opsigelse af abbonoment
Fra : Dennis Enøe

Dato : 26-11-01 19:07

Davser

Jeg har lige fået af vide af et firma at de ændrer betalings
betingelserne for deres produkt, nu skal man betale kvartals
vis i stedet for hver måned, er dette nok til at jeg kan gøre
krav på at ville opsige uden den opsigelses frist som der
opringeligt er?

til det skal det siges at jeg har fået følgende oplysning af en kollega
og selv kontaktede firmaet om de ændringer, da de i de sidste 6
måneder hverken har sendt regning, info eller det månedlige blad
som de siger man får (har valgt at betale via pbs).

Dennis E

Fra : Henning Makholm

Dato : 26-11-01 22:32

Scripsit "Dennis Enøe" <bluesy@worldonline.dk>

> [...]
> vis i stedet for hver måned, er dette nok til at jeg kan gøre
> krav på at ville opsige uden den opsigelses frist som der

Det kommer an på om du betaler forud eller bagud, og om de
tidligere forretningsbetingelser har taget forbehold for den
ændring.

Hvis du betaler bagud, er ændringen til din fordel, og du har næppe
noget at komme efter.

Og selv hvis du har noget at komme efter, kan du ikke opsige aftalen
hurtigere end de almindelige frister. Men du kan muligvis insistere på
at leverandøren opsiger aftalen og at handlen foregår efter det
aftalte i opsigelsesperioden.

> til det skal det siges at jeg har fået følgende oplysning af en kollega

Der fulgte ikke nogen oplysning. Har du glemt noget i dit indlæg?

--
Henning Makholm "Jeg kunne ikke undgå at bemærke at han gik på hænder."