Opsigelse af abonnement
Fra : Morten Dam

Dato : 27-11-01 19:44

Jeg har et lille problem med at opsige mit abonnement på min debiltelefon. I
mine abonnements betingelser står
der at jeg skal sige op skriftligt med en måneds varsel.
Den 22.august i år sendte jeg en opsigelse i et anbefalet brev, med
opsigelse i udgangen af september. I samme
brev bad jeg om at få koden til at fjerne operatørlåsen på min debiltelefon.
Den 25. august (sendt 23.08.01)
modtager jeg et brev fra Telia med en guide til hvordan jeg fjerner
operatørlåsen. Det vil altså sige at de har
modtaget mit brev rettidigt. Problemet er så at de bliver ved med at sende
mig regninger (og nu også en rykker).
Hver gang jeg ringer til dem siger de at de ikke har modtaget min opsigelse
(den er i hvert fald ikke registreret
i deres system). De siger at jeg skal lave en ny opsigelse og sende til dem.
Jeg mener at hvis jeg gør det, så
giver jeg dem vel ret i at jeg ikke tidligere har sendt en og at jeg dermed
skal betale de regninger de har sendt.
Jeg har i stedet sendt dem et brev (denne gang ikke anbefalet - ellers kunne
jeg jo ligeså godt betale regningerne)
hvori jeg gør opmærksom på min opsigelse og at jeg ikke har planer om at
betale de regninger de har sendt efter
udløbet af mit abonnement eller at sende dem en opsigelse mere.

Mit spørgsmål er så - hvad gør jeg hvis de bliver ved ???

Morten

Fra : Peter G C

Dato : 27-11-01 20:02

"Morten Dam" <Shadow@it.dk> wrote in message

[klip]

> Mit spørgsmål er så - hvad gør jeg hvis de bliver ved ???

Til den tid sender du dit spørgsmål hertil

/Peter

--
http://www.grauslund.com/
Nyt juridisk, elektonisk og gratis tidsskrift på http://www.rettid.dk

Fra : Henning Makholm

Dato : 27-11-01 20:38

Scripsit "Morten Dam" <Shadow@it.dk>

> [...]
> modtaget mit brev rettidigt.

> Mit spørgsmål er så - hvad gør jeg hvis de bliver ved ???

Det lyder som om du har gjort alt det rigtige. Hvis du er rigtig
ihærdig kan du udtrykkeligt meddele dem at du - idet du som tidligere
meddelt ikke anerkender at skylde penge - ikke agter at reagere på
fremtidige rykkere og inkassobreve, bortset fra hvis du ligefrem
bliver stævnet. Men det burde vel egentlig allerede fremgå tydeligt
nok at din seneste henvendelse, så du kan nok også bare forholde dig
passiv uden videre.

--
Henning Makholm "De kan rejse hid og did i verden nok så flot
Og er helt fortrolig med alverdens militær"

Fra : Mikael Hansen

Dato : 27-11-01 21:03

Du klager til Telestyrelsen hvis de bliver ved - husk du skal kunne
dokummenter at du har sagt dit abn op - kvittering på det anbefalede brev og
brevet kan vedlægges som kopi.

Debitel stopper nok ikke - de er kendt for kun at gå deres egne vegne i
sådanne sager.
Mikael