Mad til fuglekonger, gærdesmutter og andre~
Fra : Mona

Dato : 17-11-01 07:47

Hejsa.

Hvad kan man give disse småfugle her i de kolde vintermåneder?

Kan de spise solsikkekerner med skal på, eller foretrækker de de
små frø i vildtfugleblandinger?

Når vi hænger majsebolde op, bliver de snuppet af store skader,
som tager hele bolden i et snuptag. Derfor vil vi gerne finde
alternative fodringsmåder evt. med frø i plastikbeholdere og
sådan noget. Forslag modtages med glæde.

Mange hilsner fra

Mona

Fra : R.N.

Dato : 28-11-01 23:00

"Mona" skrev i en meddelelse

> [...]
> alternative fodringsmåder evt. med frø i plastikbeholdere og
> sådan noget. Forslag modtages med glæde.

Jeg har været ved helt at opgive fodring af spurvene, da skaderne
efterhånden ødelægger alt, hvad man finder på. Men nu har jeg hos nogle
venlige mennesker set den helt rigtige løsning, og kunne gå lige ned i det
nærmeste supermaked og købe een til min egen have.

Det er en slags cylinder af kraftigt metalnet. Der er en spids "hat" på som
top, den bliver skruet fast, når man har fyldt cylinderen med disse
fuglenødder, som man kan købe i net.
Den har nu hængt i min have i 3 døgn, og hip hurra - skaderne kan ikke
stille noget op med den, men hele dagen sidder der alle slags spurve og
spiser på livet løs.

Dejligt.

Hilsen elena@io.dk