Politiet ?? vor herre bevares !!!
Fra : John Degn Jessen

Dato : 16-11-01 20:07

Hej, NG

Hvor går man hen når politiet lyver ??
hvor går man hen når politiet ikke gør deres arbejde ???
hvor går man hen når politiet, lader hånt om alvorlige trusler mod ens
person ??
hvor går man hen når politiet påstår, at man lyver ???

jeg har totalt mistet troen på dette samfunds retsmæssige fundament, hjælp
mig

mvh

jj

Fra : Henning Makholm

Dato : 16-11-01 20:50

Scripsit "John Degn Jessen" <john@degn-jessen.dk>

> Hvor går man hen når politiet lyver ??

dk.politik.paranoia+konspiration?

--
Henning Makholm "Han råber og skriger, vakler ud på kørebanen og
ind på fortorvet igen, hæver knytnæven mod en bil,

Fra : Niels Andersen

Dato : 17-11-01 00:06

"Henning Makholm" <henning@makholm.net> wrote in message
> dk.politik.paranoia+konspiration?

John er tydeligvis ikke blevet taget alvorligt af politiet. Dette er
(IMO) en meget alvorlig sag. Det er virkeligt skidt, når man ikke kan
stole på politiet.

Han spørger så til råds her i gruppen. Hvad er det første der sker? Han
bliver igen ikke taget seriøst. Det kan du ærligt talt ikke være
bekendt!

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Martin Edlich

Dato : 17-11-01 00:29

In article <%YgJ7.521$B4.99143@news000.worldonline.dk>,
"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> wrote:

> John er tydeligvis ikke blevet taget alvorligt af politiet. Dette er
> (IMO) en meget alvorlig sag. Det er virkeligt skidt, når man ikke kan
> stole på politiet.

Hvis han har fremført sin "sag" på samme måde for politiet, som han har
her, så er det ikke så svært at forstå hvorfor han ikke er blevet taget
alvorligt.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Niels Andersen

Dato : 18-11-01 12:44

"Martin Edlich" <newsspam3@mail.edlich.dk> wrote in message
> [...]
har
> her, så er det ikke så svært at forstå hvorfor han ikke er blevet

Det kan der sagtens være noget om.
Men jeg kender ikke manden, og ved ikke hvordan han fremførte sin sag
for polititet, og jeg synes selv mit gæt er ret sandsynligt:

Hans indlæg blev nok udformet som det gjorde, pga. af frustrationen
efter at have talt med politiet.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-11-01 13:55

Niels Andersen skrev:

>Hans indlæg blev nok udformet som det gjorde, pga. af frustrationen
>efter at have talt med politiet.

Dårlig opførsel kan ikke undskyldes med henvisning til en eller
anden begivenhed. Det er et spørgsmål om (manglende) opdragelse.

Jeg kunne formode at denne mangel også gjorde udslaget i samtalen
med politiet, men det er naturligvis kun gætteri fra min side.

--
Bertel

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 19-11-01 05:08

Bertel Lund Hansen <nospam@lundhansen.dk> skrev i

> Dårlig opførsel kan ikke undskyldes med henvisning til en eller
> anden begivenhed. Det er et spørgsmål om (manglende)
> opdragelse.

Det har du da sikker ret i. Da dette imidlertid ikke er
dk.opdragelse, kunne man fristes til at spørge:

Stiller dårlig opdragelse en borger ringere overfor loven end god
opdragelse?

Er den dårligt opdragede hæftende for den den dårlige opdragelse?

Hvem dømmer i sag om dårlig ctr. god opdragelse?

> Jeg kunne formode at denne mangel også gjorde udslaget i
> samtalen med politiet, men det er naturligvis kun gætteri fra
> min side.

Og måske et tredie spørgsmål: Har politiet ret til at stille
en dårligt opdraget borger ringere end en "godt" opdraget borger.

--
B-)
Købes: Originalt (gratis) analog-kort til DR2 & TV2-Zulu

Fra : Peter G C

Dato : 19-11-01 07:32

"Bjørn Løndahl" <bear@flirt.dk> wrote in message

[klip]

> Stiller dårlig opdragelse en borger ringere overfor loven end god
> opdragelse?

I en konkret situation: ja.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/
Nyt juridisk, elektonisk og gratis tidsskrift på http://www.rettid.dk

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 17-11-01 07:15

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> skrev i

> [...]
>
> Han spørger så til råds her i gruppen. Hvad er det første der
> sker? Han bliver igen ikke taget seriøst. Det kan du ærligt

100% enig!!

Det ville dog være rart med lidt flere oplysninger om sagen.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 17-11-01 17:57

On Sat, 17 Nov 2001 00:05:30 +0100, "Niels Andersen"
<niels-usenet@myplace.dk> wrote:

>Han spørger så til råds her i gruppen. Hvad er det første der sker? Han
>bliver igen ikke taget seriøst. Det kan du ærligt talt ikke være
>bekendt!

Der er ikke noget at tage seriøst. Hvis han vil have et brugbart svar,
må han i første omgang give brugbare oplysninger om hvad, det drejer
sig om.

Ellers bliver det ikke andet end et "Hvor anmelder man en eller anden
politiker for landsforræderi?"-indlæg.

--
- Peter Brodersen

Fra : Niels Andersen

Dato : 18-11-01 12:48

"Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> wrote in message
> Der er ikke noget at tage seriøst. Hvis han vil have et brugbart svar,
> må han i første omgang give brugbare oplysninger om hvad, det drejer
> sig om.

Jeg synes nu der var detaljer nok, selv om det kunne have været
formuleret bedre:
Han er gået til politiet, fordi han er blevet truet. Politiet har ikke
taget ham seriøst, og har ikke troet på det han sagde. Måske for at
slippe af med ham, har de nok sagt noget til ham, de selv har ment var
en hvid løgn.

Hovedsagen er, at han er utilfreds med politiets arbejde, og vil gerne
vide, hvor man kan klage over det. Det spørgsmål kan man da sagtens
besvare, selv med færre oplysninger, end han gav.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-11-01 14:22

Niels Andersen skrev:

>Han er gået til politiet, fordi han er blevet truet. Politiet har ikke
>taget ham seriøst, og har ikke troet på det han sagde.

Det ved vi ikke.

>Måske for at slippe af med ham, har de nok sagt ...

Når du selv er nødt til at gætte, kan du da vanskeligt komme uden
om at der mangler præcise oplysninger.

Hvorfor gætter du på at politiet har løjet og ikke har passet
deres arbejde?

--
Bertel

Fra : Niels Andersen

Dato : 18-11-01 20:09

"Bertel Lund Hansen" <nospam@lundhansen.dk> wrote in message
> Det ved vi ikke.

Sådan tolker jeg nu det han siger.
Jeg ved godt det er spørgsmål han kommer med, men indlægget betragtet
som en helhed, så kan det tolkes som påstande.
Nu er der selvfølgelig forskel på påstand og fact, men jeg ser ingen
grund til at vi betragter ham som en løgner, i stedet for at svare på
hans spørgsmål.

Hvis jeg nu spurgte i unix-gruppen hvordan man konfigurerer proftpd på
redhat 7.2, så ville jeg da blive meget overrasket hvis folk begyndte at
diskutere om jeg nu rent faktisk kører redhat 7.2, eller om det er noget
jeg påstår indirekte, formuleret som et spørgsmål...

> Når du selv er nødt til at gætte, kan du da vanskeligt komme uden
> om at der mangler præcise oplysninger.

Yep. Det er kun spørgsmål, og ikke oplysninger. Men som sagt...

> Hvorfor gætter du på at politiet har løjet og ikke har passet
> deres arbejde?

Fordi sådan tolker jeg hans spørgsmål. Og fordi jeg ved, at den slags
foregår.

Jeg har selv henvendt mig til politiet i et grænsetilfælle, hvor jeg
godt selv kan se, at det kan diskuteres hvorvidt det var en opgave for
politiet. Men de afviste mig ikke, de kom med en fjollet undskyldning.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Mickey

Dato : 16-11-01 21:36

"John Degn Jessen" <john@degn-jessen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> person ??
> hvor går man hen når politiet påstår, at man lyver ???

der er svjv et klagenævn for politisager, ellers er der indenrigsministeren

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Problemer med forbindelsen ?

Fra : Peter G C

Dato : 16-11-01 23:03

"Mickey" <news002@susie.dk> wrote in message

[klip]

> der er svjv et klagenævn for politisager, ellers er der
indenrigsministeren

Indenrigsministeren har i hvert fald intet med sagen at gøre. Det har
justitsministeriet derimod.

/Peter

Fra : Mickey

Dato : 17-11-01 00:06

"Peter G C" <pgc@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Indenrigsministeren har i hvert fald intet med sagen at gøre. Det har
> justitsministeriet derimod.

jeg sad og overvejede hvem af dem det mon var og satsede på den forkerte...

Fra : Peter G C

Dato : 17-11-01 09:35

"Mickey" <news002@susie.dk> wrote in message

[klip]

> jeg sad og overvejede hvem af dem det mon var og satsede på den
forkerte...

Du vinder jo ingen ting ved at gætte rigtigt, så hvorfor gætte?

/Peter

Fra : Mickey

Dato : 17-11-01 16:11

> Du vinder jo ingen ting ved at gætte rigtigt, så hvorfor gætte?

fordi jeg ikke lige kunne huske om det var den ene eller den anden - sagsøg
mig da!

Fra : Peter G C

Dato : 16-11-01 23:02

"John Degn Jessen" <john@degn-jessen.dk> wrote in message
> Hej, NG
>

> Hvor går man hen når politiet lyver ??

Politiet eller statsadvokaten.

> [...]

Politiet eller statsadvokaten.

> jeg har totalt mistet troen på dette samfunds retsmæssige fundament, hjælp

/Peter

Fra : Ukendt

Dato : 18-11-01 13:59

"John Degn Jessen" <john@degn-jessen.dk> skrev

> Hvor går man hen når politiet lyver ??

Hovedgaden 66 st Th. ville være et godt bud.

Hvorfor mener du at de lyver--og om hvad?

> hvor går man hen når politiet ikke gør deres arbejde ???

_Hvem_ siger de ikke gør deres arbejde?...og hvilket arbejde er det du
mener de ikke har gjort?

> hvor går man hen når politiet, lader hånt om alvorlige
> trusler mod ens person ??

Hvad og hvilke trusler.....?

> hvor går man hen når politiet påstår, at man lyver ???

En advokat kan måske hjælpe?....

Men hvad pokker drejer sagen sig om??... Lige pt er der intet juridisk
at tage stilling til.

> jeg har totalt mistet troen på dette samfunds retsmæssige
> fundament,

Det er der mange mennesker der igennem tiden har...de fleste fordi de
ikke var bekendte med loven's bogstav.

> hjælp mig

Med hvad?

--
rea721@fabel.dk (AKA) Leon Andrea. Bevar Flyvestation Værløse..
Den sidste Operative Flyvestation øst for Storebælt.

Fra : John Degn Jessen

Dato : 18-11-01 18:42

Ok, lad mig uddybe sagen en smule

( dette er blot een episode af mange, og den er omskrevet uden personnavne
og sted referencer )

A. = Offer
B. = Gerningsmand

A. besøger et værtshus en formiddag for, at tale med sine kollegaer ( da A
normalt arbejder på stedet, nu er A så midlertidigt sygemeldt pga. B.'s
vedvarende trusler og forfølgelse ). Men det underlige sker at B. pludselig
dukker op og smider en øl i hovedet på hende og trækker A ved håret og
smider A vandret ud af døren for at få A uden for. A flygter straks i bil i
retning A's hjem, da A kommer hjem holder B allerede i indkørslen !!!. A
vender hurtigt omkring og kører mod politistationen ( ca. 15 km væk ) Bliver
jaget af B. og vælger at søge ly på et Hotel i en by på vejen og tilkalder
så hjælp hos politiet, der er bekendt med B og denne trusler på livet etc.,
for besked på at A sagtens selv kan køre det sidste stykke ca. 10 km.
Dette gør A, og ankommer til politistationen for at finde at de egentligt
ikke gider gøre mere ved sagen, A beder dem indtrængende om at køre til
værtshuset hvor episoden fandt sted, for at tale med B og de ca. 9 vidner på
episoden. Politiet sender en vogn derhen og ( efter politiets forklaring )
afhører ALLE der var tilstede, altså ca. 9 personer. A finder så selv ud af
ved at kontakte et af vidnerne at denne IKKE er afhørt og at de eneste
afhørte i sagen var B og en servitrice. Nu er sagen så at det uafhørte
vidner kontakter politiet for at afgive sit vidnesbyrd, men politiet afviser
denne og siger at de har afhørt dem de skal afhøre !!. Da denne sag er
vigtigt i forhold til at opnå et polititilhold mod B er det
yderstfrustrerende at politiet smøler og enddog sjofler A under afhøringen
men det er en helt anden sag der kan tages op senere.

mvh

jj