Investering / risiko
Fra : Kaare Rasmussen

Dato : 26-11-01 11:56

Normalt er der jo en sammenhæng mellem en investerings mulige
forrentning og risiko.

Er der nogle steder hvor man kan finde en rimelig gennemgang af de mest
almindelige investeringsmuligheder. Jeg er mest interesseret i
langsigtede muligheder, eller lidt bedre alternativer til "penge i
banken" og obligationer.

Fra : peter herzberg

Dato : 26-11-01 15:11
Fra : Bjarne Jensen

Dato : 27-11-01 15:26

Prøv at skaffe dig Danske Invests nye bog. Eller se eksempelvis på Dansk
Aktionærforenings hjemmeside. Der findes forskellige oplysninger og bl.a. ek
aktieskole med en række lektioner.

En tur på biblioteket vil nok goså være en hjælp.

Med venlig hilsen
Bjarne Jensen

Fra : Sune T. Traberg

Dato : 29-11-01 00:37

Du kan se hvordan afkast (forrentning) og risiko hænger sammen på
www.abacusnetfinans.dk hvis det er investeringsforeninger du overvejer.

Sammenhængen mellem afkast og risiko defineres vha. statistik og matematik.
Da det kræver mange data i en høj kvalitet, at bestemme denne sammenhæng, er
det vanskeligt at finde eller lave, brugbare analyser af fx afkast/risiko
for
fx kontor- og boligudlejningsejendomme, som jo oftest er langsigtede
investeringer.

....til supplering af Bjarne's forslag vedr. Danske-Invest bogen, synes jeg
bedre om Nordea's "lille røde" - "Om at investere". (Fåes i en filial nær
dig!) Den er mere faglig og præcis i beskrivelsen af hvad afkast og risiko
er, og hvordan begreberne skal forståes og omgåes, ved en
investeringsbeslutning.

¿ Sune

Fra : Kaare Rasmussen

Dato : 29-11-01 16:34

Tak for alle svarene.

--
Kaare Rasmussen --Linux, spil,-- Tlf: 3816 2582
Kaki Data tshirts, merchandize Fax: 3816 2501