/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
MC mekaniker
Fra : Peter Andresen


Dato : 27-11-01 23:04

Hej.
Jeg overvejer, at starte på uddannelsen som motorcykel mekaniker, når jeg
her til sommer er færdig med gymnasiet. Men hvor lang tid tager den
uddannelse, og hvor og hvad består uddannelses forløbet af? Håber der er
nogen der kan forklare mig lidt om ovenstående, da jeg absolut intet selv
ved, måske er der nogen som er igang, eller har taget uddannelsen, som kan
forklare mig de gode, og måske også de dårlige ting ved den, hvis der altså
overhovedet er nogen?

Mvh. Peter A.



 
 
Anders Vinther (27-11-2001)
Kommentar
Fra : Anders Vinther


Dato : 27-11-01 23:15

"Peter Andresen" <spand@paradis.dk> wrote in message
news:3c040d82$0$762$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej.
> Jeg overvejer, at starte på uddannelsen som motorcykel mekaniker...
> Mvh. Peter A.

Ved intet om uddannelsen, men når du bliver færdig kan du så ikke lægge dit
telefonnummer herinde

Mvh.
Anders V.



Lasse Laursen (28-11-2001)
Kommentar
Fra : Lasse Laursen


Dato : 28-11-01 11:34


"Anders Vinther" <anvi-ANTI-SPAM@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
news:ihUM7.450$K4.75531@news010.worldonline.dk...
> "Peter Andresen" <spand@paradis.dk> wrote in message
> news:3c040d82$0$762$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Hej.
> > Jeg overvejer, at starte på uddannelsen som motorcykel mekaniker...
> > Mvh. Peter A.
>
Det var da et godt valg. Men hvorfor tager du gymnasiet først så??? Det
har du jo INTET at bruge til...Smut du ud på en teknisk skole og kom igang.
Du kan tage grundforløbet mange steder, men det eneste sted du kan tage
hovedforløbet er på Nykøbing Falster! Et ret stort minus ved den uddannelse,
synes jeg.

MvH Lasse Laursen
lasse_laursen@mail.dk



SmaRTrxxv (28-11-2001)
Kommentar
Fra : SmaRTrxxv


Dato : 28-11-01 12:15


"Lasse Laursen" <lasse_laursen@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3c04bda0$0$743$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "Anders Vinther" <anvi-ANTI-SPAM@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> news:ihUM7.450$K4.75531@news010.worldonline.dk...
> > "Peter Andresen" <spand@paradis.dk> wrote in message
> > news:3c040d82$0$762$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > > Hej.
> > > Jeg overvejer, at starte på uddannelsen som motorcykel mekaniker...
> > > Mvh. Peter A.
> >
> Det var da et godt valg. Men hvorfor tager du gymnasiet først så???
Det
> har du jo INTET at bruge til...
Løgn ! Man kan altid bruge en bred viden til noget....
Jeg synes det er aldeles fornuftigt at tage en studentereksamen først...

Thore Jensen



Thomas Hjort (28-11-2001)
Kommentar
Fra : Thomas Hjort


Dato : 28-11-01 13:42

> Jeg synes det er aldeles fornuftigt at tage en studentereksamen først...

110% enig. Det lukker også op for mange flere muligheder hvis han på et
tidspunkt skulle gå hen og blive træt af at være MC-mekaniker.

Thomas



Lasse Laursen (28-11-2001)
Kommentar
Fra : Lasse Laursen


Dato : 28-11-01 14:02

"Thomas Hjort" <hjort@anarki.dk> skrev i en meddelelse
news:9u2m1e$1qpu$1@news.cybercity.dk...
> > Jeg synes det er aldeles fornuftigt at tage en studentereksamen først...
>
> 110% enig. Det lukker også op for mange flere muligheder hvis han på et
> tidspunkt skulle gå hen og blive træt af at være MC-mekaniker.
>
> Thomas

Selvfølgelig er det aldrig helt spildt, da man jo lærer en masse. Men hvis
han er 100 % sikker på at han vil vil mc-mekaniker, så har han intet at
bruge den til erhversmæssigt. Det var det jeg ville sige....

MvH Lasse Laursen
lasse_laursen@mail.dk



Søren L Hansen (28-11-2001)
Kommentar
Fra : Søren L Hansen


Dato : 28-11-01 14:34


Lasse Laursen <lasse_laursen@mail.dk> wrote in article
<3c04e041$0$25357$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> Selvfølgelig er det aldrig helt spildt, da man jo lærer en masse. Men
hvis
> han er 100 % sikker på at han vil vil mc-mekaniker, så har han intet at
> bruge den til erhversmæssigt. Det var det jeg ville sige....
>
Det er jo det han ikke er ) når han spørger her i dfm. I øvrigt mener
jeg at huske at der erhvervsvejledningsmuligheder på gymnasiet, men det
giver selvfølgelig kun et tørt indtryk. Det bedste bud er vel at daffe ind
til den lokale mand og få en sludder evt, hænge der i et stykke tid og se
om det er til at holde ud...


--
Søren
lindholt@person.dk
http://motortosse.dk
"Because golf courses should be motocross tracks"


RpR (28-11-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 28-11-01 15:09

> Det er jo det han ikke er ) når han spørger her i dfm. I øvrigt mener
> jeg at huske at der erhvervsvejledningsmuligheder på gymnasiet, men det
> giver selvfølgelig kun et tørt indtryk. Det bedste bud er vel at daffe ind
> til den lokale mand og få en sludder evt, hænge der i et stykke tid og se
> om det er til at holde ud...

Nu har jeg ikke de store planer om at blive mekaniker senere (ikke mere end
mit hobby halløj jeg har nu), men at tage en gymnersiel uddannelse er en
meget smart ide!
En hel del videregående uddannelser kræver idag 12års skolegang, og de
lukker dig nok ikke ind på gymnasiet som 35årig =)

--

- RpR (der hopper på datamatiker uddannelsen efter gymnasiet)
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--



Claus Rolsted (28-11-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rolsted


Dato : 28-11-01 17:15

"RpR" skrev

> En hel del videregående uddannelser kræver idag 12års skolegang, og de
> lukker dig nok ikke ind på gymnasiet som 35årig =)

Der er ikke noget i vejen for, at man kan gå i gymnasiet, selvom man er 35.
Men de fleste på den alder ville nu nok vælge en 2-årig HF eller lignende.
Det ville nok føles lidt træls at starte sammen med 16-årige og delvist lære
ting, som de allerede selv _har_ fundet ud af på den hårde måde.... Meget af
gymnasie-idéen går jo også på almen dannelse og at lære at agere socialt.

Mvh

Claus Rolsted




Ib Jakobsen (28-11-2001)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 28-11-01 17:31

RpR wrote:

> Nu har jeg ikke de store planer om at blive mekaniker senere (ikke mere end
> mit hobby halløj jeg har nu), men at tage en gymnersiel uddannelse er en
> meget smart ide!

Jeg har lyst til at spørge. Er der noget der hedder at være uddannet student?.
Ja, jeg spørger bare. Jeg er folkeskoleuddannet. )


--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen

NIMBUS '39 med sidevogn
BSA M22 '39 twinport
BMW R80/7 engang med sidevogn



RpR (28-11-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 28-11-01 17:49

> Jeg har lyst til at spørge. Er der noget der hedder at være uddannet
student?.
> Ja, jeg spørger bare. Jeg er folkeskoleuddannet. )

Det hedder nu en Gymnasiel uddannelse. Sårn er det bare =)

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--



Ib Jakobsen (28-11-2001)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 28-11-01 18:55

RpR wrote:

> > Jeg har lyst til at spørge. Er der noget der hedder at være uddannet
> student?.
> > Ja, jeg spørger bare. Jeg er folkeskoleuddannet. )
>
> Det hedder nu en Gymnasiel uddannelse. Sårn er det bare =)
>

Som en anden skrev, så er det vist lige så meget en en forskole til til
voksen livet. At det kaldes en udddanelse er mig bekendt noget det er
ophøjet til i nyere tid. Men kald hvad man vil. Det irriterer mig bare, at
folk tror at de har taget en uddannelse sammnelignet med f.eks en
skolelærer/smed/murer ellelr andet.


--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen

NIMBUS '39 med sidevogn
BSA M22 '39 twinport
BMW R80/7 engang med sidevogn



RpR (28-11-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 28-11-01 22:18

> Som en anden skrev, så er det vist lige så meget en en forskole til til
> voksen livet. At det kaldes en udddanelse er mig bekendt noget det er
> ophøjet til i nyere tid. Men kald hvad man vil. Det irriterer mig bare, at
> folk tror at de har taget en uddannelse sammnelignet med f.eks en
> skolelærer/smed/murer ellelr andet.

Alt blive skolelærer kræver faktisk ikke andet end at du har en gymnasiel
uddannelse bag dig.

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--



Claus Rittig (28-11-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 28-11-01 22:40

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse
news:3c0554b0$0$757$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Som en anden skrev, så er det vist lige så meget en en forskole til til
> > voksen livet. At det kaldes en udddanelse er mig bekendt noget det er
> > ophøjet til i nyere tid. Men kald hvad man vil. Det irriterer mig bare,
at
> > folk tror at de har taget en uddannelse sammnelignet med f.eks en
> > skolelærer/smed/murer ellelr andet.
>
> Alt blive skolelærer kræver faktisk ikke andet end at du har en gymnasiel
> uddannelse bag dig.

Nå?
Så har min bror sørme spildt mange år på seminariet...

Hvis jeg nu siger pedagogikum, hvad siger du så?

Rittig
(Tidligere Handelsskolelærer som bijob)



Ib Jakobsen (28-11-2001)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 28-11-01 23:04

Claus Rittig wrote:

>
> >
> > Alt blive skolelærer kræver faktisk ikke andet end at du har en gymnasiel
> > uddannelse bag dig.
>
> Nå?
> Så har min bror sørme spildt mange år på seminariet...
>
> Hvis jeg nu siger pedagogikum, hvad siger du så?

Jeg kender faktisk flere der ikke er uddannet lærere, som underviser i
folkeskolen. Den ene har været traktorforhandler. Han er god til tysk, så det
underviser han i.



--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen

NIMBUS '39 med sidevogn
BSA M22 '39 twinport
BMW R80/7 engang med sidevogn



RpR (28-11-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 28-11-01 23:49

> Jeg kender faktisk flere der ikke er uddannet lærere, som underviser i
> folkeskolen. Den ene har været traktorforhandler. Han er god til tysk, så
det
> underviser han i.

Nemlig der jeg vil hen.

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--



Claus Rittig (29-11-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 29-11-01 17:01

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3C055F40.84AFCD29@post.tele.dk...

> > Hvis jeg nu siger pedagogikum, hvad siger du så?
>
> Jeg kender faktisk flere der ikke er uddannet lærere, som underviser i
> folkeskolen. Den ene har været traktorforhandler. Han er god til tysk, så
det
> underviser han i.

Og hvis jeg så siger pædagogikum igen, tror du så ikke han har taget det?
Det var jeg ihvertfald nødt til, hvis jeg ville undervise i længere tid ad
gangen.

Rittig



Ib Jakobsen (29-11-2001)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 29-11-01 17:34

Claus Rittig wrote:

> Og hvis jeg så siger pædagogikum igen,

Så siger jeg pædagogisk grunduddanelse. Som også foregår internt på I&h skolen
i Nyk.f.

> tror du så ikke han har taget det?

Det ved jeg han ikke har.

>
> Det var jeg ihvertfald nødt til, hvis jeg ville undervise i længere tid ad
> gangen.

På teknisk skole kræves det taget inden for to år. Hvis man vil fortsætte. Men
mange folkeskoler mangler så mange lærere, at de tager hvem som helst.



--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen

NIMBUS '39 med sidevogn
BSA M22 '39 twinport
BMW R80/7 engang med sidevogn



Claus Rittig (29-11-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 29-11-01 17:45

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3C066385.30D4E318@post.tele.dk...

> På teknisk skole kræves det taget inden for to år. Hvis man vil fortsætte.
Men
> mange folkeskoler mangler så mange lærere, at de tager hvem som helst.

Nå.
Det er sgu da egentlig ikke ret betryggende.

Rittig



RpR (29-11-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 29-11-01 22:14

> Nå.
> Det er sgu da egentlig ikke ret betryggende.

Det hvad man lærer i folkeskolen fylder alligevel ikke særligt meget i
sammenligning med det man f.eks lærer på Gymnasierne.
Efter min mening er det mest folkeskolen's arbejde at banke det mest almene
dansk, engelsk og matematik ind i hovederne på børn.

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--



Pein (29-11-2001)
Kommentar
Fra : Pein


Dato : 29-11-01 22:34

"RpR" wrote ...
>
> Det hvad man lærer i folkeskolen fylder alligevel ikke særligt meget i
> sammenligning med det man f.eks lærer på Gymnasierne.
> Efter min mening er det mest folkeskolen's arbejde at banke det mest
> almene dansk, engelsk og matematik ind i hovederne på børn.
>
Efter min mening er folkeskolens opgave at sørge for børnene får en god
start på livet med hensyn til den del hvor det gælder om at lære noget.
Det kræver i høj grad pædagogiske evner og færdigheder.
Det faglige er vel ikke det store problem. Det er jo ikke ligefrem
raketvidenskab.

/Pein
Honda TransAlp
Yamaha DT125R



RpR (29-11-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 29-11-01 22:51

> Efter min mening er folkeskolens opgave at sørge for børnene får en god
> start på livet med hensyn til den del hvor det gælder om at lære noget.
> Det kræver i høj grad pædagogiske evner og færdigheder.
> Det faglige er vel ikke det store problem. Det er jo ikke ligefrem
> raketvidenskab.

Okay, der giver jeg dig virkeligt ret. Det kræver lidt at takle 28 små pisse
provokerende møgunger, der hellere vil slås end lære noget...

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--



Søren L Hansen (28-11-2001)
Kommentar
Fra : Søren L Hansen


Dato : 28-11-01 18:33

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en > Jeg har lyst til at
spørge. Er der noget der hedder at være uddannet student?.

Tja, det sker da man møder en u-dannet student, i hvert fald

S.




Ib Jakobsen (28-11-2001)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 28-11-01 23:05

"Søren L Hansen" wrote:

> "Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en > Jeg har lyst til at
> spørge. Er der noget der hedder at være uddannet student?.
>
> Tja, det sker da man møder en u-dannet student, i hvert fald
>

Dem er der nok mange af.



--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen



Jakob Barfod (29-11-2001)
Kommentar
Fra : Jakob Barfod


Dato : 29-11-01 11:34

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3C05115E.D09DFAB1@post.tele.dk...
> Jeg har lyst til at spørge. Er der noget der hedder at være uddannet
student?.
> Ja, jeg spørger bare. Jeg er folkeskoleuddannet. )

Nu du spørger: En gymnasiast er faktisk stud. art., og når han har fået huen
på, er han cand. art.!

--
Jakob



Søren L Hansen (29-11-2001)
Kommentar
Fra : Søren L Hansen


Dato : 29-11-01 11:52

Jakob Barfod <jbarfod_FJERNDETTEFORSPAM@ruc.dk> wrote in article
<9u52vm$i59$1@sunsite.dk>...

> Nu du spørger: En gymnasiast er faktisk stud. art., og når han har fået
huen
> på, er han cand. art.!
>
Hvor har du dog det fra??
En kandidatuddannelse er en længevarende udd. ved universitetet. Og man får
ikke en gang en hue, snøft...


--
Søren
Cand. Geom. hvis nogen skulle være interesserede...
lindholt@person.dk
http://motortosse.dk
"Because golf courses should be motocross tracks"


Ib Jakobsen (29-11-2001)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 29-11-01 12:31

"Søren L Hansen" wrote:

>
> Hvor har du dog det fra??

Gad egentlig vide hvor man lære mere om dette.

>
> En kandidatuddannelse er en længevarende udd. ved universitetet. Og man får
> ikke en gang en hue, snøft...

Det gjorde vi. Der stod "CASTROL OLIE" på dem.

>
>
> --
> Søren
> Cand. Geom. hvis nogen skulle være interesserede...
> lindholt@person.dk
> http://motortosse.dk
> "Because golf courses should be motocross tracks"




--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen

NIMBUS '39 med sidevogn
BSA M22 '39 twinport
BMW R80/7 engang med sidevogn



Søren L Hansen (29-11-2001)
Kommentar
Fra : Søren L Hansen


Dato : 29-11-01 12:47


Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk> wrote in article
<3C061C81.81FBC65A@post.tele.dk>...
> Det gjorde vi. Der stod "CASTROL OLIE" på dem.
>
> >

GRILL. Jeg mangler stadig en Massey Ferguson, John Deere, og Esso...

--
Søren
lindholt@person.dk
http://motortosse.dk
"Because golf courses should be motocross tracks"


Jakob Barfod (03-12-2001)
Kommentar
Fra : Jakob Barfod


Dato : 03-12-01 11:55

"Søren L Hansen" <lindholt@REMOVETHISperson.dk> skrev i en meddelelse
news:01c178c3$dafdb360$517010ac@pc4148...
> > Nu du spørger: En gymnasiast er faktisk stud. art., og når han har fået
> huen
> > på, er han cand. art.!
> >
> Hvor har du dog det fra??
> En kandidatuddannelse er en længevarende udd. ved universitetet. Og man
får
> ikke en gang en hue, snøft...

Det var noget, min farmor engang fortalte, så det må jo utvivlsomt være
sandt . Men du fik mig da til at skrive en mail til
Undervisningsministeriet, som de flinkt svarede på:

<klip ind>

Kære Jacob Barfod

Betegnelsen artium blev (ifølge Den store danske Encyklopædi) brugt om den
adgangsgivende eksamen til universiteterne, som eksisterede fra
15-hundredetallet til engang i 18-hundredetallet. Den adgangsgivende eksamen
blev omkr. 1850 afløst af studentereksamen. Det er muligt, at betegnelsen
artium er blevet anvendt senere end 1850 om studentereksamen, fx i
litteraturen, men det ligger jeg ikke inde med nærmere dokumentation for.



Med venlig hilsen

Kjeld Sørensen

undervisningskonsulent

<klip ud>



--

Jakob (cand. uden. hue.)




Søren L Hansen (03-12-2001)
Kommentar
Fra : Søren L Hansen


Dato : 03-12-01 16:20


Jakob Barfod <jbarfod_FJERNDETTEFORSPAM@ruc.dk> wrote in article
<9uflms$knc$1@sunsite.dk>...
> Det var noget, min farmor engang fortalte, så det må jo utvivlsomt være
> sandt . Men du fik mig da til at skrive en mail til
> Undervisningsministeriet, som de flinkt svarede på:
>
Jeg slog da bare op i fremmeordbogen:

stud.art. den der studerer til mag.art.»

cand.art. fork. for candidatus artium (lat.) person der v. et universitet
har bestået hovedfagseksamen i et af de humanistiske fag samt et bifag m.
friere valg end v. cand.mag.-eksamen (ordning gældende 1962-1968);
gives fra 1968 kun som tillægstitel til den der supplerer en afsluttende
eksamen v. dansk el. udenlandsk højere læreanstalt med bifagseksamen (fx
cand.jur. & art.)

Sjovt nok har de to betegnelser således slet ikke noget med hinanden at
gøre , en stud art blive ikke Cand Art.


--
Søren
fessor@motortosse.dk
http://motortosse.dk
"Because golf courses should be motocross tracks"


Jakob Barfod (03-12-2001)
Kommentar
Fra : Jakob Barfod


Dato : 03-12-01 16:58

"Søren L Hansen" <lindholt@REMOVETHISperson.dk> skrev i en meddelelse
news:01c17c0d$e8d6e0e0$517010ac@pc4148...
> stud.art. den der studerer til mag.art.»
>
> cand.art. fork. for candidatus artium (lat.) person der v. et universitet
> har bestået hovedfagseksamen i et af de humanistiske fag samt et bifag m.
> friere valg end v. cand.mag.-eksamen (ordning gældende 1962-1968);
> gives fra 1968 kun som tillægstitel til den der supplerer en afsluttende
> eksamen v. dansk el. udenlandsk højere læreanstalt med bifagseksamen (fx
> cand.jur. & art.)
>
> Sjovt nok har de to betegnelser således slet ikke noget med hinanden at
> gøre , en stud art blive ikke Cand Art.

Taget til efterretning. Og det lader også til, at en stud. art. i dag slet
ikke er det samme som i gamle dage. Hm.

--
Jakob



Ib Jakobsen (29-11-2001)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 29-11-01 12:29

Jakob Barfod wrote:

> "Nu du spørger: En gymnasiast er faktisk stud. art., og når han har fået huen
> på, er han cand. art.!
>

Ha, efter de første ti uger på teknisk skole blev vi cand. FIL. Den eneste
ulempe var at vi blev rødhåret når vi kom ud i regnen.

--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen

NIMBUS '39 med sidevogn
BSA M22 '39 twinport
BMW R80/7 engang med sidevogn



Rasmus Rosenquist (28-11-2001)
Kommentar
Fra : Rasmus Rosenquist


Dato : 28-11-01 22:39

> 110% enig. Det lukker også op for mange flere muligheder hvis han på et
> tidspunkt skulle gå hen og blive træt af at være MC-mekaniker.

Ja, og fx. læse videre til elektromekaniker...

Rasmus



Armand (02-12-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 02-12-01 06:40


Thomas Hjort <hjort@anarki.dk> skrev i en
news:9u2m1e$1qpu$1@news.cybercity.dk...
> > Jeg synes det er aldeles fornuftigt at tage en studentereksamen
> > først...
> 110% enig. Det lukker også op for mange flere muligheder hvis han på
> et tidspunkt skulle gå hen og blive træt af at være MC-mekaniker.

Tjaeh :-/

Jeg vil nok anskue det fra den vinkel at blandt kammeraterne der kom
hhv.i mekanikerlære og gymnasiet samtidig har lærlingen allerede haft
nogle flere penge i hænderne under sin læretid, samt står til fuld
svendeløn når makkeren er blevet student - og alligevel snakker om at
komme i lære

--
Armand.
(der ikke mener at gymnasiet er det eneste saliggørende her i livet.)






Ib Jakobsen (28-11-2001)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 28-11-01 17:34

Lasse Laursen wrote:

>
> Du kan tage grundforløbet mange steder, men det eneste sted du kan tage
> hovedforløbet er på Nykøbing Falster! Et ret stort minus ved den uddannelse,
> synes jeg.

Det synes jeg ikke. Jeg har også kun 20 km. til der. Har man lyst til en
uddannelse, så bør kort afstand ikke være kriteriet.


--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen

NIMBUS '39 med sidevogn
BSA M22 '39 twinport
BMW R80/7 engang med sidevogn



Lasse Laursen (28-11-2001)
Kommentar
Fra : Lasse Laursen


Dato : 28-11-01 18:39


"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3C051215.7ED018A6@post.tele.dk...
> Lasse Laursen wrote:
>
> >
> > Du kan tage grundforløbet mange steder, men det eneste sted du kan tage
> > hovedforløbet er på Nykøbing Falster! Et ret stort minus ved den
uddannelse,
> > synes jeg.
>
> Det synes jeg ikke. Jeg har også kun 20 km. til der. Har man lyst til en
> uddannelse, så bør kort afstand ikke være kriteriet.
>

Ja okay, 20 km er jo ikke så galt. Men jeg bor i Aalborg og har virkelig
ikke lyst til at tage til NF x antal gange.

Mvh Lasse Laursen
lasse_laursen@mail.dk



Ib Jakobsen (28-11-2001)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 28-11-01 18:58

Lasse Laursen wrote:

> Ja okay, 20 km er jo ikke så galt. Men jeg bor i Aalborg og har virkelig
> ikke lyst til at tage til NF x antal gange.

Nej, det er selvfølgelig et stykke vej. Men der er gode forhold på
skolehjemmet. Og ud fra billeder nu de slutter, så kommer de langt fra. Jeg
kender en der undeviser der ovre, og de har gode forhold.


--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen

NIMBUS '39 med sidevogn
BSA M22 '39 twinport
BMW R80/7 engang med sidevogn



Claus Rittig (28-11-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 28-11-01 19:43

"Lasse Laursen" <lasse_laursen@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3c052129$0$232$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> > Det synes jeg ikke. Jeg har også kun 20 km. til der. Har man lyst til en
> > uddannelse, så bør kort afstand ikke være kriteriet.

> Ja okay, 20 km er jo ikke så galt. Men jeg bor i Aalborg og har virkelig
> ikke lyst til at tage til NF x antal gange.

Måske skulle du kigge op i Aalborg Off-Road MC Klub en torsdag aften og få
en sludder. Jan, som nu er mc mekaniker ved LC Cross i Hadsund tog
uddannelsen for et par år siden (revalidering, han har måttet skifte
karriere i en sen alder pga. en brækket nakke), og Ib (vores nye klubmester)
er i gang med den nu, også i en lidt sen alder - han er uddannet svejser,
men grundet dårlige beskæftigelsesmuligheder i det fag har han valgt at
blive voksen-lærling. Så i vores klub har vi altså 2 som har uddannelsen -
og dermed skoleopholdene - tæt inde på livet.
Kig op, så skal jeg nok give en pils - vi har alt i sne-øl lige nu!

Rittig



Pein (29-11-2001)
Kommentar
Fra : Pein


Dato : 29-11-01 18:42

"Claus Rittig" wrote ...
>
> Kig op, så skal jeg nok give en pils - vi har alt i sne-øl lige nu!
>
Jamen så skal jeg lige have sådan en Thy øko dims. Kigger ind om et par
uger!

Den jeg fik til J-dag hos MC-Chaufførerne var jeg for fuld til at kunne
smage. (den stod på nederste hylde, og man skulle jo igennem hele skabet).

/Pein



Søren L Hansen (29-11-2001)
Kommentar
Fra : Søren L Hansen


Dato : 29-11-01 19:14


"Pein" <niels@pein.dk> skrev i en meddelelse
> Den jeg fik til J-dag hos MC-Chaufførerne var jeg for fuld til at kunne
> smage. (den stod på nederste hylde, og man skulle jo igennem hele skabet).
>
Små slag, der er altså kun et begrænset repert...retopie... øøh, udvalg fra
Carlshær-imperiet... men nu du siger det, så havde jeg faktisk mulighed for
en rundvisning på Thisted B. i aftes, men det er ikke så længe siden sidst
så jeg sprang over til fordel for andre sysler... men jeg skal nok tage
nogen Thy med næste gang jeg er på egnen til at fejre den fortabte søn
kommer hjem...


--
Søren.
I ølskabet lige nu:
Grolsh "Het Kanon" (11.6%);
Grolsch alm.;
Palm;
Gulpener Korenwolf,
Hoegarden Grand Cru,
Hertog Jan "Grand Prestige" (10%)
Grøn Tuborg;
Royal All Malt;




Jes Vestervang (29-11-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 29-11-01 22:45

Pein wrote:

> "Claus Rittig" wrote ...
>>
>> Kig op, så skal jeg nok give en pils - vi har alt i sne-øl lige nu!
>>
> Jamen så skal jeg lige have sådan en Thy øko dims. Kigger ind om et par
> uger!
>
> Den jeg fik til J-dag hos MC-Chaufførerne var jeg for fuld til at kunne
> smage. (den stod på nederste hylde, og man skulle jo igennem hele skabet).
>
Hæ, du skal da ikke jamre! Efter de referater jeg har fået, lød det da til
at det var mig der ordnede de fleste
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSXR250

Pein (29-11-2001)
Kommentar
Fra : Pein


Dato : 29-11-01 22:40

"Jes Vestervang" wrote ...
>Pein wrote:
>>
>> Den jeg fik til J-dag hos MC-Chaufførerne var jeg for fuld til at kunne
>> smage. (den stod på nederste hylde, og man skulle jo igennem hele
skabet).
>
>Hæ, du skal da ikke jamre! Efter de referater jeg har fået, lød det da
til
>at det var mig der ordnede de fleste
>
Det må jeg nok give dig ret i.
Men hvem var det (Lau?) der kunne et trick med et bøjeligt sugerør så man
kunne turbo-tømme en sne-bajer?
Det gik så hurtigt så I andre påstod I ikke så det, og så måtte jeg jo
tømme een til. 2 sne-øl på under 1 minut.

Det nummer så jeg nu alligevel ikke dig lave Jes (mit synsfelt var
selvfølgelig noget indskrænket, men alligevel).

/Pein



Jes Vestervang (30-11-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 30-11-01 01:21

Pein wrote:

> "Jes Vestervang" wrote ...
>>Pein wrote:
>>>
>>> Den jeg fik til J-dag hos MC-Chaufførerne var jeg for fuld til at kunne
>>> smage. (den stod på nederste hylde, og man skulle jo igennem hele
> skabet).
>>
>>Hæ, du skal da ikke jamre! Efter de referater jeg har fået, lød det da
> til
>>at det var mig der ordnede de fleste
>>
> Det må jeg nok give dig ret i.

Tænkte det nok

> Men hvem var det (Lau?)

Lau, det var ham den hjælpsomme ude ved den store telefon?


> der kunne et trick med et bøjeligt sugerør så man
> kunne turbo-tømme en sne-bajer?
>
Husker intet

> Det gik så hurtigt så I andre påstod I ikke så det

Hmm, der var et eller andet, ja... Jeg kan kun huske nogle få glimt

>, og så måtte jeg jo
> tømme een til. 2 sne-øl på under 1 minut.
>
Det kildrer også helt i rygraden når man gør det Bare skidt når man får
en gal idé om at det er en sjov ting

> Det nummer så jeg nu alligevel ikke dig lave Jes (mit synsfelt var
> selvfølgelig noget indskrænket, men alligevel).
>
Jeg tror faktisk at jeg sagde fra (!!!), selvom nogen mente at det ville
være godt for mig Jeg sad sandsynligvis også og gumlede lidt i noget
snaps på det tidspunkt

--
mvh Jes Vestervang - der allerede glæder sig til næste års j-dag
...og egentlig også er begyndt at savne de regelmæssige mc-træf temmelig
meget også :-/
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSXR250

Armand (02-12-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 02-12-01 05:47


Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev i en
news:18a6u9.jl.ln@whitehouse.gov...
Pein wrote:


Hæ, du skal da ikke jamre! Efter de referater jeg har fået, lød det da
til
at det var mig der ordnede de fleste


Nej, Jes!
Det var snapsen der slagtede dig, så giv ikke ølindkøbet skylden

--
Armand.



Jes Vestervang (02-12-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 02-12-01 15:47

Armand wrote:
>
> Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev:
>
> Hæ, du skal da ikke jamre! Efter de referater jeg har fået, lød det da
> til at det var mig der ordnede de fleste
>
> Nej, Jes!
> Det var snapsen der slagtede dig, så giv ikke ølindkøbet skylden
>
Undskyld ..ak ja.. al den snaps.. pyha
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSXR250

Armand (03-12-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 03-12-01 00:01


Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev i en
news:9sedu9.mq.ln@whitehouse.gov...
Armand wrote:
>
> Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev:
> Hæ, du skal da ikke jamre! Efter de referater jeg har fået, lød det da
> til at det var mig der ordnede de fleste
------------
> Nej, Jes!
> Det var snapsen der slagtede dig, så giv ikke ølindkøbet skylden
-------
Undskyld ..ak ja.. al den snaps.. pyha

Hva' er der med din(?) opsætning?
Hvorfor rykker min newsreader ikke dine (og kun dine) indlæg ind med en
">"??

--
Armand.
(der lige skal forbi klubbens site, for at checke .pic's fra dagen, når
detteher alligevel sendes)







RpR (03-12-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 03-12-01 06:42

> Hva' er der med din(?) opsætning?
> Hvorfor rykker min newsreader ikke dine (og kun dine) indlæg ind med en
> ">"??
>
> --
> Armand.
> (der lige skal forbi klubbens site, for at checke .pic's fra dagen, når
> detteher alligevel sendes)

Godt spørgsmål, virker her =)

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--



Jes Vestervang (03-12-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 03-12-01 23:17

Armand wrote:

> Hva' er der med din(?) opsætning?
> Hvorfor rykker min newsreader ikke dine (og kun dine) indlæg ind med en
> ">"??
>
Hmm, virker det nu? Den eneste forskel i vores headers var at jeg brugte
noget "quoted printable", som jeg nu ændrede til "allow 8bit"

> Armand.
> (der lige skal forbi klubbens site, for at checke .pic's fra dagen, når
> detteher alligevel sendes)
>
Hmmm
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSXR250

Pein (03-12-2001)
Kommentar
Fra : Pein


Dato : 03-12-01 22:49

"Jes Vestervang" wrote...
> Hmm, virker det nu?

Ja.

/Pein



Allan Bojesen (03-12-2001)
Kommentar
Fra : Allan Bojesen


Dato : 03-12-01 22:49


> > Hva' er der med din(?) opsætning?
> > Hvorfor rykker min newsreader ikke dine (og kun dine) indlæg ind med en
> > ">"??
> >
> Hmm, virker det nu? Den eneste forskel i vores headers var at jeg brugte
> noget "quoted printable", som jeg nu ændrede til "allow 8bit"

Tilsyneladende ikke. I en anden tråd hvor jeg lige har svaret dig var du
heller ikke rykket ind.
Og du er stadig en time foran os andre.

Allan Bojesen



Jes Vestervang (03-12-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 03-12-01 23:23

Allan Bojesen wrote:

>
>> > Hva' er der med din(?) opsætning?
>> > Hvorfor rykker min newsreader ikke dine (og kun dine) indlæg ind med en
>> > ">"??
>> >
>> Hmm, virker det nu? Den eneste forskel i vores headers var at jeg brugte
>> noget "quoted printable", som jeg nu ændrede til "allow 8bit"
>
> Tilsyneladende ikke. I en anden tråd hvor jeg lige har svaret dig var du
> heller ikke rykket ind.
>
Hmm, jeg har kiget lid tpå min hearder, og jeg tror at det er den
"MIME-Version: 1.0" som forvirrer OE. Jeg vil lige se om det jeg noget jeg
kan ordne.

> Og du er stadig en time foran os andre.
>
Der var rod i tidszonen i min linuz, men nu har jeg ænderet det Det
duer nok først lige når de rette programmer/services er blevet genstartet,
men det kommer snart
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSXR250

Armand (04-12-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 04-12-01 16:31


Allan Bojesen <allan@bojesen.com> skrev i en
news:3c0bf3a3$0$25375$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> > > Hva' er der med din(?) opsætning?
> > Hmm, virker det nu?
> Tilsyneladende ikke.

Jo,jo!
Her hos mig er han begyndt at rykke ind ved besvarelse (-sforsøg)!

--
Armand.



Rasmus Rosenquist (28-11-2001)
Kommentar
Fra : Rasmus Rosenquist


Dato : 28-11-01 22:46

> Ja okay, 20 km er jo ikke så galt. Men jeg bor i Aalborg og har virkelig
> ikke lyst til at tage til NF x antal gange.

Det havde jeg heller ikke, da jeg skulle på skoleophold ifm. min
elektromekanikerudd. da jeg bor i Nordsjælland!

MEN - det var de fedeste uger i mit liv. Man boede på skolen, og kom sine
medstuderende ved på en helt anden måde end ellers. Man tog toget til Rødby
og sejlede over med færgen - tog på fisketur om eftermiddagen, og ikke
mindst: Man gik i byen HVER aften/nat.

Jeg er stadig ven med en af dem fra dengang, og næsten hver gang vi er
sammen, så taler vi om "dengang i Nykøbing..."

Rasmus
(der ikke ville have misset det for en million...)



Armand (02-12-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 02-12-01 06:41


Lasse Laursen <lasse_laursen@mail.dk> skrev i en
news:3c052129$0$232$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:3C051215.7ED018A6@post.tele.dk...
> > Lasse Laursen wrote:
> > >
> > > Du kan tage grundforløbet mange steder, men det eneste sted du kan
> > > tage hovedforløbet er på Nykøbing Falster! Et ret stort minus ved
> > > den uddannelse, synes jeg.
> > Det synes jeg ikke. Jeg har også kun 20 km. til der. Har man lyst
> > til en uddannelse, så bør kort afstand ikke være kriteriet.

Det må da være væsentligere at man bor i et område hvor man kan leve af
sin uddannelse sidenhen!
Måske at skolen, på baggrund af en general holdning til at man ikke bør
rejse for at uddanne sig, ligefrem er overfordelt med lokale elever -
Men hvad vil alle de sidenhen leve af i den landsdel??

> Ja okay, 20 km er jo ikke så galt. Men jeg bor i Aalborg og har
> virkelig ikke lyst til at tage til NF x antal gange.

Specielt for de videregående uddannelser gælder det at man næsten med
sikkerhed ikke undgår at skifte bopæl til en anden landsdel, så 3-4
gange á 10 uger er nut's i den forbindelse!

--
Armand.






Søren L Hansen (03-12-2001)
Kommentar
Fra : Søren L Hansen


Dato : 03-12-01 16:12

Armand <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in article
<9ucf4h$2fmd$19@news.cybercity.dk>...
> Specielt for de videregående uddannelser gælder det at man næsten med
> sikkerhed ikke undgår at skifte bopæl til en anden landsdel, så 3-4
> gange á 10 uger er nut's i den forbindelse!
Og sagde ikke vor store digter HC Andersen:

"At rejse er at leve"
Man kunne jo endda tage sin MC derned!
--
Søren
litteraer@motortosse.dk
http://motortosse.dk
"Because golf courses should be motocross tracks"



Thomas (28-11-2001)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 28-11-01 18:04


"Anders Vinther" <anvi-ANTI-SPAM@worldonline.dk> wrote in message
news:ihUM7.450$K4.75531@news010.worldonline.dk...
> "Peter Andresen" <spand@paradis.dk> wrote in message
> news:3c040d82$0$762$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Hej.
> > Jeg overvejer, at starte på uddannelsen som motorcykel mekaniker...
> > Mvh. Peter A.
>
> Ved intet om uddannelsen, men når du bliver færdig kan du så ikke lægge
dit
> telefonnummer herinde
>
> Mvh.
> Anders V.
>
Du kan læse lidt her på dette link http://www.danskmetal.dk/sw943.asp

mvh. Thomas



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177523
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408677
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste