For høj husleje?
Fra : Jan

Dato : 18-11-01 12:42

Hvordan vurderer man om ens husleje er for høj?

Jeg har et eksempel på 2 ens boliger, (samme rækkehus-bebyggelse), hvor lejen det ene sted er 3.500 og det andet mindst 4.500 kr.
Jeg er ikke helt sikker på beløbene, men det er noget i den retning. Den billige er privat (dvs. personlig) udlejning men den dyre
udlejees af et firma.

Jeg er godt klar over at den billige måske godt kunne være dyrere.

Mvh

Jan

Fra : Camilla Scharff

Dato : 18-11-01 19:51

"Jan" <jma73@hotmail.com> skrev...
> [...]
> Jeg er ikke helt sikker på beløbene, men det er noget i den retning. Den
billige er privat (dvs. personlig) udlejning men den dyre

Hej Jan

Der er flere faktorer der spiller ind ved fastsættelse af husleje - er
boligerne 100% ens indvendig, eller er der mon installeret nyt køkken/bad i
den dyre eller i øvrigt istandsat? Hvordan er
vedligeholdelsesforpligtelsen - er det lejer eller udlejer, der har den?
Hvad med betaling af forskellige ting som vand, varme osv.? - I er altså
nødt til at sammenligne lejekontrakter, for vilkårene kan være meget
forskellige.
Hvorom alting er, så kan man gå til huslejenævnet hvis man ønsker at få en
afgørelse af, om ens husleje er for høj - en liste over huslejenævn kan du
finde her: http://www.ejendomsf.dk/profejendom/index.htm (klik på
Huslejenævn og normtal i menuen i venstre side, og vælg derefter din
kommune).

> Jeg er godt klar over at den billige måske godt kunne være dyrere.

Og det kan godt tænkes, at den i virkeligheden er for lav, fordi det måske
er bekendte der er lejet ud til, eller fordi man har valgt at leje ud på
andre vilkår end i den dyre lejlighed.

Mvh. Camilla

Fra : Jan

Dato : 29-11-01 19:38

Tak for svaret.

Mvh Jan

Fra : Henning

Dato : 18-11-01 22:18

On Sun, 18 Nov 2001 12:42:11 +0100, "Jan" <jma73@hotmail.com> wrote:

>Hvordan vurderer man om ens husleje er for høj?

LLO

Henning
hsb@REMOVETHISimage.dk