Ungdomsbolig, når man er færdig med sit st~
Fra : ipkiss_

Dato : 27-11-01 20:50

Hej alle!
Her til december er jeg færdiguddannet og kan derfor ikke bo i ungdomsbolig
mere.
Jeg er i en lidt presset situation (skriver hovedopgave) og har ikke tid til
at søge en bolig ordentligt.
Desuden er min kæreste flyttet til kolding, da hun kom ind på designskolen
her efter sidste sommerferie.

Så i princippet må jeg ikke bo i den bolig jeg bor i nu, da den er beregnet
til 2 personer. Jeg har dog fået lov af boligselskabet at bo i den indtil
1/1 2002, hvor jeg ellers, hvis min kæreste stadig boede her kunne bo til
1/3 2002, hvilket ville have givet mig tid til at finde en ny bolig.

Kan boligselskabet sætte mig på gaden, når jeg ikke har noget sted at flytte
hen?

Jeg har været medlem af boligforeningen i vistnok 2½-3 år, hvis det kan have
en betydning.

mvh lars, århus

Fra : Peter G C

Dato : 27-11-01 20:53

"ipkiss_" <spam@webhiker.dk> wrote in message

[klip]

> Kan boligselskabet sætte mig på gaden, når jeg ikke har noget sted at
flytte
> hen?

Jeps - boligforeningen skal opsige dig. Der er forpligtet til det - der er
en positiv lovbestemmelse herom.

Dog tvivlsomt om det sker så hurtigt.

> Jeg har været medlem af boligforeningen i vistnok 2½-3 år, hvis det kan
have
> en betydning.

Næh.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/
Nyt juridisk, elektonisk og gratis tidsskrift på http://www.rettid.dk

Fra : ipkiss_

Dato : 27-11-01 21:10

> Jeps - boligforeningen skal opsige dig. Der er forpligtet til det - der er
> en positiv lovbestemmelse herom.
>
> Dog tvivlsomt om det sker så hurtigt.

Jamen, så skal jeg bo i rendestenen d. 1/1 2002? Det bliver megafedt! *not*

Skal de ikke stille en bolig til rådighed om ikke andet midlertidigt?

mvh lars

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 28-11-01 00:11

On Tue, 27 Nov 2001 21:10:17 +0100,

> Jamen, så skal jeg bo i rendestenen d. 1/1 2002? Det bliver megafedt! *not*
>
> Skal de ikke stille en bolig til rådighed om ikke andet midlertidigt?

Det er kommunen der skal sørge for genhusning hvis du ikke selv finder
noget. Det kan f.eks. blive i en campingvogn på en af kommunens
campingpladser langt fra Århus.

PS: Man kan altid finde noget i Århus. Det er dog muligt at du må
betale 4000 kr for et 12 kvm kælderværelse der ikke er egnet til
beboelse. Men du kan altid klage senere / indsende ansøgning om
boligydelse - og derved sørge fr at kommunen bliver opmærksom på
forholdet.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 28-11-01 00:46

ipkiss_ wrote:

> Jamen, så skal jeg bo i rendestenen d. 1/1 2002? Det bliver megafedt! *not*
>
> Skal de ikke stille en bolig til rådighed om ikke andet midlertidigt?
>
> mvh lars

Hvis du har planer om at blive boende i Århus, kan du jo bare søge om en
ikke-ungdomsbolig i samme boligselskab. Det kan gå ret hurtigt har jeg
hørt. Du er jo medlem og har nogle års ancennitet. Ring dog og spørg,
det koster jo ikke andet en telefontaksten.

/Trine

Fra : Jakob Andersen

Dato : 28-11-01 17:31

Kan du ikke spørge boligselskabet pænt om du kan blive boende der 1 måned
mere, det har jeg da været ude for at få lov til !

Jakob

Fra : Gunnar Vestergaard

Dato : 28-11-01 23:51

Trine Kornum Christiansen skrev:

> [...]
> hørt. Du er jo medlem og har nogle års ancennitet. Ring dog og spørg,
> det koster jo ikke andet en telefontaksten.

Der er en mulighed der. Nogle boligselskaber har mere end en venteliste.
En for dem der står ude i kulden (altså ikke bor i selskabets boliger),
og så dem der allerede bor der. Sidstnævntes venteliste har førsteret
til boliger. Jeg ved dog ikke om det gælder alle steder.

--
Gunnar Vestergaard

Demokrati: To ulve og et lam der stemmer om
hvad de skal have til middag.