Bonus ved udløb af kontrakt?!
Fra : Carsten Dollerup

Dato : 23-11-01 12:44

Hej alle sammen...

Jeg er i den lykkelige situation, at min kontrakt med den Danske
Internationale Brigade (DIB) er udløbet efter 3 år med 3 udsendelser.

Mit spørgsmål er: Om jeg har ret til, at kræve renter af min bonus, når
kontrakten er udløbet, og jeg endnu ikke har modtaget beløbet?

I kontrakten mellem undertegnede og DIB står "Kontrakten ophører uden
yderligere varsel ved udløbet af den i § 2 b nævnte beredskabsperiode,
[...]". Det eneste andet sted, jeg har set noget om udbetaling af bonus, er
i den "Tilkendegivelse af ønske om tjeneste i DIB", som jeg skrev under på
før, jeg fik tilbudt kontrakt. Der står der i en skematisk opstillet
oversigt over kontraktens forløb: "Særlig godtgørelse ved kontraktudløb".

Jeg ringede ca. 14 dage før kontraktudløb og spurgte, om ikke det var
rigtigt forstået, at jeg ville modtage beløbet ved kontraktens udløb, og fik
at vide, "at det sker helt automatisk [vist nok ved udgangen af den måned],
hvor kontrakten udløber udgang"

Al assistance modtages med kyshånd.

mvh,
Carsten Dollerup

Fra : Peter G C

Dato : 23-11-01 16:09

"Carsten Dollerup" <c_dollerup@hotmail.dk> wrote in message

[klip]

> [...]
fik
> at vide, "at det sker helt automatisk [vist nok ved udgangen af den

Du kan vel kræve rente fra forfaldsdagen, jf. Rentelovens § 3, stk. 1.

Find Lovbekendtgørelse 1986-09-01 nr 583 på www.retsinfo.dk

/Peter

--
http://www.grauslund.com/
Nyt juridisk, elektonisk og gratis tidsskrift på http://www.rettid.dk

Fra : Carsten Dollerup

Dato : 23-11-01 16:39

Tak for svaret... (ups - at jeg sendte indlægget igen)

også selvom det er [vist nok] er forsvarets "praksis" at udbetale summen,
når "de" finder det på sin plads?

/Carsten

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 23-11-01 16:59

In article <9tlqbt$21gl$1@news.cybercity.dk>, Carsten Dollerup wrote:
> Tak for svaret... (ups - at jeg sendte indlægget igen)

ja, hvad er det dog for noget, klip dog den text væk du ikke
svarer på, alt andet er spild af plads, båndbredde, tid, ...
og så bliver dit indlæg endda langt mere overskueligt.

ion++

"ingen krydspost". Se http://usenet.dk/netikette/quote.html