Omlægning
Fra : Lasse

Dato : 25-11-01 12:52

Hej
Er der et program, eller evt. en side, hvorved man kan finde ud af om man
skal omlægge sit kreditforeningslån fra eksempelvis 6% til 5%....
Jeg vil gerne finde ud af hvad renten skal være for at det er godt at
omlægge lånet ??!!

Fra : Henrik A

Dato : 25-11-01 17:29

Tommelfingerreglen er, at man skal hoppe 2 renteprocentpoint for at det kan
betale sig. Ellers vil besparelsen blive ædt op af kurstabet.
Samtidig bør man ikke tage lån, hvor kursen ligger under 95.

Mvh
Henrik

Fra : Lasse

Dato : 25-11-01 19:26

> [...]
> betale sig. Ellers vil besparelsen blive ædt op af kurstabet.
> Samtidig bør man ikke tage lån, hvor kursen ligger under 95.

Ja det har jeg også hørt
Men spørgsmålet er så om man kan lave en beregning, der siger at når kursen
ligger på noget bestemt, så kan det betale sig, at omlægge lånet ??!
Er der nogle sider, hvor man kan lave denne beregning ??!!

Fra : Erik G Christensen

Dato : 25-11-01 20:49

Lasse wrote:

> [...]
> skal omlægge sit kreditforeningslån fra eksempelvis 6% til 5%....
> Jeg vil gerne finde ud af hvad renten skal være for at det er godt at

Alle kreditforeningerne har da disse beregninger ?

Du skal ganske vist selv simulere, men det er nu hurtigt.

--
Regards Erik G Christensen
Adviser for danish farmers, economy

Fra : Lasse

Dato : 30-11-01 20:34

Jeg har fundet en side, som I andre måske også kan bruge:
http://www.ringkjoebing-bank.dk/ringkjoebingbank/Ringbank.nsf
i teksten står der noget om bolig-experten, hvor I så skal trykke på linket.