AMI MegaRAID Express 762 fejl
Fra : Henrik Andersen

Dato : 19-11-01 11:08

Hej !

Jeg har en server med et N440BX-bundkort med tilhørende PCI-kort (AMI
MegaRAID Express 762) RAID-controller. NT 4.0 server er installeret.

Indstikskortet (AMI MegaRAID) omdanner onboard SCSI-controlleren til en RAID
controller.

I Maskinen sidder samtidig 3 SCSI-diske der har været sat i RAID.

Mit problem er nu at det har kørt fint i mange år - men nu stoppede festen.
Når PCI-kortet sidder i, kan maskinen slet ikke boote (der kommer ikke
engang noget på skærmen). Hvis jeg fjerner kortet kan maskinen komme op så
man kan komme i BIOS. Ved at tage en anden disk med NT 4.0 kan den
indbyggede SCSI-controller godt se de 3 SCSI-diske, men dataene kan ikke
læses (øv) ... men det havde jeg nok regnet med.

Der hvor jeg købte Controller og maskine - ja - de er gået konkurs .. så
dem kan jeg ikke få fat i.

Mit spørgsmål er nu:

- er der nogen der har set denne fejl før ?

- nogen der ligger inde med en AMI MegaRAID Express 762 controller som
de evt. vil
sælge ? Jeg har forhørt hos flere forhandlere men de kan ikke skaffe en...
det kunne jo være rart at få dataen ud igen.... (ok - ja jeg ved godt det
med backup ..av..av.. :))

Bedste hilsner

Henrik

Fra : kaffekoppen

Dato : 08-03-02 18:24

http://www.kandu.dk/

Fra : kaffekoppen

Dato : 08-03-02 18:34

> [...]
en...
> det kunne jo være rart at få dataen ud igen.... (ok - ja jeg ved godt

har selv samme maskine. modulet burde kunne købes igennem "INTEL" du
kan også læse yderligere info om modulet her:

> http://search.intel.com/support/search.asp
søg efter AMI MegaRAID Express 762

Mvh Bent Pedersen

http://www.kandu.dk/