20:49

"E.K." <dgev@start.no> skrev i en meddelelse

> Spøsmål som jeg vel burde vite svaret på, men... Hvordan slette
> en melding uten at den åpner seg?

Start med at læse:

og indstil din news- og mailreader til ikke automatisk at vise
indlæg/mailen i indholdsruden!

Fra : E.K.

Dato : 01-12-01 00:16

Andreas Falck <andreas.falck@ulrikkenborg.dk> skrev i
meldingsnyheter:9u8o0v$64n$1@egon.worldonline.dk...
> [...]
> http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html
>
> og indstil din news- og mailreader til ikke automatisk at vise

Når man sier man ikke vet, så hadde det jo vært greit å fått forklart hva
man skal gjøre noe mer detaljert enn dette.

E. K.