Må man lægge musik fra LP/MC på CD!
Fra : Peter Enggaard Krist~

Dato : 20-11-01 22:49

hej Jura!
jeg har enmasse gamle lp og mc'er og jeg går og tænker på om det er noget
man må lægge over på en cd???

for er det ikke kun når kilden er digital man ikke må kopiere det over???
er det nogen der ved det, eller kender et sted hvor man kan finde ud af det?
på forhånd tak!
peterkkk

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 20-11-01 22:57

Peter Enggaard Kristensen skrev:

>jeg har enmasse gamle lp og mc'er og jeg går og tænker på om det er noget
>man må lægge over på en cd???

Det må du gerne, ja - så længe du ikke deler ud af de CDere.

>for er det ikke kun når kilden er digital man ikke må kopiere det over???

Nopes, det er lavet om, nu må du godt lave digitale sikkerhedskopier.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: http://www.simlock.dk/
Nokia 8310 uden SIM-lås - inkl. forsendelse: 3'699,-
Se http://www.simlock.dk/link/8310/

Fra : Jakob Paikin

Dato : 21-11-01 10:28

On Tue, 20 Nov 2001 22:56:33 +0100, Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk>
wrote:

>Nopes, det er lavet om, nu må du godt lave digitale sikkerhedskopier.

Det har ikke noget med sikkerhedskopier at gøre.

Fra 1.7.01 må man generelt fremstille digitale eksemplarer af digitale
værker, så længe det sker til personlig brug. Se evt.
www.dklaw.dk/nyheder/jnyt01-2.html for nærmere information.

--
Jakob Paikin

Fra : Jakob Paikin

Dato : 21-11-01 10:27

On Tue, 20 Nov 2001 22:49:16 +0100, "Peter Enggaard Kristensen"
<peterkkk@get2net.dk> wrote:

>jeg har enmasse gamle lp og mc'er og jeg går og tænker på om det er noget
>man må lægge over på en cd???

Til privat brug må du gerne.

>for er det ikke kun når kilden er digital man ikke må kopiere det over???
>er det nogen der ved det, eller kender et sted hvor man kan finde ud af det?

Til personligt brug (lidt mere begrænset end "privat brug") må du også
gerne kopiere digital-til-digital pga. en lovændring pr. 1.7.01. Se