HVAD SKAL JEG KØBE
Fra : Simon Westh Henrikse~

Dato : 26-11-01 21:46

Hej!

Jeg kunne rigtig godt tænke mig et fedt grafikkort. Er der nogle der ved
hvad der er det bedste køb

på forhånd tak

Simon
Mail mig på : simonwh@get2net.dk

Fra : Kim Larsen

Dato : 26-11-01 21:09

Hmmmm, hvad skal du bruge det til, skal du "tune" det til spil, skal du lave
grafik eller er det bare til tekstbehandling, du må komme med nogle
oplysninger så andre kan hjælpe dig.

Kim Larsen

Fra : Allan Skov

Dato : 26-11-01 22:55

køb et Tsing4000 eller et S3 med 256 kb ram, det kan man bruge sammen med en
skærm, og understøttet 256 farver, det er det bedste køb hvis du f.eks. skal
spille snake eller kabale.

prøv igen
/allan

Fra : Fear

Dato : 27-11-01 11:35

"Allan Skov" <spam@nork.auc.dk> wrote in message
> [...]
en
> skærm, og understøttet 256 farver, det er det bedste køb hvis du f.eks.

Du prøver nok på at være sjov hva? Men det hedder Tseng4000, pinligt

Fra : Michael Petersen

Dato : 27-11-01 13:41

> Du prøver nok på at være sjov hva? Men det hedder Tseng4000, pinligt

Hmmm Rent faktisk hedder det ET4000 og er lavet at Tseng Labs

Michael

Fra : Betin@

Dato : 27-11-01 14:55

mcp_dk@ofir.dk skrev...

> Hmmm Rent faktisk hedder det ET4000 og er lavet at Tseng Labs

Og var egentlig et godt kort.

Betin@

Fra : Simon...

Dato : 03-12-01 21:21

> Og var egentlig et godt kort.
og ET6000 var helt superb kort, jeg sidder med et i hånden i skrivende
stund, det bliver stadig
brugt i den maskine der til gengæld ikke bliver det :)

lækkert kort... 4.5mb ram:)

-Simon

Fra : Betin@

Dato : 27-11-01 18:41

mcp_dk@ofir.dk skrev...

Fra : Benjamin Jensen

Dato : 27-11-01 16:53

I er vel nok sjove alle.. Hvad med bare at komme med et ordenligt svar i
stedet for at spilde tid på det P*S..

Til Simon:
Efter hvad jeg har læst mig til og hørt fra MANGE skulle GeForce2 eller 3
være et rigtigt godt køb da de fleste softwarehuse vil optimere og
tilnærmelsesvis bygge deres software op omkring netop GeForce chippen,
faktisk har flere softwarehuse gjort GeForce2 til deres "standard"..

Håber det var svar nok

Mvh.
Benjamin

Simon Westh Henriksen <simonwh@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9_wM7.1214$t92.22325@news.get2net.dk...

Fra : Santa Xcaze

Dato : 27-11-01 17:45

SNIP
> I er vel nok sjove alle.. Hvad med bare at komme med et ordenligt svar i
> stedet for at spilde tid på det P*S..
Jeg synes nu det var mgt morsomt, men de har en god pointe ... Nemlig at han
er nød til at skrive lidt mere om hvad kortet skal bruges til og hvilken
prisklasse han regner med at bruge"!

Fra : Kim Larsen

Dato : 27-11-01 20:47

Har du nogle sider hvor jeg kan læse om dette tiltag hvor softwarehuse vil
lave deres programmer specifikt til GeForce ?

Kim Larsen

Fra : Svend Tveskæg

Dato : 27-11-01 23:27

On Mon, 26 Nov 2001 21:46:15 +0100, "Simon Westh Henriksen"
<simonwh@get2net.dk> wrote:

>Hej!
>
>Jeg kunne rigtig godt tænke mig et fedt grafikkort. Er der nogle der ved
>hvad der er det bedste køb

Ved ikke hvad der er bedst men jeg har har et Palit Daytona Gayforce 3
og det kører klippe stabilt. Spiller Serious Sam i 1600x1200x32bit ved
75 hertz og kortet sparker sparker røv.

Kører Castle Wolfenstein i 1280x1024x32bit med hele lortet sat til
high og alt slået til og det kører flydende.

Mine specs er:

Asus A7A266
TBird 1200
1GB DDR Ram PQI
Daytona Gayforce 3, Detonator 21.83
Promise FastTrack TX2 PCI Raid Controller
3Com 10/100 Nic
SB Live og Cambridge Sound Works 5.1
Bambus PCI USB Controller med 4 porte.
2 x 40 GB IBM 60GXP
Yamaha 16x10x40 CD-RW
LiteOn 12x40 DVD
Adaptoid med N64 Controller
WinXP Build 2600

Det kører klippe stabilt!

Fra : Andrew

Dato : 28-11-01 14:49

Blæreanus!

Fra : Andrew

Dato : 28-11-01 14:51

Hej Simon

Du kan få et Geforce 2 MX 400 med 64 MB ram til 600-700 kroner, det er
ganske godt og prisbilligt.

Hvis du vil have et der er mere fremtidssikret skal du nok op i Geforce 3
med dens 64 DDR ram.

Men ellers så prøv at tjekke KYRO-II's kort ud!

Mvh Anders

Fra : Ukendt

Dato : 28-11-01 16:12

<simonwh@get2net.dk> wrote:

>Hej!
>
>Jeg kunne rigtig godt tænke mig et fedt grafikkort. Er der nogle der ved
> [...]

Hej

Hvis du vil ha' et rigtig fedt og sejt grafikkort, så skal du købe et
3D Labs Wildcat II 5110 det sparker virkelig røv
se mere her: http://www.3dlabs.com/whatsnew/reviews/azken/index.htm

vh
Cleaner

Fra : Kim Larsen

Dato : 28-11-01 23:03

Æhhhm, nu er der en anden der anbefaler et kort jeg har spurgt til
tidligere, jeg har læst den side der henvises til, men er der ikke nogle af
jer der har nogle oplevelser af dette kort, eller er det kun disse gænse
grafikkort der tæller her i gruppen ?
Det se jo ud til at være et kort der banker dem i bruger, så det må da være
et oplagt emne frem for at "tune" det i har, eller tager jeg fejl ?
Hvis der er nogen der har været inde og kigge på kortet, så se lige den
blæser der ikke er der, ups, et kort der banker flere af de kort der omtales
her i gruppen, men ingen blæser, eller ser jeg forkert ? Nåå, blæseren
sidder i enden af kortet og blæser ind over hele kortet og ikke på noget
bestemt, hmmm.
Jeg ved godt jeg provokere, men det er for at åbne glukkerne hos dem der kun
ser et par få kort på markedet, og at den teknologi der bruges må være
forkert, for ellers kunne man da ikke lave et kort som wildcat med denne
minimale blæser

Kim Laren

Fra : Tom Hansen

Dato : 28-11-01 23:25

> [...]
> ser et par få kort på markedet, og at den teknologi der bruges må være
> forkert, for ellers kunne man da ikke lave et kort som wildcat med denne

2000 - 3000 $ Det siger vist en del

og den test der refereres til er kun lavet med øje for professionelt brug.

Jeg skal se noget mere for at bruge 15000 kr på et grafikkort.

Tom Hansen

Fra : Kim Larsen

Dato : 29-11-01 18:44

Der var nu noget der sprang mere i mine øjne end prisen, og det er at der
faktisk ikke er nogen blæser på. Når man så læser de mange indslag her i
gruppen om mega kodyl køleanlæg, så er der noget der ikke er rigtigt, og jeg
tvivler på at det er kortet til 15.000.-kr.

Kim Larsen

Fra : Tom Hansen

Dato : 30-11-01 13:10

"Kim Larsen" <mythos@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
jeg
> tvivler på at det er kortet til 15.000.-kr.

Der er da blæser på kortet !

Når man laver kodyle køleanlæg, så er det da for at se hvor meget man kan
presse sit hardware. og det har da sjældent noget med prisen at gøre. IMO

Tom

Fra : Ukendt

Dato : 29-11-01 19:40

>2000 - 3000 $ Det siger vist en del

Hvor har du de priser fra?!
Det kort jeg henviser til koster $ 1199 !

vh
Cleaner

Fra : Ukendt

Dato : 29-11-01 20:26

On Thu, 29 Nov 2001 19:40:26 +0100, Cleaner <> wrote:

>Hvor har du de priser fra?!
>Det kort jeg henviser til koster $ 1199 !
>
>vh
>Cleaner

Rettelse: det kort der koster $ 1199 er 5000 udgaven, 5110'eren koster
derimod $1839 hos:
http://www.8anet.com/merchant.ihtml?pid=683&lastcatid=76&step=4

vh
Cleaner