Vaskemaskine, hvad skal man vælge?
Fra : Tobias Simonsen

Dato : 26-11-01 11:01

Hej

Vi skal have en ny vaskemaskine, men hvad skal man vælge.

Den skal være elektronisk styret, og man skal kunne se resttiden i et
display.

Skal man vælge dyrt eller svinedyrt (mit liv er for kort til billige
maskiner der går i stykker efter få år)? AEG, Siemens, Bosch er dyre,
men Miele er svinedyr. Nogle siger at man får meget bedre kvalitet ved
en Miele end ved de andre.

Mine forældre og min søster har begge en ASKO (det gamle Vølund) og den
fungerede også udemærket i starten. Her efter at de begge er 1½ år
gamle, har de begge været i stykker, mine forældres 1 gang og min
søsters 2 gange. Det er simpelt hen for dårligt af sådan en dyr maskine.

Mine forældre havde en Miele før deres ASKO og den holdt i, hold nu
fast, ........... 32 år før de skiftede den ud. Den virkede stadig men
var gammel og vaskeresultatet var ved at blive alt for dårligt. Den
havde været i stykker nogle få gange men den holdt meget godt. Min far
er ikke i tvivl, han ville uden tvivl vælge en Miele igen hvis deres
ASKO går helt i stykker.....

Hvad siger I?

AEG, Bosch, Siemens koster alle omkring 6000-7000 kr. Miele koster
10000-12000 kr. Er den det værd?

/Tobias

Fra : Jette Mogensen

Dato : 26-11-01 11:21

Jeg har en Miele Novotronic og er meget tilfred med den. Den er fra 1996 og
har aldrig fejlet noget. Min forrige maskine var en Siemens Siwamat. Den
holdt i 7 år.

m.v.h. Jette

Fra : Tobias Simonsen

Dato : 26-11-01 11:50

Jette Mogensen wrote:

> [...]
> har aldrig fejlet noget. Min forrige maskine var en Siemens Siwamat. Den

Nu ved jeg ikke med dig, men 7 år synes jeg ikke er nogen lang levetid.

For mig skal der være noget mere kvalitet i sådan en sag.

/Tobias

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 26-11-01 13:24

Hej Tobias..

MIELE - jeg stod i samme situation som dig for nogle år siden - og tro mig -
hvis du griber det rigtig an - bruger et par timer - så for du den fedeste
miele til 8-9000.... 1) bestem dig for en maskine - to ring - mail rudt til
alt hvad du kan støve op af forhandlere - og forhandel... en maskine med
listepris 12-13.000 - kan du snildt prutte ned med 2-3-4000 kr. hvis du er
ihærdig..

Hilsen Thomas

Fra : Jette Mogensen

Dato : 26-11-01 14:05

Jeg er fuldstændig enig med dig. Jeg var meget skuffet da lejerne gik i min
Siemens maskine. Derfor valgte jeg også en Miele næste gang.Og det jeg
mente, var at det synes jeg også, at du skulle gøre

Fra : Jens Petersen

Dato : 26-11-01 20:55

On Mon, 26 Nov 2001 14:05:23 +0100, "Jette Mogensen"
<jette.mogensen@os.dk> wrote:

>Jeg er fuldstændig enig med dig. Jeg var meget skuffet da lejerne gik i min
>Siemens maskine. Derfor valgte jeg også en Miele næste gang.Og det jeg
>mente, var at det synes jeg også, at du skulle gøre

Hvis det kun var lejerne der var i uorden var det da rent frås at
kassere maskinen.

Det er godtnok længe siden at jeg skiftede lejer i en vaskemaskine,
men det er ganske almindelige kuglelejer som enhver elektriker eller
hårdehvidevaremekaniker kan skifte på et par timer.

Men det er selvfølgelig rart at få en ny maskine

--
Jens

Confession is good for the soul, but bad for the career.

Fra : Jette Mogensen

Dato : 26-11-01 21:31

Som en der ikke har en skid forstand på det indre af en vaskemaskine er man
nød til at stole på den reperatør man har tilkaldt. Det var hans dom at det
ikke kunne betale sig at reparere maskinen.En fra Siemens service.

Og nej, jeg købte ikke en ny maskine gennem ham. Jeg havde gerne undværet
den udgift.

Fra : Jens Petersen

Dato : 26-11-01 22:15

On Mon, 26 Nov 2001 21:30:51 +0100, "Jette Mogensen"
<jette.mogensen@os.dk> wrote:

> [...]
>ikke kunne betale sig at reparere maskinen.En fra Siemens service.
>
>Og nej, jeg købte ikke en ny maskine gennem ham. Jeg havde gerne undværet

Han får sikkert provision af nysalg, eller også gider han bare ikke
reparere ( det er nu heller ikke særlig sjovt at reparere
vaskemaskiner, jeg har selv en 18 år gammel Vølund

--
Jens

Drive the way you wish your children would.

Fra : Jette Mogensen

Dato : 26-11-01 14:21

Prøv at kigge på
http://butik.el-stroem.dk og
http://www.jyskhvidevarelager.dk

Jeg har selv købt alle hvidevarer til et nyt køkken hos førstnævnte. Jeg
sparede rigtig mange penge og er fuldt tilfreds med alt.

Begge steder kan du få en Miele til godt kr. 8000,-

Fra : Mona

Dato : 26-11-01 16:00

Tobias Simonsen <tobiassimonsen@hotmail.com> skrev i en
> Hej
>

> Vi skal have en ny vaskemaskine, men hvad skal man vælge.
>
> Hvad siger I?

Hejsa.

Prøv evt. at se på www.fi.dk.
Det er Forbrugerstyrelsens hjemmeside, hvor man også kan se tests
af vaskemaskiner.

Mange hilsner fra

Mona

Fra : Finn E Jensen

Dato : 26-11-01 21:47

Hej
Vores første Miele holdt i 17 år kunne nok have hold mere endnu den
næste har nu holdt i 10 år ser ud som om den kom ud fra fabriken i går
og vasker som en drøm .
Miele først og sidst
Finn Jensen

Fra : Thomas Hansen

Dato : 26-11-01 19:48

Tobias Simonsen <tobiassimonsen@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3C021330.DD185F23@hotmail.com...

> Vi skal have en ny vaskemaskine, men hvad skal man vælge.
>
> Hvad siger I?
>
> /Tobias

For priser se evt. www.hvidevarepriser.dk

Thomas

Fra : Lars Knudsen

Dato : 26-11-01 21:54

Hejsa,

Tobias Simonsen <tobiassimonsen@hotmail.com> wrote in

> Den skal være elektronisk styret, og man skal kunne se resttiden i et
> display.
[...]
> Hvad siger I?

En ting det er værd at overveje er vel restfugtigheden, specielt hvis du
tørrer tøjet i tørretumbler. Så vidt jeg kan af vejledningen til min
tørretumbler sparer man godt 1 kWh på en tørring hvis den er
centrifugeret ved 1600 omr/min i stedet for 800 omr/min.

Har en AEG ôko-Lavamat vaskimemaskine med display og det hele og er
ovenud tilfreds, men har jo altså heller ikke haft den mere end 5
måneder, så levetiden kan jeg ikke sige noget om. Tilhørende elektroisk
styret AEG aftrækstørretumbler.

> AEG, Bosch, Siemens koster alle omkring 6000-7000 kr. Miele koster
> 10000-12000 kr. Er den det værd?

*HUSK*HUSK*HUSK* At prutte om prisen! Jeg fik en AEG 76630 vask + AEG
37710 tør til omkring 9500 kroner, det er da i det mindste lidt under den
vejledende. Mit råd er hold dig fra de kæmpestore, man kan tit få mindst
lige så godt et tilbud - og meget bedre betjening - hos de lidt mindre.
Og overraskelser - da jeg købte min Blomberg induktionskogeplade fik jeg
3 gryder + 1 pande med gratis

** Lars

Fra : Giro

Dato : 26-11-01 22:01

> Vi skal have en ny vaskemaskine, men hvad skal man vælge.

Der er to ender af skalaen: Gorenje ( eller mærker solgt hos Harald Nyborg )
i den ene ende og Miele i den anden.

Heldigvis bestemmer du selv, men som en meget omhyggelig og teknisk
interesseret person ( som dog også er økonomisk bevidst ) vil jeg til enhver
tid anbefale Miele. Merprisen er rigtig godt givet ud. ( Men i virkeligheden
kan ingen give dig garanti for, at din nye Miele ikke går i stykker før
forventet tid !! )

Jeg bygger rådet på erfaring. Vølund ( ASKO ), Bosch og Bauknecht er
fremragende maskiner, men der er lige et lille spring op til Mieles
kvalitet. Selv om Miele også er begyndt at slække på kvaliteten ved at
erstatte f. eks. højkvalitetslejer med nylon.do i noget så jordbundet som
bestikbakker i opvaskemaskiner.

Og i øvrigt er mærkevarenavnene ikke mere hvad de var engang. Mange
Philipsmaskiner fremstilles hos Zanussi og omvendt, og Vølund ( ASKO ) har
så vidt jeg er orienteret en noget blakket oprindelse rent navnemæssigt.

Du kan jo f. eks også i dag købe en Björn Borg parfume !!! Eller en
Peugeot, som hedder "Lacoste".

Heil Miele !!

Mvh

Bo

Fra : Helle

Dato : 27-11-01 10:28

prøv også at se på denne side:

http://www.sparegrisen.dk/ eller
http://www.hvidevarepriser.dk/

man kan sagtens finde en billigere maskine, end den, den lokale forhandler
udbyder, ved at lede lidt. Og så har man også et udgangspunkt, hvis man vil
købe hos den lokale, men blot vil handle om prisen

/helle

Fra : H. Olesen

Dato : 10-12-01 17:14

On Tue, 27 Nov 2001 10:28:27 +0100, "Helle" <helle.fuglsang@mail.dk>
wrote:

>prøv også at se på denne side:
>
>http://www.sparegrisen.dk/ eller

Det gjorde jeg så. Det er faktisk ret morsomt at klikke på 'Produkter'
på deres side og så se hvad de har )

--
mange havehilsener
Helle

Fra : Tobias Simonsen

Dato : 27-11-01 10:38

Hej alle sammen.

Jeg havde selv en ide om at jeg ville vælge en Miele, men efter at jeg har
set alle jeres svar er jeg ikke i tvivl mere. Det bliver en Miele. Enten en
W370 eller en W375 model. Forskellen er kun om den har et lige
betjeningspanel eller et skråt.

Min far kender et lille firma i Jylland der kan give et godt tilbud, ca.
8700 kr. for W370 modellen, vejledende pris vist nok omkring 10800,-.

Hvad siger I?, er det et ok tilbud eller er der stadig noget at hente ved en
forhandling med de andre firmaer? Jeg har prøvet at se på alle de link I har
sendt, men kan ikke finde noget billigere end det min far har fundet.

/Tobias

Fra : Anders Grønne

Dato : 09-12-01 11:38

"Tobias Simonsen" <tobiassimonsen@hotmail.com> wrote in message
> [...]
en
> W370 eller en W375 model. Forskellen er kun om den har et lige

W375 Kan sidestilles med tørretumbler T 263/T 273 C og T 223/T 233 C, hvad
end man så skal bruge det til ?

> Min far kender et lille firma i Jylland der kan give et godt tilbud, ca.
> 8700 kr. for W370 modellen, vejledende pris vist nok omkring 10800,-.

Kan du løfte sløret for hvilket firma det er ? Jeg kunne da også være
interesseret i en til den pris.

/AG

Fra : Tobias Simonsen

Dato : 10-12-01 10:01

> Kan du løfte sløret for hvilket firma det er ? Jeg kunne da også være
> interesseret i en til den pris.
>
> /AG

Hej AG

Ak ja, det er ikke sådan når man har en glemsom far.....

Han kom til at sige forkert til mig, prisen skulle have været 9800 kr., stadig
billigt, anyway.

Den pris kan du også finde under hvidevarepriser.dk. Ja, du kan nok finde den
billigere, men så skal du huske på at der også kommer fragt oveni og så bliver
prisen alligevel omkring de 9800 kr. Men det er stadig den billigste pris jeg
har set indtil nu, andre forretninger (EL-giganten og KøleMøller) tager ca.
12000 kr. for den samme maskine.

Alt i alt, så står den der hjemme nu og vakser som en besat, og den er bare
lækker. Næsten helt lydløs når den centrifugere og den vasker bare helt godt.

/Tobias

Fra : Mari

Dato : 27-11-01 13:58

"Tobias Simonsen" <tobiassimonsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:3C021330.DD185F23@hotmail.com...

Jeg er på min nr-3 Vølund siden 1970.
Den jeg har nu er 4 år gammel, så du kan selv
regne ud, hvor gamle de andre blev - og de var
nogenlunde lige stabile. Jeg har kun udskiftet
gummiringen i lugen een gang.... ellers aldrig reparationer.

Men........ når der er en prisforskel - så symboliserer det nok
en difference, som modsvarer antallet af leveår.
Hvis den har rustfrit kar og et ordentligt stabilt ophæng, så den kan klare de hurtige centrifugeringer - så ville jeg ikke forlange
meget mere, ikke mindst fordi der kan ske meget i løbet af en
sådan maskines levetid. (flytning mv.)

Du kan også kigge lidt på, hvordan trevlesien fungerer, om
den er nem at komme til uden at oversvømme det hele.

Det med faste programmer bruger jeg alligevel ikke.
Jeg vælger temperatur - og med hhv uden forvask.

Mh Mari

Fra : Egholm

Dato : 27-11-01 20:49

Tobias Simonsen skrev i en
nyhedsmeddelelse:3C021330.DD185F23@hotmail.com...
> Vi skal have en ny vaskemaskine, men hvad skal man vælge.
> men Miele er svinedyr. Nogle siger at man får meget bedre kvalitet ved
> en Miele end ved de andre.
Hejsa,
Vi har en Miele stående i kælderen - den er fra 1970 - og kører altså fint
endnu.
Men intet holder evigt - derfor - skulle den bryde uhjælpligt ned - har vi
kigget på en Miele model som også tager varmt vand ind. Således bidrager den
til at reducere elregningen - og varmt vand kan jo produceres alternativt.
Altså - vi køber nok en Miele næste gang og håber på 30+ års samarbejde - og
samtidig - er der nogle i denne gruppe som har erfaring på nævnte model som
også tager varmt vand ind ?
Hilsner
Klaus Egholm