DLT - hvilken båndproducent
Fra : Claus Bækgaard

Dato : 26-11-01 18:26

Jeg skal til at udskifte mine DLT IV bånd.

Tilsyneladende ser det ud til, at Maxell er det billigste. Spørgsmålet er så
bare om det også er noget skrammel?

Hvad er jeres erfaringer med de forskellige mærker? Er det ét fedt eller er
der noget man skal holde sig fra?

Hvor mange overskrivninger skal man regne med inden man bør skifte? Ét er jo
hvad producenten angiver noget andet praksis.

Claus

Fra : Flemming Riis

Dato : 27-11-01 00:15

"Claus Bækgaard" <cbaek@vip.cybercity.dk> wrote in message

> Hvad er jeres erfaringer med de forskellige mærker? Er det ét fedt eller
er
> der noget man skal holde sig fra?

Hold dig til den liste dit tapestations vender supporter

> Hvor mange overskrivninger skal man regne med inden man bør skifte? Ét er
jo
> hvad producenten angiver noget andet praksis.

Jeg har ikke set et dlt bånd der ved normalt drift bliver slidt op

Fra : Claus Bækgaard

Dato : 27-11-01 20:20

> Hold dig til den liste dit tapestations vender supporter

Vi har et IBM DLT 4000 drev (som vel reelt er produceret af Quantum?), men
jeg har ikke kunnet finde nogen liste over supportede medier - anyone?

> Jeg har ikke set et dlt bånd der ved normalt drift bliver slidt op

Så må vi have haft en unormal drift, for jeg har 5 stk. Quantum bånd, der er
lige til at smide i skraldespanden. Hver gang de bliver sat i drevet, bliver
de spyttet ud og der bliver bedt om en tur med rensebåndet...

Okay det skal så siges at vi lige har haft IBM ude og skifte drevet, så der
er en teoretisk mulighed for at det gamle drev har ødelagt båndene. Båndene
er 1 ½ år gamle.

Vores hardwarepusher har solgt mit et nyt Maxell bånd og det blev accepteret
uden problemer. Ved samme lejlighed fik jeg at vide, at jeg skulle regne med
at skifte bånd hvert ½ år (5 stk.). I mine øren lyder det helt vildt, at man
ikke skulle kunne regne med at bruge et DLT-bånd mere end ca 25 gange.

P.t. bliver der taget backup af ca. 8 GB data og hidtil har vi taget fuld
backup hver dag med overskrivning af båndet, men fremover tror jeg nok, at
vi nøjes med at skifte bånd hver fredag efter følgende system:

Mandag: Full backup - overwrite
Tirdag-fredag: Differential - append

Jeg regner med at købe, så vi har 5 bånd og så hjemtage et eksemplar én gang
om måneden.

Med sådant et backupmønster skulle det da for pokker ikke være nødvendigt at
skifte bånd hvert ½ år???

vh
Claus

Fra : Flemming Riis

Dato : 28-11-01 01:52

> [...]
bliver
> de spyttet ud og der bliver bedt om en tur med rensebåndet...

Hardware fejl normalt

> [...]

> om måneden.
>
> Med sådant et backupmønster skulle det da for pokker ikke være nødvendigt

Nøh ikke umiddelbart.

Hvad sker der hvis man efter en uge finder en fil der mangler ?
Overvej at købe lidt flere bånd ....

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 28-11-01 07:00

Hej "Flemming Riis" <flemming@riis.nu>

>Hvad sker der hvis man efter en uge finder en fil der mangler ?

Hvordan finder man en fil der ikke er der?

Bwaahaa .. sorry.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/