Lokalnetværk og ADSL
Fra : Jørgen Messell

Dato : 26-11-01 23:55

Hvordan får jeg et lokalnetværk koblet til en ADSL forbindelse fra TDC. Jeg
har et modem og en speedstrem box koblet sammen med en switch. Jeg kan godt
få forbindelsen til at virke, hvis jeg går direkte fra ethernet porten til
modemet, men når jeg går gennem netværks boxene kan jeg ikke finde ud af
hvad jeg skal ændre for at få det til at virke. Hvis nogen kender et sted
jeg kan finde oplysninger, eller kan være behjælpelig, vil jeg blive meget
glad.
Venlig hilsen Jørgen Messell

Fra : Martin Bech

Dato : 27-11-01 11:49

In article <B82886E7.102E4%messell@post3.tele.dk>, Jørgen Messell
<messell@post3.tele.dk> wrote:

> [...]
> hvad jeg skal ændre for at få det til at virke. Hvis nogen kender et sted
> jeg kan finde oplysninger, eller kan være behjælpelig, vil jeg blive

Jeg ved ikke hvad en speedstrem box er, men en router er hvad du behøver
for at forbinde dit lokalnetværk med dit adsl-modem. En router kan
sagtens fås for under 2000 kr.

--
Venlig hilsen

Martin Bech
Home page: http://come.to/bech

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 27-11-01 14:33

Jørgen Messell <messell@post3.tele.dk> wrote:

> Hvordan får jeg et lokalnetværk koblet til en ADSL forbindelse fra TDC.

Hvad er det for en ADSL fra TDC ?

> Jeg
> har et modem og en speedstrem box koblet sammen med en switch.

Er det en Speedstream router ? Hvad er det for en switch ?

> Jeg kan godt
> få forbindelsen til at virke, hvis jeg går direkte fra ethernet porten

På din Mac ?

> til
> modemet, men når jeg går gennem netværks boxene

Definér lige netværksboxene. har du flere ?

> [...]
> jeg kan finde oplysninger, eller kan være behjælpelig, vil jeg blive meget

Du kan godt få oplysningerne her, men du må altså uddybe noget nærmere,
hvad det er for noget udstyr samt lidt om din Mac:

> Venlig hilsen Jørgen Messell

--
Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/