Server / Routerproblem
Fra : Allan Pedersen

Dato : 21-11-01 11:04

hejsa allesammen..
Håber at gennem denne vej at få lidt hjælp..
Vi har nu 3 kunder med samme problem med serveren.. Den ringer konstant op
til internettet.. Oppe i ca. 6 min, og kobler ned, og 3 sekunder efter
kobler op igen..
Har haft slukket alle arbejdsstationer, så vi er helt sikker på problemet er
på serveren.
Det gælder både Win NT 4.0 Server og Win2K server, der er problem.
Har prøvet at bytte ISDN router, men samme problem, og lige umiddelbart kan
det ikke være noget andet software end selve Windows, der laver problemet,
for på den ene maskine med Win2K er der kun installeret Windows.
Ingen er sat op som DHCP, men alle har fast IP adresse..

Nogen ideer ???

Allan

Fra : Jonathan Stein

Dato : 21-11-01 13:52

Allan Pedersen wrote:

> Vi har nu 3 kunder med samme problem med serveren.. Den ringer konstant op
> til internettet.. Oppe i ca. 6 min, og kobler ned, og 3 sekunder efter
> kobler op igen..

Prøv at kigge i dokumentation til routeren og se, om der ikke står noget om
filtrering af "NetBIOS".
Det har nok ikke noget med hardwaren at gøre, så prøv at spørge i
dk.edb.netvaerk for yderligere hjælp. Kig også på http://www.net-faq.dk/

M.v.h.

Jonathan

--
Start med PHP, Perl eller JSP uden at omskrive al din gamle ASP-kode.
jsp-hotel.dk tilbyder nu Chili!Soft ASP på alle hoteller.