Hvordan får man en bil fjernet ?
Fra : Martin Lambert Peder~

Dato : 17-11-01 21:59

Hej...

En af vores medarbejdere har fået klippet pladerne på sin bil (Havde ikke
betalt forsikring og vægtafgift i 2 mdr.)

Problemet er at politiet dukkede op hos os, da han var på arbejde. (På vores
landbrug)
Pladerne blev fjernet, og bilen har nu stået i vores gårdsplads i en måned.
Grundet andre omstændigheder ophører ansættelsen den 1./12.
Ejeren af bilen har boet på en landbrugsskole mens har arbejdede hos os, men
denne ordning ophører ligeledes pr. 1/12.
Derfor er han nødt til at flytte den 1/12.

Man skulle ikke tro at det var noget problem, men denne unge mand er
fuldstændig ligeglad med hvad man siger til ham !

Hvad kan vi gøre for at få hans bil fjernet ?
Kan man ringe til Falck, eller kan den fjernes af politiet efter et varsel
??

På forhånd tak.

Martin Lambert Pedersen

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 18-11-01 00:23

In article <9t6j5d$mjs$1@news.cybercity.dk>, Martin Lambert Pedersen wrote:

> Hvad kan vi gøre for at få hans bil fjernet ?
> Kan man ringe til Falck, eller kan den fjernes af politiet efter et varsel
> ??

jeg vil mene at der er ikke forskel på om det er en bil, eller
andet løsøre. Dvs. at du ikke bare må bortskaffe den, som om
det var affald, uanset standen. Jeg vil foreslå at du begynder
at tage "leje" for at du skal "opbevare den". Andet kan jo ikke
vaere rimeligt. Husk, lejen skal selvf. ikke vaere urimelig.

ion++

"klip unødig text væk", "svar nedenunder" og "ingen krydspost"
http://usenet.dk/netikette/quote.html

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-11-01 09:10

"Martin Lambert Pedersen" <mlambert@email.dk> skrev :

>Hvad kan vi gøre for at få hans bil fjernet ?

skubbe den ud på landevejen og lade politiet om at få den fjernet,
hvilket nok ikke er den helt lovlige løsning.

>Kan man ringe til Falck, eller kan den fjernes af politiet efter et varsel
>??

Falck / politiet er nok temmeligt ligeglade.

Jeg havde sendt fyren et anbefalet brev og givet ham 14 dage til at
fjerne møget - inden jeg ville ringe til en skrothandler

--
jan@stevns.net - www.stevns.net
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.stevns.net/dkfritidbil

Så kører vi sunsite.auc.dk som news-server igen .. Atter vrøvl med TDC ;-(