barsel
Fra : LINDSTRØM

Dato : 27-11-01 18:30

Regeringen forlænger barselsorloven til 12 måneder. Hvad kommer det til at
betyde når man har ansat personer i henhold til funktioærloven, men med den
tilføjelse, at der er fuld løn under barsel.
En medarbejder er gravid og manden ønsker ikke at tage barsel. Det er en
betragtelig ekstrasum, der pludselig skal findes i kassen, hvis vi taler
ekstra seks måneder med fuld løn. Kan man evt. forestille sig en
ændringsopsigelse i forhold til samtlige medarbejdere, hvor kontrakterne
justeres således, at jeg uddyber den ved at skrive, at der er fuld løn de
første seks måneder.
Eller er det bare at betale ved kasse et og så ændre kontrakterne for de
andre og for den gravide når hun er tilbage?

mvh

Lindstroem

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 27-11-01 18:43

In article <9u0i8o$2d7t$4@news.cybercity.dk>, LINDSTRØM wrote:
> [...]
> tilføjelse, at der er fuld løn under barsel.
> En medarbejder er gravid og manden ønsker ikke at tage barsel. Det er en

Du har altså en gravid mandlig medarbejder ?? ,-0

> [...]
> justeres således, at jeg uddyber den ved at skrive, at der er fuld løn de

Har du overenskomst med en fagforening ??
Er du selv med i DA? Hvad siger de ??

> Eller er det bare at betale ved kasse et og så ændre kontrakterne for de
> andre og for den gravide når hun er tilbage?

Mon ikke det er lettere at udtale sig om det når den nye
lov engang er vedtaget ??

ion++

"ingen krydspost". Se http://usenet.dk/netikette/quote.html

Fra : Peter G C

Dato : 27-11-01 18:50

"LINDSTRØM" <DSL47510@VIP.CYBERCITY.DK> wrote in message
> [...]
den
> tilføjelse, at der er fuld løn under barsel.

Det er ikke til at vide endnu, når loven ikke en gang er vedtaget.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/
Nyt juridisk, elektonisk og gratis tidsskrift på http://www.rettid.dk