AMD og GeForce2 = crash (fryser)
Fra : Jens B. Poulsen

Dato : 27-11-01 00:06

Hejsa

Jeg kan forstå jeg ikke er det eneste der har problemer med at en AMD med
Geforce 2 fryser ret så ofte!?

Jeg har en Asus VIA KT133 med en Duron 800Mhz cpu - dertil bruger jeg et
Geforce 2 MX-400 (bambus mærke)

Problemet er når jeg spiller (kan dog også sjældent forekomme bare i
almindelige arbejdsopgaver) så fryser billedet, og lyden går i selvsving -
det eneste der hjælpe på dette er en god gammeldags reboot :(

Første gjorde den det i win98se - så fik jeg at vide at det ikke ville
forekomme i win2k - så jeg skiftede. Det gjorde den så heller ikke i et
stykke tid, men det er den så begyndt på igen ..

Jeg har hentet SP2 - et utal af detonator drivere (inklusiv den seneste) -
VIA 4in1 driver (og den seneste APG driver, som ikke er kommet med i 4in1
driveren) - AMD patch (LargePageMinimum.reg) Og lortet fryser stadig!?

Hvad skal jeg gøre? Kan der være forskel på i hvilken rækkefølge man
installerer alle disse drivere? Kan det være jeg skal finde en anden driver
end detonatoren ?

Håber der er nogen der kan hjælpe mig :)

Hilsen
Jens

Fra : FB

Dato : 27-11-01 00:17

Har også et gf2mx 400 har kørt win2k og har aldrig oplevet det.
Kører nu winxp der er heller ingen problemer.

Din puter er ik clocket eller noget vel ? Eller dit grafikkort?
Dette kan meget ofte fremkalde det.

Mvh
/FB

Fra : Michael Petersen

Dato : 27-11-01 09:51

hvor meget strøm har du i din computer. 300 watt er minimum i sådan et dyr.

Michael

Fra : Jens B. Poulsen

Dato : 27-11-01 17:46

Jepper - der er 300W på svinet - det er da nok ikke !?

Fra : 4u2

Dato : 27-11-01 19:28

Jo da, 300W er helt klart nok.
Jeg har selv en Athlon 1,2
384 ram.
Jeg har et Geforce 2 MX400, og
det er her at vi har "vores" problem
Jeg har DVD, OSV. Men for at gøre vores PC og TV retfærdighed, skal vi nok
op
i 3000,- klassen.
At du crasher og fryser, er kun en konsekvens af vores skod grafikkort.
64 MB ram, er kun godt hvis at det er DDR ram.

ses 4u2.

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 01-12-01 15:32

In article <9u0fq6$2849$2@news.cybercity.dk>, jens@j1z.dk says...
> Jepper - der er 300W på svinet - det er da nok ikke !?

Det er rigeligt. Jeg kører selv en 1.4@1.6 med 300W, så det er ikke der
problemet skal findes.

--
/Søren

Husk, Google er din ven :)

Fra : Sporten

Dato : 27-11-01 20:47

"Jens B. Poulsen" <jens@j1z.dk> wrote in message
> [...]
driver
> end detonatoren ?
>
> Håber der er nogen der kan hjælpe mig :)

Prøv at tage siden af dit kabinet og se om problemet fortsætter. hvis det er
tilfældet så er det pga. manglende køling til grafikkortet eller CPU.

MVH.
Morten Roslev

Fra : Sporten

Dato : 27-11-01 20:48

Fra : Jens B. Poulsen

Dato : 27-11-01 22:01

Siden af kabinettet ER af :(
Og jvf. BIOS'en så er temperaturen langt under hvad der kunne være kritisk.

Men ellers en god idé :)

Fra : Seth

Dato : 27-11-01 22:30

> Siden af kabinettet ER af :(
> Og jvf. BIOS'en så er temperaturen langt under hvad der kunne være
> [...]

Hvad står din AGP på? Der har været noget bøvl med Via kort og 4x AGP.
Prøv at sætte den til 2x, hvis du kører 4X.

/Seth

Fra : Jesper Laursen

Dato : 29-11-01 06:32

Det kan også være en IRQ konflikt. Prøv at tage dine pci-enheder ud, og
start så op igen. Jeg havde samme problem. Det gik væk, da jeg satte mit
lydkort i en anden PCI-slot....

Fra : Lars

Dato : 29-11-01 10:21

Jeg har Soltek 75KAV, 1Gb ram, Gforce 2 MX400/64Mb og XP1600+
Den vil ikke kører 1400 Mhz. Hvis den kommer over 1150 fryser maskinen efter
få minutter. Den bliver ikke varm. Kører jeg Ziff Davis 3D 2000, er der
ingen fejl.
Bios er flashet til Q9, og VIA-drivere er opdateret. GForce driveren er
opdateret til xx.85. xx.81 er også prøvet.
Er der kun mig der ikke kan få lo.... til at virke ?

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 01-12-01 15:33

In article <9tuhlv$576$1@news.cybercity.dk>, jens@j1z.dk says...
> Hejsa
>
> Jeg kan forstå jeg ikke er det eneste der har problemer med at en AMD med
> Geforce 2 fryser ret så ofte!?

Prøv at slå Fast Writes fra i BIOS. Det kan i nogle tilfælde afhjælpe
problemet.

--
/Søren

Husk, Google er din ven :)