E-Mail
webnoob 5265
Kan modtage men ikke besvare
Fra : Giro

Dato : 26-11-01 20:59

Jeg har en gammel konto hos Worldonline, som jeg i øvrigt ikke abonnerer på
mere. Men kontoen fungerer fint som skraldespand for diverse netsteder, som
beder om en mailadresse. Jeg får endda SMS-besked, når der er ny post på
kontoen. Men der kommer jo altså en del SPAM, som altid i bunden tilbyder
unsubscribe, hvis man besvarer med "remove" eller lignende i emnefeltet.

Men jeg kan ikke besvare - serveren gider ikke.

På en måde kan jeg jo godt forstå, at Worldonline ikke gider betjene mig,
når jeg ikke længere betaler til dem, men hvordan kan det være, at jeg
stadig kan modtage mails på adressen - og endda både få SMS og
videresending - og så ikke kan melde fra ved at sende svarmails ?

Hvis jeg sender unsubscribemeddelelser med min nuværende og godt beskyttede
mailadresse virker det af gode grunde ikke efter hensigten.

Har de bare glemt at lukke kontoen ned den ene vej, eller hvad ?

Mvh

Bo

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 26-11-01 21:46

"Giro" <isl42271@worldonline.dk> skrev:

> Har de bare glemt at lukke kontoen ned den ene vej, eller hvad ?

Nej. Årsagen er, at du skal være koblet op hos WOL for at sende igennem
deres systemer. Men du kan godt modtage post selvom du er koblet op hos
en anden udbyder. Dette er vist ret almindeligt.

--
Mvh. Morten http://miljokemi.dk
Miljøtemaer: http://tema.miljokemi.dk

Fra : Giro

Dato : 26-11-01 22:41

> Nej. Årsagen er, at du skal være koblet op hos WOL for at sende igennem
> deres systemer. Men du kan godt modtage post selvom du er koblet op hos
> en anden udbyder. Dette er vist ret almindeligt.

Hej Morten,
Tak for dit svar som jeg sagtens forstår. Men det er ikke helt så enkelt som
du skriver. For jeg har faktisk i en ganske lang periode - i hvert fald i 6
måneder - været i stand til at bruge den nævnte konto også fra min nuværende
ADSL-forbindelse hos en konkurrent ( Kontoen blev oprindelig oprettet som en
flat-rate ISDN-forbindelse ). Sendemuligheden døde, da jeg lavede den årlige
renselsesproces på min maskine - du ved, omformatering og nyinstallering -
og jeg havde så ikke gemt mine data på papir. I lang tid kunne jeg ikke en
gang anmode kontoen om at sende SMS besked ved ny post. Men så en dag kom
der et nyhedsbrev fra udbyderen til mig, og der kunne jeg i
afsenderrubrikken se min egentlige grundadresse, som jeg havde glemt eller
fortrængt. Jeg kunne med den så gå ind og bede om SMS-forward m.v., for jeg
havde husket at notere min adgangskode ned. Og det accepterede den uden
videre.
Det er faktisk den adresse, jeg bruger i denne nyhedsgruppesammenhæng.
Men det kan selvfølgelig godt være, at Worldonline tilfældigvis afskar mig
samme dag som jeg fornyede min maskine ? Men det ville da være et meget
mærkeligt sammentræf. Men OK, den slags sker jo.

Mvh

Bo

Fra : Claus Christensen

Dato : 26-11-01 23:27

"Giro" <isl42271@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Som Morten skriver SKAL du bruge din nuværende udbyders SMTP server.
Mvh Claus

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 27-11-01 00:04

Giro wrote:

> [...]
> renselsesproces på min maskine - du ved, omformatering og nyinstallering -

Jeg er ret overbevist om at du inden "renselsen" har haft
vip.cybercity.dk stående som outgoing SMTP. Min emailadresse er
ligeledes en WOL adresse og jeg har haft mail.worldonline.dk som
incomming mailserver i et par år, mens min outgoing SMTP er blevet
løbende udskiftet i takst med de udbydere jeg har været koblet på
hos. Jeg har aldrig oplevet at kunne sende til smtp.worldonline.dk
hvis jeg ikke har "ringet op" direkte til et WOL telefonnummer,
det er altid blevet afvist.

Jeg har for øvrigt tit undret mig over at venner og bekendte har
skiftet emailadresse når de har skiftet udbydere, jobs eller på
andre måder er flyttet rundt, det er ikke noget problem at
bibeholde samme email uanset hvor man befinder sig.

--
Hygge..
Thomas

The Strandvasker FTP is back online, check
<http://carftp.dyndns.dk>

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-11-01 00:31

Tue, 27 Nov 2001 00:04:16 +0100, skrev Thomas Strandtoft
<thomas.strandtoft@anderledes.dk>:

> [...]
>andre måder er flyttet rundt, det er ikke noget problem at
>bibeholde samme email uanset hvor man befinder sig.

Der er en risiko for at man mister en mailkonto (og
hjemmesideplads) hos en udbyder, hvis man ikke opkobler med dem i
en periode, som regel på tre måneder.

Men, det er da rigtigt, at i langt de fleste tilfælde, virker det
i flere år.

Men, jeg ved at Get2net på et tidspunkt ryddede op i ubrugte
konti (=ikke opkoblet i en periode), hvilket mange (uberettiget)
blev sure over.

Men, der er vel ikke noget at sige til, at en isp ikke vil
fungere som gratis mail- og hjemmesideserver for nogen, som ikke
længere er kunde hos dem.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 27-11-01 14:37

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Der er en risiko for at man mister en mailkonto (og
> hjemmesideplads) hos en udbyder, hvis man ikke opkobler med dem i
> en periode, som regel på tre måneder.

Ja, det er jo ikke så underligt. Det er dog sjældent de gør det
hvis der er flow på kontoen, og det er der jo hvis man bruger den
som primær mailkonto..

> Men, jeg ved at Get2net på et tidspunkt ryddede op i ubrugte
> konti (=ikke opkoblet i en periode), hvilket mange (uberettiget)
> blev sure over.

Hmm, min konto hos dem virker stadig og det er flere år siden jeg
sidst har ringet til dem. Jeg lavede sådan noget forward af min
mail til min nuværende konto, så indimellem får jeg noget spam der
er kommet via den konto. Faktisk ville det ikke genere mig at den
blev lukket, da jeg ikke gider grave modemet frem, logge på, og
fjerne forwardingen..

> Men, der er vel ikke noget at sige til, at en isp ikke vil
> fungere som gratis mail- og hjemmesideserver for nogen, som ikke
> længere er kunde hos dem.

Næh, det er klart.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 27-11-01 16:12

Thomas Strandtoft skrev:

>da jeg ikke gider grave modemet frem, logge på, og
>fjerne forwardingen..

Hvorfor kan du ikke gøre dette via din nuværende forbindelse? Er der
spærret for dette? - med hvilket formål?

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: http://www.simlock.dk/

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-11-01 16:50

Tue, 27 Nov 2001 16:12:01 +0100, skrev Lasse Hedegaard
<laxxe@nospam.dk>:

>Hvorfor kan du ikke gøre dette via din nuværende forbindelse? Er der
>spærret for dette? - med hvilket formål?

Han kan sandsynligvis gå ind på deres webmail og slette
forwarden.

Men derudover, har man adsl, så er det lidt svært (= umuligt) at
koble sig op andre steder.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 27-11-01 17:19

Knud Gert Ellentoft skrev:

>Han kan sandsynligvis gå ind på deres webmail og slette
>forwarden.

Er det ikke også det vi snakker om?

>Men derudover, har man adsl, så er det lidt svært (= umuligt) at
>koble sig op andre steder.

Uden alm. modem, ja.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-11-01 18:08

Tue, 27 Nov 2001 17:19:20 +0100, skrev Lasse Hedegaard
<laxxe@nospam.dk>:

>Uden alm. modem, ja.

Og det var jo det, han ikke gad.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 27-11-01 17:05

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> skrev:

> Men derudover, har man adsl, så er det lidt svært (= umuligt) at
> koble sig op andre steder.

Problemet er vel ikke større end at netkablet hives ud af maskinen og
efterfølgende tilslutte et modem?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-11-01 18:09

Tue, 27 Nov 2001 16:05:11 +0000 (UTC), skrev "Morten Bjergstrøm"
<nospam@dafnie.dk>:

>Problemet er vel ikke større end at netkablet hives ud af maskinen og
>efterfølgende tilslutte et modem?

Selvfølgelig, men han skrev jo, at han ikke gad.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 27-11-01 21:57

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Selvfølgelig, men han skrev jo, at han ikke gad.

Jeg har foræret mit modem til min bror, og finde det 2400 baud
frem jeg har på loftet kan vist være ligegyldigt. Det er også
meget nemmere bare at sætte et filter på min nuværende mailkonto
til at kyle mails fra min gamle get2netkonto over højre skulder..

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 27-11-01 17:20

Morten Bjergstrøm skrev:

>Problemet er vel ikke større end at netkablet hives ud af maskinen og
>efterfølgende tilslutte et modem?

Det er også et problem

<3C0396F1.A3353EC0@anderledes.dk>

Men jeg undrer mig, hvis det ikke er muligt at fjerne forwardingen
uden at koble op direkte til udbyderen (men man så godt kan hente
post).

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 27-11-01 21:52

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Han kan sandsynligvis gå ind på deres webmail og slette
> forwarden.

Efter at have gravet i mine arkiver og fundet mit tudsegamle brev
fra get2net, har jeg nu været på deres webmail, og nej, der står
ikke noget med mailforwarding der..

> Men derudover, har man adsl, så er det lidt svært (= umuligt) at
> koble sig op andre steder.

Jep. Det betyder dog ikke at man ikke kan tømme postkasser andre
steder end hos ISP'en..

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 27-11-01 21:45

Lasse Hedegaard wrote:

> Hvorfor kan du ikke gøre dette via din nuværende forbindelse? Er der
> spærret for dette? - med hvilket formål?

Jep, jeg får en "Du kan kun ændre personlige indstillinger hvis du
laver opkald til get2net" (noget i den stil). Det er sikkert noget
sikkerheds-hokuspokus.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 27-11-01 23:40

Thomas Strandtoft skrev:

>Jep, jeg får en "Du kan kun ændre personlige indstillinger hvis du
>laver opkald til get2net" (noget i den stil). Det er sikkert noget
>sikkerheds-hokuspokus.

Hmm, get2net havde også engang en underlig politik med, at hvis man
koblede op gennem andre udbydere, så skulle man ikke bruge
standard-porten for at hente mails - det fandt du dog efter nogen tid
ud af var noget kludder og fik ændret det. Det var også noget
sikkerhedsnoget mente de - bah!

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Ivar Madsen

Dato : 01-12-01 09:58

On Tue, 27 Nov 2001 14:36:49 +0100, Thomas Strandtoft
<thomas.strandtoft@anderledes.dk> wrote:

> [...]
>er kommet via den konto. Faktisk ville det ikke genere mig at den
>blev lukket, da jeg ikke gider grave modemet frem, logge på, og

Er det nødvendigt? Det var det ikke med min WOL konto, den kunne jeg
godt styre udefra.
Skulle måske lige nævne at det var en konto med abb. ikke er gratis
konto

--
Ivar Madsen Der med dette indlæg, repræsentere mig selv, og dem der er enig med mig,,,
news-12-10-01@milli.dk

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 01-12-01 12:30

Ivar Madsen wrote:

> Er det nødvendigt? Det var det ikke med min WOL konto, den kunne jeg
> godt styre udefra.

Min WOL konto kan jeg godt styre udefra, men hos get2net kan jeg
ikke.

> Skulle måske lige nævne at det var en konto med abb. ikke er gratis
> konto

En gratiskonto hos WOL kan også styres udefra.

Fra : Giro

Dato : 28-11-01 20:22

Kære gruppe,

Jeg bøjer mig dybt i støvet fordi I har givet mig så mange gode svar.
På grund af jer har jeg nu forstået noget, som jeg før var helt sikker på
ikke kunne være rigtigt.
Alle jeres besvarelser er jo rigtige og er bygget på en indsigt, som jeg
ikke havde.
Mit mål er nået: Jeg er blevet klogere og har forstået hvad I har fortalt
mig.
Flovt nok må jeg fortælle, at jeg efter jeres anvisninger nu rent faktisk
godt kan svare på tilsendte mails - også på min junk-konto.
Mange tak, allesammen.