Palit Geforce 2
Fra : *Xray

Dato : 26-11-01 14:49

Hey,

Er nedenstående kort bedre end GTS PRO eller ringere? ::

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364617917

Ville dette være et bedre køb? ::

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364847995

*Xray

Fra : Christian Kelstrup

Dato : 27-11-01 13:10

*Xray wrote:

>Hey,
>
>Er nedenstående kort bedre end GTS PRO eller ringere? ::
>
>http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364617917

Palits pro kort kører 186MHz (*2 hvis du regner DDR med) på rammen.
(ihvertfald det jeg har)

>Ville dette være et bedre køb? ::
>
>http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364847995

Mens inno's kører 200MHz (igen *2 hvis du regner med DDR - jeg har læst
at den kører 200MHz hos adrenalinevault.com). Så ja. Rent
ydelsesmæssigt vil det være bedre (specielt fordi ramhastigheden
betyder MEGET for ydelsen). Om kvaliteten er bedre hos den ene eller
anden af tv signalet aner jeg ikke...heller ikke om der er nogen
forskel i bundled software der er værd at betale for.

Håber det hjalp

Christian

Fra : *Xray

Dato : 27-11-01 22:17

"Christian Kelstrup" <ckelstrup@get2netDOTdk> skrev i en meddelelse

> Håber det hjalp

Jamen det gjorde det da, takker :)

*Xray

Fra : Armitage

Dato : 27-11-01 23:23

"Christian Kelstrup" <ckelstrup@get2netDOTdk> wrote in message

> Palits pro kort kører 186MHz (*2 hvis du regner DDR med) på rammen.
> (ihvertfald det jeg har)

Er det er 32mb eller 64mb kort du har?

Fra : Armitage

Dato : 28-11-01 00:14

"Christian Kelstrup" <ckelstrup@get2netDOTdk> wrote in message

> Palits pro kort kører 186MHz (*2 hvis du regner DDR med) på rammen.
> (ihvertfald det jeg har)

Er det med 32mb eller 64mb?

Fra : Armitage

Dato : 28-11-01 00:21

"Christian Kelstrup" <ckelstrup@get2netDOTdk> wrote in message

> Palits pro kort kører 186MHz (*2 hvis du regner DDR med) på rammen.
> (ihvertfald det jeg har)

Er dit kort med 32mb eller 64mb?

Fra : BentBent

Dato : 28-11-01 00:41

ckelstrup@get2netDOTdk (Christian Kelstrup) wrote in message news:<Xns916684E1017Dcdk@193.88.15.213>...

> Palits pro kort kører 186MHz (*2 hvis du regner DDR med) på rammen.
> (ihvertfald det jeg har)

Jeg vil næsten vædde 100 kr. på at det er et 32mb Pro kort og ikke et
64mb kort du har. 32mb Pro kort fra Palit og sandsynligvis alle andre
producenter har kun 5,5 ns ram på mens 64mb kort har 5,0 ns ram.

Fra : Christian Kelstrup

Dato : 28-11-01 12:54

BentBent wrote:

> [...]
>et 64mb kort du har. 32mb Pro kort fra Palit og sandsynligvis alle
>andre producenter har kun 5,5 ns ram på mens 64mb kort har 5,0 ns

Du har helt ret - det er et 32mb pro kort jeg har der kører 186MHz. Jeg
var ikke klar over at der var forskel på rammens hastighed på 32 og 64
versionen. Det er da lidt mystisk? Jeg troede kun at forskellen lå
imellem de forskellige mærker - og palits kort netop var billigt fordi
der var valgt billig ram. Det må jeg vist lige læse lidt om.

Jeg siger mange tak for oplysningen...så blev jeg da lidt klogere :)

Christian

Fra : BentBent

Dato : 28-11-01 18:32

> [...]
> imellem de forskellige mærker - og palits kort netop var billigt fordi
> der var valgt billig ram. Det må jeg vist lige læse lidt om.

Hvor godt er dit russisk?
http://www.ixbt.com/video/palit-gf2.shtml

Måske er Palit den eneste der har brugt 5.5 ns. ram på deres 32mb Pro
kort (hvem ved?) - men det ser da ud til at der er flere der har brugt
5.0 ns. på deres 32 mb pro kort. Nu skrev jeg jo også sandsynligvis.

Men på deres 64mb kort skulle der være 5.0 ns ram på kortene. Desuden
kan læse denne test hvor du kan finde Palits Pro kort i graferne.

http://www.digit-life.com/articles/gf2progainwardcardexpert400/

Jeg aner ikke hvorfor Palit lyver på deres site. Jeg er på ingen måde
forbundet til Palit :)

Fra : Christian Kelstrup

Dato : 29-11-01 17:25

BentBent wrote:

>Hvor godt er dit russisk?
>http://www.ixbt.com/video/palit-gf2.shtml

LOL! Jeg forstod nok til at du har ret i at 64MB versionen er 5ns og
32'eren er 5.5. Jeg synes stadig det er mystisk :)

> [...]
>Pro kort (hvem ved?) - men det ser da ud til at der er flere der har
>brugt 5.0 ns. på deres 32 mb pro kort. Nu skrev jeg jo også

Du havde jo helt ret...så jeg undskylder hvis jeg har trådt dig lidt
over tæerne :)

>Men på deres 64mb kort skulle der være 5.0 ns ram på kortene.
>Desuden kan læse denne test hvor du kan finde Palits Pro kort i
> [...]

Tak igen...jeg sidder her og ægrer mig lidt over jeg sidder med et 32MB
kort :(

Jeg skrev en mail til og spurgte dem:

|On your website you display the memory bandwith as 6.4GB/sec. But
|that would require an actual memory speed of 200MHz DDR - and on my
|card its only 186MHz DDR which equals into 5.95GB/sec. How come theres
|a difference?
|Is that a mistake or intentional?

Deres svar var:
|sometimes chipset cannot achieve 200MHz then we will lower down its
|clk to get better stability.

WOW det lyder vildt fornuftigt...de har jo brugt 5.5ns ram så det er
vel ikke så underligt at det ikke kører stabilt 200MHz? - Men det var
da altid noget at de gad svare (omend ret kort og klodset)

Christian

Fra : BentBent

Dato : 30-11-01 01:18

ckelstrup@get2netDOTdk (Christian Kelstrup) wrote in message news:<Xns9168B01FE3ED1cdk@193.88.15.213>...

Du kan med rette føle dig snydt over købet af et produkt der ikke
lever op til de specifikationer de reklamerer med. Både for din egen
skyld og alle os forbrugere bør du protestere og kræve at købet går
tilbage. Jeg tror ikke at det gør noget at kortet måske er købt for
længere tid tilbage så længe du reklamerer straks du opdager manglen -
altså nu.

Det er ikke i orden at reklamere med forkerte specifikationer og
derfor kan du helt sikkert få købet ophævet og dine penge retur.

Jeg kan kun opfordre dig til at ringe til forbrugerstyrelsen og få
nogle råd/paragrafnumre inden du kontakter butikken. Du kan ringe på
70 13 13 30 mellem kl. 9 og 12 for at fat i Forbrugerinformationens
hotline. Det er fuldstændigt gratis ud over lidt ventetid.

Hvis ikke butikken lader dig ophæve handlen så kan du finde en
resthjælp i din by og få en advokat til at sende butikken et brev. Det
er også gratis.

Retshjælp i din by http://www.jurainformation.dk/bogstaver/adres17a.htm

Den mail du har modtaget fra Palit, hvor de jo indrømmer at deres kort
ikke lever op til deres egne specifikationer, er et udmærket bevis på
at du er blevet snydt selvom du troede at alt var i den fineste orden.

De 1000 kr. kan så bruges til et nyt GF2 Ti eller måske som indskud på
et GF3 Ti200

Jeg troede at alle Pro kort med 32mb havde langsommere ram end dem med
64mb ram - men sådan hænger det jo ikke sammen og det ved Palit jo
åbenbart også (ellers ville de jo ikke lyve på deres hjemmeside). Du
skal ikke finde dig i at blive snydt for dine egne penge så protester
og få pengene igen.

Venlig hilsen og tillykke med dit nye GF2 Ti

Fra : Christian Kelstrup

Dato : 30-11-01 23:07

BentBent wrote:

> [...]
>
>Det er ikke i orden at reklamere med forkerte specifikationer og
>derfor kan du helt sikkert få købet ophævet og dine penge retur.

[snip - vejledning i klagesag]

Jeg er fuldstændig enig i at palits markedsføring efter min
opfattelse er på kant med lovgivningen. Som det ser ud nu (jeg har min
første af flere eksaminer om 1 uge) har jeg dog hverken tid eller
energi til at kaste mig ud i en klagesag...selv om du får mig til at
føle at jeg burde gøre det :)

Jeg er desuden ret godt tilfreds med mit palitkort (selvom det yder 10%
mindre end det "burde") og derfor tror jeg at jeg afstår fra min
klagemulighed i denne omgang.

Du skal have tak for dit uddybende svar, selvom jeg ikke vil bruge det
til så meget pt. - efter mine eksaminer overvejer jeg det nok lige
igen...det er måske et forsøg værd (jeg gemmer ihvertfald lige dit svar
:)

Christian

Fra : Christian Kelstrup

Dato : 28-11-01 13:26

BentBent wrote:

> [...]
>et 64mb kort du har. 32mb Pro kort fra Palit og sandsynligvis alle
>andre producenter har kun 5,5 ns ram på mens 64mb kort har 5,0 ns

Jeg synes ikke lige at jeg kan finde ud af at alle 32MB kort har 5.5ns
hukommelse...som jeg ser det er det alle der har 5ns undtagen palit
(ihvertfald gigabyte og aopen):
http://guru3d.com/review/gigabyte/gf-2010d/
http://www.digit-life.com/articles/digest3d/itogi-video-gf2pro32.html

Er du helt sikker på at palit heller ikke er den eneste der har sat
5.5ns ram på deres 64MB kort? Evt. et link? Bare nogle der kort nævner
en hastighedsforskel på 32 og 64mb kort?

Jeg har iøvrigt lige sendt en mail til palit hvor jeg spørger hvorfor
de annoncerer med en båndbredde på 6.4GB/sec på deres pro kort når den
reelt kun er 5.95GB/sec (((2x128bit) x 186MHz) : 8bit = 5952 MB/sec)

Christian