Skærme
Fijala 3554
Garanti på skærm
Fra : Tony Nielsen

Dato : 26-11-01 22:37

Hej

Jeg har et spørgsmål omkring garanti på skærme, er det rigtigt at der er 3
års garanti på alle skærme? Jeg har hørt at butikken har 1 år og producenten
2 år.. Det drejer sig om en 19" amitech skærm, den har lige rundet 2 år..

På forhånd tak

Tony Nielsen

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 26-11-01 22:50

"Tony Nielsen" <tony@nielsen.tdcadsl.dk> skrev

> [...]
producenten
> 2 år.. Det drejer sig om en 19" amitech skærm, den har lige rundet 2

Nej, alt udover det første år er fryns. De fleste monitor-fabrikanter
yder dog tre års garanti, men så vidt jeg ved gælder det ikke for
Amitech. Amitech skærmene var i øvrigt indtil for nyligt typisk
produceret af KFC, som i dag (så vidt jeg ved) ikke eksisterer længere.

Efter den 1. januar gives er der to års reklamationsret på alle skærme,
som en følge af den ændrede købelov, men det tredje år er stadig fryns
som fabrikanten selv vælger at give.

mvh
Peter

Fra : Tony Nielsen

Dato : 26-11-01 23:05

Tak for svaret.. Det er meget trist at en skærm der kostede 4000 kr allerede
er færdig..

Mvh

Tony