Marvel G400 erfaringer?
Fra : Danny

Dato : 26-11-01 22:23

Hejsa

Jeg har i forevejen Matrox G100 Productiva, som leverer fremragende
billedkvalitet, men jeg mangler efterhånden mere power.

Nu har jeg et Marvel G400 i kikkerten, som gerne skal opfylde mine
krav/ønsker til DVD-film på fjernsynet/PC'en, og videoredigering på
begynderstadiet.

Har du et grafikkort mage til, som du kan skrive fordele og ulemper ved
inden jeg træffer det endelige valg?
På forhånd mange tak

Mvh,
Danny

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 28-11-01 22:24

> Nu har jeg et Marvel G400 i kikkerten, som gerne skal opfylde mine
> krav/ønsker til DVD-film på fjernsynet/PC'en, og videoredigering på
> begynderstadiet.

Marvel G400 er afløst af G450 e-tv, som jeg har.

Marvel G400 består af en box med hardware koder, modsat G450 hvor Professor
må kode og derfor bør være stor >=1 GHz hvis du vil have max opløsning. Jeg
var i tvivl om hvad jeg skulle købe og valget faldt på G450 fordi alle vegne
hvor jeg spurte snakkede de om en 2 GB grænse (som er i Win98/ME). Den kunne
omgås, men jeg fandt aldrig ud af hvordan. Når jeg optager fx et Formel 1
GP fylder filen gerne 4½ GB eller mere!

Billedekvalitet mv er ganske fremragende på mit kort, og der medfølger
VideoStudie v4, der er et OK program, men med visse ulemper. Fx er det
designet til en skærmopløsning på 800 * 600 og jeg køre 1600 * 1200 så det
hele er ret småt. Når programmet ikke går ned virker det fint.

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk