Gnister fra udstødning?
Fra : Andreas Swiatek

Dato : 25-11-01 20:46

Hvordan kan det være at der kommer gnister ud af min udstødning når
knallerten er kørt helt varm og jeg fyrer den af?
Udstødningen er meget rusten, så jeg tænkte på om det kunne være
"rødglødende rustflager".

Hvad mener i det kan være?

Mvh. Andreas Swiatek

Fra : RpR

Dato : 25-11-01 20:52

> [...]
> knallerten er kørt helt varm og jeg fyrer den af?
> Udstødningen er meget rusten, så jeg tænkte på om det kunne være

Hvis det eller ikke lyder som om motoren går forkert i det, så kan det godt
være muligt. Ellers er det muligvis ulden i dæmperen der brænder.

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Andreas Swiatek

Dato : 25-11-01 21:14

Ulden? Hvad kan jeg gøre ved det, hvis det er det, som er problemet?
Knallerten kører perfekt, og lyder også godt i mine ører!

Fra : RpR

Dato : 25-11-01 21:17

> Ulden? Hvad kan jeg gøre ved det, hvis det er det, som er problemet?
> Knallerten kører perfekt, og lyder også godt i mine ører!

Skifte dæmperulder (det er da en ekspansions udstødning af en art, ikke?)
Alm glasuld skal der bruges til formålet.

Fra : Andreas Swiatek

Dato : 25-11-01 23:00

Det er en standart udstødning(Orginal).

Fra : RpR

Dato : 26-11-01 06:38

> Det er en standart udstødning(Orginal).

Hmm, en af mine kammeraters Aprilia Rally gjorde det samme, vil tro det er
katalysatoren der brænder af.

Fra : [UC]Rapperand

Dato : 26-11-01 16:15

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> wrote in message

> Hmm, en af mine kammeraters Aprilia Rally gjorde det samme, vil tro det er
> katalysatoren der brænder af.

Det er det, og det øger faktisk ens effekt, så det er jo godt nok :)
En af mine venners gjorde det samme...

--
Best regards
Rasmus AKA [UC]Rapperand

Fra : [UC]Rapperand

Dato : 26-11-01 00:12

"Andreas Swiatek" <Erne@get2net.dk> wrote in message
> Hvordan kan det være at der kommer gnister ud af min udstødning når
> knallerten er kørt helt varm og jeg fyrer den af?
> Udstødningen er meget rusten, så jeg tænkte på om det kunne være
> "rødglødende rustflager".

Gør livet lettere og skriv hvilken potte og scoot det er...

--
Best regards
Rasmus AKA [UC]Rapperand

Fra : Andreas Swiatek

Dato : 26-11-01 14:38

Det er en Aprilia Rally, med alle orginaldele.

Fra : LaLLe

Dato : 26-11-01 14:57

"Andreas Swiatek" <Erne@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Det er en Aprilia Rally, med alle orginaldele.
Undre mig ikke. Har set flere rallyer gøre det. Igen et bevis på at den IMHO
ikke er det 16 kilo værd.

LaLLe
www.ghetto-net.dk/stalker