vågeblus igen igen
Fra : Nikolaj

Dato : 27-11-01 17:32

Er der ikke en af jer kloge hoveder der kan hjælpe mig????

Hvorfor vil min g4, dual 450 MHz med OS 9.1, ikke vågne igen når den er sat
på vågeblus? Skærmen forbliver bare grå og der sker ikke en skid. Det
eneste der er at gøre er at resette og starte forfra. Min firmware version
er: DK-4.2.8.

PLEASE HELP!!!!!!!!!!!!

mvh

Nikolaj

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 07-12-01 23:25

Nikolaj <nbe@dr.dk> wrote:

> [...]
> på vågeblus? Skærmen forbliver bare grå og der sker ikke en skid. Det
> eneste der er at gøre er at resette og starte forfra. Min firmware version

Har du et Adaptec SCSI kort ?

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... snart på iceBook, igen

<icq:131382336> <Marianne Jelved = Gud>

Fra : Thomas Yde

Dato : 08-12-01 00:02

d. 07/12/01 23:25 skrev Morten Reippuert Knudsen på spam@reippuert.dk i
artiklen 1f3jm9d.u0c6se3dgcd8N%spam@reippuert.dk:

> Har du et Adaptec SCSI kort ?

Hey !

Jeg har samme problem med mit SCSI Adaptec 2930 kort. Jeg har prøvet alt
efter en stor hjælp og en række venlige forslag fra bla. Erik Richard. Intet
hjalp og konklusionen er at Adaptec ikke understøtter Vågeblus. Surt show og
ret irriterende, men jeg har efterhånden fået det bekræftet flere steder at
sådan er det bare.

Dog går min skærm på vågeblus og computeren kan jeg vække igen med mus eller
tastatur. Får bare en venlig besked om at der er installeret en kortenhed
der ikke understøtter. Men ellers er den klar igen derfra.

Hvis du vil have Erik Richards råd kan jeg sende dem til dig !'

Venligst...

Thomas Yde..
og god weekend til alle.

Fra : macsteen

Dato : 08-12-01 11:59

in article B83708DC.5CE9%bbb23152@vip.cybercity.dk, Thomas Yde at
bbb23152@vip.cybercity.dk wrote on 08.12.2001 00:01:

> [...]
> der ikke understøtter. Men ellers er den klar igen derfra.
>
> Hvis du vil have Erik Richards råd kan jeg sende dem til dig !'

Hvilken Mac og hvilken bios på kortet?
Har du tjekket ASK Adaptec?

Fra : Thomas Yde

Dato : 09-12-01 11:30

d. 08/12/01 11:58 skrev macsteen på macsteen@remove.yahoo.com i artiklen
B837B0F8.E4C5%macsteen@remove.yahoo.com:

> in article B83708DC.5CE9%bbb23152@vip.cybercity.dk, Thomas Yde at

> Hvilken Mac og hvilken bios på kortet?
> Har du tjekket ASK Adaptec?

Så der stod jeg nok lidt af. Mac er en G4 733 Quick Silver.
BIOS ??
ASK Adaptec ? Det var selvfølgelig et bude der ikke er prøvet endnu. Det
prøves !
Ved du mere må du gerne sige til !

PFT...

yde

Fra : macsteen

Dato : 09-12-01 12:36

in article B838FB9A.5E4D%bbb23152@vip.cybercity.dk, Thomas Yde at
bbb23152@vip.cybercity.dk wrote on 09.12.2001 11:29:

> [...]
> BIOS ??
> ASK Adaptec ? Det var selvfølgelig et bude der ikke er prøvet endnu. Det

Herunder kan du se at du skal have bios version 4.3 for at din maskine kan
enes med 2930.
Du er nok nødt til at kopiere URL af 2 gange?

http://ask.adaptec.com/cgi-bin/adaptec_tic.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_li=
&p_refno=991201-000000

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 09-12-01 16:48

In article <B8390B39.E65E%macsteen@remove.yahoo.com>, macsteen
<macsteen@remove.yahoo.com> wrote:

> Du er nok nødt til at kopiere URL af 2 gange?

hvis du sætter en "<" og ">" i hver ende af url'et, kan der
æble+klikkes direkte på det.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

<icq:131382336>

Fra : macsteen

Dato : 09-12-01 16:56

in article 091220011647445085%spam@reippuert.dk, Morten Reippuert Knudsen at
spam@reippuert.dk wrote on 09.12.2001 16:47:

> hvis du sætter en "<" og ">" i hver ende af url'et, kan der
> æble+klikkes direkte på det.

Nå, men det er nu ikke nødvendigt med den news-reader jeg bruger. Er det
nødvendigt med MacSoup?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 09-12-01 17:22

In article <B8394837.E6A4%macsteen@remove.yahoo.com>, macsteen
<macsteen@remove.yahoo.com> wrote:

> Nå, men det er nu ikke nødvendigt med den news-reader jeg bruger. Er det
> nødvendigt med MacSoup?

ja, klammerne + en angivelse af protokollen (<http://internetadresse>)
er standarten til at angive .url i tekst dokumenter (herunder også i
html kode)

klammerne sikrer at .url'et holdes sammen selv om det linieombrydes.

Fra : Thomas Yde

Dato : 09-12-01 22:43

d. 09/12/01 17:21 skrev Morten Reippuert Knudsen på spam@reippuert.dk i
artiklen 091220011721366712%spam@reippuert.dk:

> [...]
> html kode)
>
> klammerne sikrer at .url'et holdes sammen selv om det linieombrydes.

Øhhh... nu bliver det lidt langhåret syntes jeg
Men jeg har kigges ASK Adaptec siden. reg. mit kort og sendt spørgsmålet
videre til dem som der står man skal gøre. Det lyder til at det rent faktsik
kan lade sig gøre. Indtil videre tak for hjælpen og alle de gode råd. I
hører nærmere når der er nyt i sagen.

Hej...

yde