opkrævning af betaling for sms service (ik~
Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 21-11-01 21:11

Hejsa

Jeg er stødt på et spøjst problem med et teleselskab, man kan hos nogle
teleselskaber idag på sin mobil få adgang til en speciel menu på telefonen
hvor man kan få forskellige oplysninger/jokes/nyhedes mv, hvis man vælger et
af disse punker sendes en sms til selskabet der så sender det ønskede info
tilbage. Kan også være ens saldo på et taletids abonnement. Det sjove er så
at selskabet har gennem noget tid haft problemer med denne service, så hvis
man sender dem en sms får man et tomt svar eller at ens saldo er 0,00 trods
den ikke er. Jeg forespurgt så om man blev taskseret selvom de godt vidste
at deres service ikke virker, og de ikke havde annonceret dette. Det fik jeg
et klart ja på, da jeg skal betale for at sende dem en sms!

Kan dette være rigtigt, er godt klar over at det er meget små penge for mig,
men generelt skal man vel ikke betale for en service som et firma erkender
ikke virker. Er jo ikke som en sms der ikke kan leveres grundet en telefon
er slukket, eller man har skrevet forkert nr. Og nu elsker jeg jo at holde
på mine rettigheder, hvis jeg altså har ret

Håber ikke det blev for rodet..

Tak

Flemming

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 21-11-01 22:36

On Wed, 21 Nov 2001 21:10:59 +0100,
Flemming Lynggaard <nospam@lynggaard.com> wrote:
> [...]
> at deres service ikke virker, og de ikke havde annonceret dette. Det fik jeg
> et klart ja på, da jeg skal betale for at sende dem en sms!

Du sender en SMS til selskabet, som har lovet dig en ydelse retur mod
at de tjener penge på SMS beskeden. Hvis de ikke leverer det den lovede
modydelse, så er det selvfølgeligt urimeligt at de kræver penge.