Re: Inkasso
Fra : Peter Holst

Dato : 26-11-01 18:20

> 1) kontakt dem, det skriver de selv.
ok
> 2) hvor, hvornår og hvordan har du betalt ??
Postdk. jeg har betalt 05>14-12-00 pr.efterkrav

> 3) kan du i dit konto udtog finde din betaling ?? Dvs. et
> beløb der passer, og en dato der passer (evt. lidt efter)
det kan jeg ikke

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 26-11-01 18:27

"Peter Holst" <peter@holst-fm.dk> skrev:

> Postdk. jeg har betalt 05>14-12-00 pr.efterkrav

Når du skriver efterkrav mener du vel, at du skulle betale direkte hos
postbudet?

Hvis det er tilfældet så skal du skrive til Stop4u og gøre dem
opmærksom på, at de som udgangspunkt skal gøre deres krav gældende
overfor PostDK.

Hvis dette ikke er tilfældet kan du ikke umiddelbart bruge ovenstående
og du bliver nødt til at lede dine gemmer godt igennem efter
kvitteringen ellers bliver du devsærre nok nødt til at betale igen.

--
Mvh. Morten http://miljokemi.dk
Miljøtemaer: http://tema.miljokemi.dk

Fra : Peter G C

Dato : 26-11-01 18:32

"Morten Bjergstrøm" <nospam@dafnie.dk> wrote in message

[klip]

> [...]
>
> Hvis det er tilfældet så skal du skrive til Stop4u og gøre dem
> opmærksom på, at de som udgangspunkt skal gøre deres krav gældende

Det er jeg nok ikke helt sikker på er rigtigt. Hvad bygger du det på?
Interne regler hos PostDK?

(Jeg kender ikke rasende meget til efterkrav...)

> Hvis dette ikke er tilfældet kan du ikke umiddelbart bruge ovenstående
> og du bliver nødt til at lede dine gemmer godt igennem efter
> kvitteringen ellers bliver du devsærre nok nødt til at betale igen.

Det vil jeg jo mene er udgangspunktet.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/
Nyt juridisk, elektonisk og gratis tidsskrift på http://www.rettid.dk

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 26-11-01 18:38

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEmailme.dk> skrev:

> Det er jeg nok ikke helt sikker på er rigtigt. Hvad bygger du det på?
> Interne regler hos PostDK?

En pakke pr. efterkrav (postopkrævning) kan kun udleveres til kunden,
hvis kunden betaler hos postbudet eller på posthuset og derfor vil
kunden pr. definition have betalt for en forsendelse, hvis denne er
sendt pr. efterkrav.
Ifølge betingelserne for at sende pr. efterkrav kan afsender gøre krav
om betaling gældende overfor PostDK i to år.

Fra : Peter G C

Dato : 26-11-01 20:00

"Morten Bjergstrøm" <nospam@dafnie.dk> wrote in message

[klip]

> Ifølge betingelserne for at sende pr. efterkrav kan afsender gøre krav
> om betaling gældende overfor PostDK i to år.

Tak.

/Peter

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 26-11-01 19:08

Peter G C skrev:

>Det er jeg nok ikke helt sikker på er rigtigt. Hvad bygger du det på?
>Interne regler hos PostDK?

Når en pakke sendes pr. efterkrav, så udleveres den jo netop først i
det øjeblik modtageren betaler hvad afsenderen har valgt at opkræve.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: http://www.simlock.dk/

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 26-11-01 18:49

In article <9tttj5$23pv$1@news.cybercity.dk>, Peter Holst wrote:

[klip]

> Postdk. jeg har betalt 05>14-12-00 pr.efterkrav

Siden du skal betale for at få pakken udleveret er det
ikke dit problem. Kontakt stop4u og fortæl dem at der
er betalt pr. efterkrav og at du ikke kan få pakken af
post danmark uden at der betaler. Sig de skal snakke
med post danmark.

> det kan jeg ikke

Hvorfor ikke, betalte du da kontant til post danmark ??

JonB

"ingen krydspost". Se http://usenet.dk/netikette/quote.html

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 26-11-01 18:53

In article <slrna05045.2ng.bendtsen@eir.diku.dk>, Jon Bendtsen wrote:
> [...]

> er betalt pr. efterkrav og at du ikke kan få pakken af
> post danmark uden at der betaler. Sig de skal snakke

s/der betaler/du betaler/

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 27-11-01 01:50

On Mon, 26 Nov 2001 17:53:09 +0000 (UTC),
Jon Bendtsen <bendtsen@diku.dk> wrote:
> s/der betaler/du betaler/

Hov, hov. Der er ikke alle i denne gruppe der kender deres
vi / regexp / perl