medarbejdergoder
Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 23-11-01 19:13

Hej

I firmaer må man give medarbejderne goder i form af gratis kaffe, adgang til
motionsrum m.m. som ikke beskattes, i modsætning til f.eks. firmabil,
telefon m.m. Er der nogle regler for hvad man må gøre som selvstændig? Jeg
vil jo helst ikke stilles dårligere end folk med et "rigtigt" job og kunne
f.eks. godt tænke mig at give mig selv et medlemsskab af en fitness-klub på
firmaets regning.

Nogen regler på området?

Hilsen
Uffe

Fra : Zacho

Dato : 23-11-01 22:20

"Uffe Kousgaard" <uffe@routeware.dk> wrote in message
>klip
> Nogen regler på området?

Ja..der er mange..
Husker for nylig en sag om en arbejdsgiver der en gang om ugen snuppede en
ostemad
sammen med personalet om morgenen...
Han fik en hulens masser bøvl med skattevæsenet, der mente at han skulle
beskattes af sin
ostemad, da brødet gik over firmaets regning.

Som hovedregel kan du kun trækker de udgifter fra, der er nødvendige for
firmaets drift.

Der sidder nogle skrappe drenge i dk.erhverv som sikkert kender de enkelte
regler eller
ring til din lokale T&S for mere info...