Tekst ind på et billede
Fra : Jens

Dato : 26-11-01 00:28

Hvordan sætte man tekst ind i et billede ?

Det skal være sådan at når jeg bagefter åbner billede i et andet program så
er teksten der stadigvæk !

Mvh
Jens

Fra : @sbjørn

Dato : 26-11-01 23:38

'i picture1 skal AutoRedraw være sat til True
Picture1.Picture = LoadPicture("filnavn")
Picture1.ScaleMode = 3 'pixel
Picture1.CurrentX = y - aksel
Picture1.CurrentY = x - aksel
Picture1.Print "Tekst"
Picture1.Picture = Picture1.Image
SavePicture Picture1.Picture, "Filnavn"

Fra : Jens

Dato : 27-11-01 05:15

Jeg kan ikke få det til at virke....når jeg åbner billede i et andet program
er teksten væk !

Kan du sende en zip ?

Mvh
Jens
til@infojens.dk

Fra : Rayman

Dato : 29-11-01 20:36

Når du gemmer billedet via. savepicture, skal du huske at overskrive det
eksisterende. Desuden kan VB godt læse JPG og GIF, men ikke gemme dem. Hvis
du prøver, gemmer den et BMP billede med filnavn som .jpg.