Skærme
Fijala 3554
Hvilke udgifter forbundet med køb i udland~
Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 27-11-01 21:52

Jeg har en kammerat der for tiden bor i Østrig. Vi har snakket om måske at
købe mig en skærm dernede, da de skulle være en del billigere dernede(??).

Er der nogen der kender noget til hvilke udgifter der er forbundet med den
slags, jeg tænker på evt. told/skat gebyr og selvfølgelig forsendelse.
Hvordan med garanti, er jeg ikke ekstremt dårligt stillet der, eller har de
forskellige producenter en global garanti som dækker overalt, så jeg stadig
ikke vil blive bonnet for en garantireparation i DK.

Undskyld mig hvis jeg spørger dumt, men så må I jo bare give mig et dumt
svar...

Med venlig hilsen
Tim Lerche Sørensen

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 28-11-01 01:13

Tim Lerche Sørensen wrote:

> Jeg har en kammerat der for tiden bor i Østrig. Vi har snakket om måske at
> købe mig en skærm dernede, da de skulle være en del billigere dernede(??).

Det må skyldes en forskel i moms og afgifter - ellers tror jeg ikke der
er meget at hente. Har du prøvet at kigge på www.edbpriser.dk?

> Er der nogen der kender noget til hvilke udgifter der er forbundet med den
> slags, jeg tænker på evt. told/skat gebyr og selvfølgelig forsendelse.

Der er ingen moms og told inden for EU, da det vil være betalt i
afsendelseslandet, men der er selvfølgelig forsendelse på nogle hundrede
kroner.

Hvis noget kommer uden fra EU er der told og moms af told plus varens
pris og så et gebyr til P&T ( 50.-) hvis de håndtere fortoldningen.

> Hvordan med garanti, er jeg ikke ekstremt dårligt stillet der, eller har de
> forskellige producenter en global garanti som dækker overalt, så jeg stadig
> ikke vil blive bonnet for en garantireparation i DK.

Det kommer sikkert meget an på producent. Normalt er det importøren så
håndtere garantireperationer og jeg tvivler på at fx. Sony i danmark vil
betale for reperation af noget de ikke har solgt. Hvis det er helt slemt
vil de måske ikke engang stå for reperationen. Hvis det nu var en bærbar
så var situationen dog nok en anden.

> Undskyld mig hvis jeg spørger dumt, men så må I jo bare give mig et dumt
> svar...

Fristende, men jeg kan ikke lige komme på et

Hvis du vil være helt sikker på betingelserne så ring til Told&Skat, de
er normalt meget hjælpsomme.

Mvh

Bruno