/ Forside / Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Udbyder (ISP'er)
#NavnPoint
BjarneD 1540
EXTERMINA.. 750
stl_s 710
strarup 685
tedd 680
natmaden 660
emesen 581
dk 520
Kortoverv.. 510
10  arne.jako.. 510
CyberCity - uorden i forbrugsopgørelser m.~
Fra : ab


Dato : 21-11-01 23:14

I forbindelse med en retssag er jeg meget interesseret i at høre, om andre
har oplevet opgørelser uden hold i virkeligheden.

Send venligst en mail om evt. forhold.

Med venlig hilsen

Arne Bruun



 
 
Soeren Schroeder (22-11-2001)
Kommentar
Fra : Soeren Schroeder


Dato : 22-11-01 19:27

It seems ab wrote:
> I forbindelse med en retssag er jeg meget interesseret i at høre, om andre
> har oplevet opgørelser uden hold i virkeligheden.

jeg har engang fået en bon i netto hvor der var slået bjørnebryg ind istedet
for slotspilsner.

Hvis du taler om telefoniregninger så mener jeg at CC har lavet en del
millioner af disse, så hvis der var en systematisk fejl, ville du nok have
hørt om det.

--
Soeren Schroeder
SysAdm
CyberCity Internet

Martin Højriis Krist~ (23-11-2001)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 23-11-01 00:04

"Soeren Schroeder" <spam_me_senseless@dot.dk> skrev i en meddelelse
news:slrn9vqhpj.28pq.spam_me_senseless@dot.adsl.dk...
> > I forbindelse med en retssag er jeg meget interesseret i at høre, om
andre
> > har oplevet opgørelser uden hold i virkeligheden.
> jeg har engang fået en bon i netto hvor der var slået bjørnebryg ind
istedet
> for slotspilsner.

Der er svjv ikke samme certificeringskrav i detailhandlen så du kan ikke
helt sammenligne

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Tillykke til Danmark - Nu med udsigt til intelligent regering
Tillykke til Århus - Nu med udsigt til intelligent borgmester
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Andreas Plesner Jaco~ (23-11-2001)
Kommentar
Fra : Andreas Plesner Jaco~


Dato : 23-11-01 03:14

In article <9tk04t$omp$1@sunsite.dk>, Martin Højriis Kristensen wrote:

>> > I forbindelse med en retssag er jeg meget interesseret i at høre,
>> > om andre har oplevet opgørelser uden hold i virkeligheden.
>> jeg har engang fået en bon i netto hvor der var slået bjørnebryg ind
>> istedet for slotspilsner.
> Der er svjv ikke samme certificeringskrav i detailhandlen så du kan ikke
> helt sammenligne

Er et ISO 9002-certifikat mere værd end en rulle lokumspapir?

--
Andreas Plesner Jacobsen | A well-known friend is a treasure.

Martin Højriis Krist~ (23-11-2001)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 23-11-01 07:56

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> skrev i en meddelelse
news:slrn9vrc8r.s5i.apj@slartibartfast.nerd.dk...
> Er et ISO 9002-certifikat mere værd end en rulle lokumspapir?

Det må vist snarere være et spørgsmål til filosofi-gruppen

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Tillykke til Danmark - Nu med udsigt til intelligent regering
Tillykke til Århus - Nu med udsigt til intelligent borgmester
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Gerner (23-11-2001)
Kommentar
Fra : Gerner


Dato : 23-11-01 12:31

On Fri, 23 Nov 2001 00:03:50 +0100, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>"Soeren Schroeder" <spam_me_senseless@dot.dk> skrev i en meddelelse
>news:slrn9vqhpj.28pq.spam_me_senseless@dot.adsl.dk...
>> > I forbindelse med en retssag er jeg meget interesseret i at høre, om
>andre
>> > har oplevet opgørelser uden hold i virkeligheden.
>> jeg har engang fået en bon i netto hvor der var slået bjørnebryg ind
>istedet
>> for slotspilsner.
>
>Der er svjv ikke samme certificeringskrav i detailhandlen så du kan ikke
>helt sammenligne

Det var heller ikke sammenligningen du skulle tage stilling til, men
telefonregningen.

Jeg har ikke modtaget nogle usædvanlige telefonregninger.


Soeren Schroeder (25-11-2001)
Kommentar
Fra : Soeren Schroeder


Dato : 25-11-01 22:09

It seems Martin Højriis Kristensen wrote:
> "Soeren Schroeder" <spam_me_senseless@dot.dk> skrev i en meddelelse
>
> Der er svjv ikke samme certificeringskrav i detailhandlen så du kan ikke
> helt sammenligne

Jammen min netto replik var bare en ironi over det ringe formulerede
spørgsmål. Beklager at det blev den useriøse del af min replik der bar
tråden videre... Men det er usenet i en nøddeskal.

Faktum er at hvis vi (CC) gentagne gange havde haft fejl i vores
slutafregninger, ville vi have fået ørene i maskinen, dels hos kunderne,
dels PR mæssigt og ikke mindst i telestyrelsen.

CC var de første til at lave prefix internet, så der var ret stor fokus på
afregningen fra dag eet af

Der kan da ske fejl, selvfølgelig. Især hvis der er blandet mennesker
(undskyld kundeservice) ind i sagen.

--
Soeren Schroeder
SysAdm
CyberCity Internet

Martin Højriis Krist~ (25-11-2001)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 25-11-01 22:23

"Soeren Schroeder" <spam_me_senseless@dot.dk> skrev i en meddelelse
news:slrna02of1.29es.spam_me_senseless@dot.adsl.dk...
> Men det er usenet i en nøddeskal.

På godt og ondt

> Der kan da ske fejl, selvfølgelig. Især hvis der er blandet mennesker
> (undskyld kundeservice) ind i sagen.

Min pointe var at hvis certificeringen laves fornuftigt og følges efter
reglerne så er sandsynligheden for fejl mange gange mindre end den er
hos Netto

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Tillykke til Danmark - Nu med udsigt til intelligent regering
Tillykke til Århus - Nu med udsigt til intelligent borgmester
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Soeren Schroeder (25-11-2001)
Kommentar
Fra : Soeren Schroeder


Dato : 25-11-01 22:51

It seems Martin Højriis Kristensen wrote:
>
>> Der kan da ske fejl, selvfølgelig. Især hvis der er blandet mennesker
>> (undskyld kundeservice) ind i sagen.
>
> Min pointe var at hvis certificeringen laves fornuftigt og følges efter
> reglerne så er sandsynligheden for fejl mange gange mindre end den er
> hos Netto
>

Hvis nogen siger ISO nu, så er I helt forkert på den.... Mit eksempel
handlede om NETTO.

FUT: dk.snak.offtopic.analogi.pizza.free.free.free.duct-tape


--
Soeren Schroeder
SysAdm
CyberCity Internet

Andreas Plesner Jaco~ (25-11-2001)
Kommentar
Fra : Andreas Plesner Jaco~


Dato : 25-11-01 22:56

In article <3c0160ac$0$74701$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Martin Højriis Kristensen wrote:
>
>> Der kan da ske fejl, selvfølgelig. Især hvis der er blandet mennesker
>> (undskyld kundeservice) ind i sagen.
>
> Min pointe var at hvis certificeringen laves fornuftigt og følges efter
> reglerne så er sandsynligheden for fejl mange gange mindre end den er
> hos Netto

Sludder, den påkrævede certificering garanterer ikke en skid.
Det er rigtigt at man _kan_ have processer på plads, der garanterer at
fejl minimeres, men det har ikke noget med TST's certificeringskrav at
gøre.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Oh don't the days seem lank and long
| When all goes right and none goes wrong,
| And isn't your life extremely flat
| With nothing whatever to grumble at!

Martin Højriis Krist~ (25-11-2001)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 25-11-01 23:11

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> skrev i en meddelelse
news:slrna02q7i.s5i.apj@slartibartfast.nerd.dk...
> >> Der kan da ske fejl, selvfølgelig. Især hvis der er blandet
mennesker
> >> (undskyld kundeservice) ind i sagen.
> > Min pointe var at hvis certificeringen laves fornuftigt og følges
efter
> > reglerne så er sandsynligheden for fejl mange gange mindre end den
er
> > hos Netto
> Sludder, den påkrævede certificering garanterer ikke en skid.

Jeg ved hvad certificering går ud på. Derfor min gummiklausul om at den
skulle laves "fornuftigt"

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Tillykke til Danmark - Nu med udsigt til intelligent regering
Tillykke til Århus - Nu med udsigt til intelligent borgmester
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Andreas Plesner Jaco~ (25-11-2001)
Kommentar
Fra : Andreas Plesner Jaco~


Dato : 25-11-01 23:14

In article <3c016c02$0$74714$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Martin Højriis Kristensen wrote:

>> >> Der kan da ske fejl, selvfølgelig. Især hvis der er blandet
>> >> mennesker (undskyld kundeservice) ind i sagen.
>> > Min pointe var at hvis certificeringen laves fornuftigt og følges
>> > efter reglerne så er sandsynligheden for fejl mange gange mindre
>> > end den er hos Netto
>> Sludder, den påkrævede certificering garanterer ikke en skid.
>
> Jeg ved hvad certificering går ud på. Derfor min gummiklausul om at den
> skulle laves "fornuftigt"

Og derfor har det intet med certificeringen at gøre.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Don't marry for money; you can borrow it cheaper.
|    -- Scottish Proverb

Ivar Madsen (24-12-2001)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 24-12-01 16:05

On Sun, 25 Nov 2001 23:11:08 +0100, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>Jeg ved hvad certificering går ud på. Derfor min gummiklausul om at den
>skulle laves "fornuftigt"

Er det det samme som ISO9002?
For så forstår jeg til fulde din gummeklaus.

--
Ivar Madsen Der med dette indlæg, repræsentere mig selv, og dem der er enig med mig,,,
www.milli.dk med info om news.milli.dk opdateret 16/9,,,
og som trænger til en opdatering, som ikke kommer før WEBserveren er flyttet over på Linux

@ndersen (28-11-2001)
Kommentar
Fra : @ndersen


Dato : 28-11-01 11:58


----- Original Message -----
From: ab <abc_ab@tdcadsl.dk>
Newsgroups: dk.edb.internet.udbydere
Sent: Wednesday, November 21, 2001 11:14 PM
Subject: CyberCity - uorden i forbrugsopgørelser m.v.


> I forbindelse med en retssag er jeg meget interesseret i at høre, om andre
> har oplevet opgørelser uden hold i virkeligheden.

Jeg har oplevet noget mærkeligt med regninger fra Cybercity. Det er faktisk
derfor jeg opsøgte denne gruppe. Jeg har modtaget en regning for
faktuereingsperioden 04-02-2001 til 04-04-2001. Hvilken abonnementsperiode
dækker det?

Mvh
@ndersen



Simon Pedersen (28-11-2001)
Kommentar
Fra : Simon Pedersen


Dato : 28-11-01 12:14


"@ndersen" <p.e@andersen.mail.dk> wrote in message
news:3c04c335$0$25396$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Jeg har oplevet noget mærkeligt med regninger fra Cybercity. Det er
faktisk
> derfor jeg opsøgte denne gruppe. Jeg har modtaget en regning for
> faktuereingsperioden 04-02-2001 til 04-04-2001. Hvilken abonnementsperiode
> dækker det?

Det tror jeg at kundeservice kan svare dig på. Prøv 33983398.

--

Mvh. Simon Pedersen



@ndersen (28-11-2001)
Kommentar
Fra : @ndersen


Dato : 28-11-01 13:18

----- Original Message -----
From: Simon Pedersen <simon@nospamemail.dk>
Newsgroups: dk.edb.internet.udbydere
Sent: Wednesday, November 28, 2001 12:13 PM
Subject: Re: CyberCity - uorden i forbrugsopgørelser m.v.



> Det tror jeg at kundeservice kan svare dig på. Prøv 33983398.

Det er dem jeg er uenig med, derfor prøver jeg her.

Mvh
@ndersen



Simon Skals (28-11-2001)
Kommentar
Fra : Simon Skals


Dato : 28-11-01 13:53

It seems @ndersen wrote:
>> Det tror jeg at kundeservice kan svare dig på. Prøv 33983398.
>
>Det er dem jeg er uenig med, derfor prøver jeg her.

Du oplyser ikke produkt, vilkår eller noget som helst, hvilket
gøre det ret vanskeligt at besvare dit spørgsmål.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>
"Never attribute to competence what can adequately be explained by luck."

@ndersen (28-11-2001)
Kommentar
Fra : @ndersen


Dato : 28-11-01 14:03


Simon Skals <spam@gid.dk> skrev i en news:slrna09ni5.8uq.spam@www.gid.dk
> It seems @ndersen wrote:

> Du oplyser ikke produkt, vilkår eller noget som helst, hvilket
> gøre det ret vanskeligt at besvare dit spørgsmål.

Det drejer sig om fastpris abonnement til kr. 495,- pr måned.

Mvh
@ndersen




Simon Skals (28-11-2001)
Kommentar
Fra : Simon Skals


Dato : 28-11-01 15:49

It seems @ndersen wrote:
>> Du oplyser ikke produkt, vilkår eller noget som helst, hvilket
>> gøre det ret vanskeligt at besvare dit spørgsmål.
>
>Det drejer sig om fastpris abonnement til kr. 495,- pr måned.

I betingelserne står der:

|Abonnementerne opkræves for en periode af 2 måneder. Opkrævning
|sker forud for periodens påbegyndelse. Opsigelse af abonnement
|skal ske senest 10 dage før udløbet af en abonnementsperiode.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>
"Never attribute to competence what can adequately be explained by luck."

@ndersen (28-11-2001)
Kommentar
Fra : @ndersen


Dato : 28-11-01 16:14


Simon Skals <spam@gid.dk> skrev i en news:slrna09ub2.8uq.spam@www.gid.dk
> It seems @ndersen wrote:

> |Abonnementerne opkræves for en periode af 2 måneder. Opkrævning
> |sker forud for periodens påbegyndelse. Opsigelse af abonnement
> |skal ske senest 10 dage før udløbet af en abonnementsperiode.

Skal fatureringsperioden 04-02-2001 til 04-04-2001 så dække abonnement forud
for 04-04-2001 til 04-06-2001?

Mvh
@ndersen





Simon Skals (28-11-2001)
Kommentar
Fra : Simon Skals


Dato : 28-11-01 17:52

It seems @ndersen wrote:
>> |Abonnementerne opkræves for en periode af 2 måneder. Opkrævning
>> |sker forud for periodens påbegyndelse. Opsigelse af abonnement
>> |skal ske senest 10 dage før udløbet af en abonnementsperiode.
>
>Skal fatureringsperioden 04-02-2001 til 04-04-2001 så dække abonnement forud
>for 04-04-2001 til 04-06-2001?

Det ved jeg ikke. Hvad sagde Cybercitys kundeservice, og hvordan
var det med dine tidligere regninger?

--
Simon Skals <spam@gid.dk>
"Never attribute to competence what can adequately be explained by luck."

@ndersen (28-11-2001)
Kommentar
Fra : @ndersen


Dato : 28-11-01 18:27


----- Original Message -----
From: Simon Skals <spam@gid.dk>
Newsgroups: dk.edb.internet.udbydere
Sent: Wednesday, November 28, 2001 5:51 PM
Subject: Re: CyberCity - uorden i forbrugsopgørelser m.v.


> Det ved jeg ikke. Hvad sagde Cybercitys kundeservice, og hvordan
> var det med dine tidligere regninger?

Mit problem er, at jeg næsten et halvt år efter jeg har opsagt mit
abonnement hos Cybercity, bliver præsenteret for en regning kr. 496,- Jeg
har aldrig været i restance og har da heller aldrig betalt det halve af en
abonnements periode. Jeg har altid brugt deres girokort, og på dem betalte
man for 2 måneder af gangen. Derfor protesterer jeg mod denne regning, men
nu truer de med RKI og fanden og hans pumpestok Jeg tror at Cybercity
fortryder at de kun krævede mig for én måned da jeg skiftede til TDC.
Skiftet kom til at ligge midt i en periode, så jeg tror de prøver at få
pengene hjem på denne måde.

Mvh
@ndersen



Martin Højriis Krist~ (28-11-2001)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 28-11-01 18:57

"@ndersen" <p.e@andersen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3c051e54$0$89807$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> nu truer de med RKI

Du kan ikke komme i RKI hvis der er en ubehandlet strid om regningen.

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Michael Lyngbøl (28-11-2001)
Kommentar
Fra : Michael Lyngbøl


Dato : 28-11-01 19:23

On Wed, 28 Nov 2001 18:56:50 +0100, Martin Højriis Kristensen wrote:
>> nu truer de med RKI
>
> Du kan ikke komme i RKI hvis der er en ubehandlet strid om regningen.

Endsige for en evt. gæld på ~ 500kr.

--
Michael Lyngbøl -- Opinions are mine[TM];
CBR 600F

@ndersen (28-11-2001)
Kommentar
Fra : @ndersen


Dato : 28-11-01 19:22


Martin Højriis Kristensen <usenet@makr.dk> skrev i en
news:3c0524e9$0$244$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk
> "@ndersen" <p.e@andersen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:3c051e54$0$89807$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > nu truer de med RKI
>
> Du kan ikke komme i RKI hvis der er en ubehandlet strid om regningen.

Takker mange gange for den oplysning. Så kan jeg da slappe lidt af!

Mvh
@ndersen




Ivar Madsen (24-12-2001)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 24-12-01 16:14

On Wed, 28 Nov 2001 18:26:49 +0100, "@ndersen" <p.e@andersen.mail.dk>
wrote:

>Jeg har altid brugt deres girokort, og på dem betalte
>man for 2 måneder af gangen. Derfor protesterer jeg mod denne regning, men
>nu truer de med RKI og fanden og hans pumpestok Jeg tror at Cybercity
>fortryder at de kun krævede mig for én måned da jeg skiftede til TDC.

Skal jeg forstå dig som at
Du har betalt alle de girokort CC har sendt til til tiden, OG
Du først efter flere måneder får et opkrævnings krav på en periode der
ligger mange måneder tilbage, eller er det en sag der har kørt siden du
skiftede til TDC?
Den tid der er gået, hvor CC ikke har henvendt sig til dig er ikke
uvæsentlig. Hvis CC har begået en fejl, og ikke opkrævet penge du skulle
have betalt, og du med rimelighed kan sige at du havde forventning om at
du havde betalt hvad du skylder CC og dit mellemværende derfor er
endelig opgjort, og afregnet til tiden, så har CC en dårlig sag.
Det er aftrale loven du skal henvise til, og så hvidt jeg husker §39.
Der er flere lighedspunkter til den sag jeg havde mod Danske Bank, som
de da sagen kom til deres juridiske sektion trak tilbage, med en
undskyldning for den ulejlighed sagen havde haft for mig. (de havde
udbetalt penge jeg burde have indbetalt, iforbindelse med lukning af en
konto, og gjorde først krav på pengene efter ~4 måneder.

--
Ivar Madsen Der med dette indlæg, repræsentere mig selv, og dem der er enig med mig,,,
www.milli.dk med info om news.milli.dk opdateret 16/9,,,
og som trænger til en opdatering, som ikke kommer før WEBserveren er flyttet over på Linux

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408929
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste