Hvordan med fotofartfælder på MC?...
Fra : Thomas Hjort

Dato : 25-11-01 11:20

.....er vi ikke meget bedre stillet der end bilisterne?, jeg mener man kan jo
ikke genkendes med sin fullface??

Thomas Hjort

Fra : Michael K.S.

Dato : 25-11-01 11:27

On Sun, 25 Nov 2001 11:19:53 +0100, "Thomas Hjort" <hjort@anarki.dk>
wrote:

>....er vi ikke meget bedre stillet der end bilisterne?, jeg mener man kan jo
>ikke genkendes med sin fullface??

Kom så Uffe - Fortæller du lige historien tilbage fra stenalderen )

-M

Fra : Jacob Stegelmann

Dato : 25-11-01 11:28

"Thomas Hjort" <hjort@anarki.dk> wrote in message
> ....er vi ikke meget bedre stillet der end bilisterne?, jeg mener man kan
jo
> ikke genkendes med sin fullface??

He he....
prøv at spørge Uffe om det
....eller kig evt. på hans hjemmeside: http://www.twe.net/

--
Jacob

Fra : Thomas Hjort

Dato : 25-11-01 11:44

> ...eller kig evt. på hans hjemmeside: http://www.twe.net/

Helt præcist der:

http://www.twe.net/ticket.html

Og det er interessant, specielt at den blev frafaldet.

Mvh Thomas

Fra : Allan Wisborg

Dato : 25-11-01 22:18

Jeg synes at der mangler noget korrespondance !!

Det var så vidt jeg kan forstå sagen i København der blev frafaldet, men
hvad skete der i retten på Frederiksberg ???

Forstod dommeren, at man ikke kunne vide hvem der ville køre på ens
motorcykel om 5 uger.

Jeg må iøvrigt tage hatten af for det første svar fra Frederiksberg politi

Allan
TRX 850 - i kælderen.

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 26-11-01 02:43

On Sun, 25 Nov 2001 13:18:28 -0800, "Allan Wisborg"
<awXXX@teamuniuqe.dk> wrote:

>Jeg synes at der mangler noget korrespondance !!

Det ved jeg da godt, din odder!! Jeg har jo sagt det masser af
gange - jeg skal nok :)

> [...]
>hvad skete der i retten på Frederiksberg ???
>
>Forstod dommeren, at man ikke kunne vide hvem der ville køre på ens

Ja, og derfor accepterede hun også anklagerens ønske om at rette
anklagen. Jeg fik også muligheden for at få udsat sagen på det
grundlag, men det synes jeg ikke der var grund til.

>Jeg må iøvrigt tage hatten af for det første svar fra Frederiksberg politi

Ja, det var ikke uden humor - men det holdt sgu' ikke længe

--
Med venlig hilsen - Sincerely
http://www.twe.net/

Fra : Gunnar Dupont Krohn

Dato : 01-12-01 00:06

hvordan kan det være at de to billeder er taget forskellige steder når det
er samme sag ???

http://www.ing.dk/bagsiden/bagsiden0104a.html

http://www.twe.net/ticket.html

Det ligner samme fører men det er da helt klart ikke samme sted ??

DuP

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 01-12-01 04:21

On Sat, 1 Dec 2001 00:05:39 +0100, "Gunnar Dupont Krohn"
<dsl35290@vip.cybercity.dk> wrote:

>hvordan kan det være at de to billeder er taget forskellige steder når det
>er samme sag ???

Det er fordi det ikke er samme sag :)

>http://www.ing.dk/bagsiden/bagsiden0104a.html

- handler om en sag med Frederiksberg Politi.

>http://www.twe.net/ticket.html

- handler om en sag med Københavns Politi.

Læs hele forløbet på <http://www.twe.net/breve.html>.
>Det ligner samme fører men det er da helt klart ikke samme sted ??

Ja, det er sjovt, ikke? Jeg prøvede også at overbevise dommeren om, at
det var den samme fører/motorcykel - og dermed ikke mig, jævnfør
Københavns Politis afgørelse.

--
Med venlig hilsen - Sincerely
http://www.twe.net/

'Loud pipes save lives' - sandheden om fri udblæsning.

Fra : Gunnar Dupont Krohn

Dato : 01-12-01 10:28

Takker for svaret, jeg tror jeg skal have mig en hvid hjelm og et par
solbriller, så kan jeg altid sige at det nok var Uffe igen :)

Fra : Mogens Dammand

Dato : 01-12-01 23:47

Er selv røget i fælden for et par mdr. siden, og har ikke hørt noget.

Mvh
En glad mand

Thomas Hjort <hjort@anarki.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9tqgl3$2a1e$1@news.cybercity.dk...

Fra : Martin Sørensen

Dato : 02-12-01 02:59

> Er selv røget i fælden for et par mdr. siden, og har ikke hørt noget.

Jeg fik også taget et billede for en måneds tid siden, og har heller ikke
hørt noget endnu.. Det kan dog være, at de har været venlige ikke at få
skrevet nummerpladen ned. Det var med ca. 55km/t (speedometer viste 60) i en
50km/t zone. Så det var jo heller ikke alverden.
Det var endda på en bred vej i udkanten af Aalborg med godt udsyn til alle
sider, så den vej kunne efter min mening sagtens bære 60km/t, men alligevel
vælger de at sætte en fotovogn op sådan et sted, da de fleste folk kører
efter forholdene (hurtigere end 50km/t).

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Thomas Hjort

Dato : 02-12-01 18:11

Når de fotografere en bil får de et billede af nummerpladen foran, og kan
der igennem finde ejerne. Men hvordan finder de ejeren af en MC?

Thomas *SV650S*

Fra : Jonas Holt

Dato : 04-12-01 21:12

> [...]
> vælger de at sætte en fotovogn op sådan et sted, da de fleste folk kører
> efter forholdene (hurtigere end 50km/t).

I morges så jeg de holdt på Høvejen (nord for Nørresundby for de knap så
lokalkendte:) ved 70 km/t begrænsning. Sker der mange ulykker der? Det tror
jeg ikke, men jeg vil stoppe op og spørge dem om næste gang jeg ser de
holder der. Og så er jeg iøvrigt glad for at de modkørende blinker voldsomt
med lygterne så man ved der er noget galt længere fremme En skam man
ikke kan tagge dem.

Hvor er deres andre yndlingsplaceringer omkring Aalborg?

mvh
Jonas Holt & CBR600F2 i hi

Fra : Claus Rittig

Dato : 04-12-01 22:44

"Jonas Holt" <jholt@norden-fjords.dk> skrev i en meddelelse

> I morges så jeg de holdt på Høvejen (nord for Nørresundby for de knap så
> lokalkendte:) ved 70 km/t begrænsning. Sker der mange ulykker der?

Æh, ja det gør der faktisk. I myldretidstrafikken kører folk som sindssyge,
og hastigheder over 120 er ikke noget særsyn. Tjek hos teknisk forvaltning.
For år tilbage var den en 3 spors vej, hvor midterste spor var delt
overhalingsbane i begge retninger, og den var en af danmarks farligste veje,
men den er stadig en af de grimme.

Rittig

Fra : Jonas Holt

Dato : 05-12-01 00:18

> For år tilbage var den en 3 spors vej, hvor midterste spor var delt
> overhalingsbane i begge retninger, og den var en af danmarks farligste
veje,
> men den er stadig en af de grimme.

Tænker du ikke på Thisted Landevej (vejen ml. Nørresundby og Aabybro)? Jeg
kan da slet ikke huske at Høvejen har haft tre spor.

mvh
Jonas Holt & CBR600F2 i hi

Fra : Claus Rittig

Dato : 05-12-01 17:11

> veje,
>
> Tænker du ikke på Thisted Landevej (vejen ml. Nørresundby og Aabybro)? Jeg
> kan da slet ikke huske at Høvejen har haft tre spor.

Hovsa - jo!

Om Høvejen er farlig ved jeg egentlig ikke.

Rittig

Fra : Thomas Hjort

Dato : 08-12-01 17:43

Hvordan finder politiet frem til en på MC når man bliver blitz'et, bliver
der taget et billede at MC'en bagfra? Forfra er der jo ingen nummerplade?

Thomas Hjort

Fra : Ole Baun

Dato : 08-12-01 23:16

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan finder politiet frem til en på MC når man bliver blitz'et, bliver
> der taget et billede at MC'en bagfra? Forfra er der jo ingen nummerplade?

Hej Thomas

Du må hellere få et svar, ellers bliver du jo bare ved at spørge
Hvis du bliver blitz´et fra en bil, så sidder der sådan uniformeret fætter
inden i den, som de har dresseret til at vende sig om og notere nummeret på
pladen. Har jeg hørt !

Ole Baun
CB 500, ´96, (fartbødefri de første 93 kkm, 7-9-13)

Fra : Thomas Hjort

Dato : 09-12-01 09:33

> [...]
> inden i den, som de har dresseret til at vende sig om og notere nummeret

Ahaa, men her har MCister igen en fordel. Det kan være at han ikke når at
notere nummeret, eller at han ikke gider fordi han er ved at læse en god
bog.
Men vi kan køre med 170 forbi de ubemandede uden at fælden klapper!?

Thomas SV650

Fra : jacob Stegelmann

Dato : 09-12-01 10:58

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
..
> Men vi kan køre med 170 forbi de ubemandede uden at fælden klapper!?

I teorien.... ja
men hvornår ved du om det er en ubemandet fælde? jeg vil næsten sige (uden
at vide det) at de eneste fælder du opdager er dem der er bemandet....

--
Jacob (der endnu har denne oplevelse til gode)

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 05-12-01 10:14

Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in article
<3c0d4598$0$29598$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> [...]

> For år tilbage var den en 3 spors vej, hvor midterste spor var delt
> overhalingsbane i begge retninger, og den var en af danmarks farligste

Var viadukten lidt længere nede af vejen ikke engang en sort plet på
kortet?

Det er nemlig noget rigtig rod at skulle ud på Høvejen der! Ofte kommer
folk tordnede op over viadukten, og de har så ca. 30 meter at bremse på
hvis der lige er kørt en ud fra sidevejen.

Men de 70 km/t er vel mest sådan en symbolsk skiltning fordi der ligger et
busstoppested? Der er vist ikke den store saglige begrundelse for at sætte
farten ned til 70.

--
Mikkel
http://rrnord.dk

Fra : Jonas Holt

Dato : 05-12-01 19:12

> [...]
> busstoppested? Der er vist ikke den store saglige begrundelse for at sætte

Der må man køre 80 - de 70 gælder over et længere stykke længere mod øst.
Jeg kører ud fra sidevejen du nævner, hver morgen - og jeg synes ikke folk
kører slemt der, men nu kører jeg jo heller ikke lastvogn med hænger. Så
tror jeg det er et træls sted.

mvh
Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Martin Sørensen

Dato : 04-12-01 23:46

Jonas Holt skrev:

> I morges så jeg de holdt på Høvejen (nord for Nørresundby for de knap så
> lokalkendte:) ved 70 km/t begrænsning. Sker der mange ulykker der? Det

Det kunne jeg næsten godt forestille mig. Det er en stor vej med gode
muligheder for at køre stærkt, men det er nok ikke så heldigt lige der. Men
det kan jo være svært at vurdere, når man ikke kender facts.

> Hvor er deres andre yndlingsplaceringer omkring Aalborg?

Jeg har ikke rigtigt set dem holde det samme sted flere gange. Jeg har set
en fotovogn stå og tage billeder på Vesterbrogade i Nr. Sundby, men det har
kun været en enkelt aften. Og så har nogle MC-betjente taget nogle
billister ind på Vesterbro i Aalborg. Jeg har faktisk også ud af
køkkenvinduet set en MC-betjent stoppe en bil og skrive noget ned på et
stykke papir. Det har nok ikke været en check han skrev.
Men folk kører også som vanvittige ud af Stationsvej i Nr. Sundby. Jeg tror
nok at der er flere, der kører over 100km/t. Problemet er at vejen er ret
bred og lige, og at man kan se vejen meget langt frem, men tilgengæld kan
man ikke se kørende fra sidevejene, når man kommer med den fart.

Jeg så desuden en politibil her for nogle timer siden på Aalborgsiden af
Limfjordsbroen, og det så ud til at de havde holdt 3-4 biler ind. Om det
var for hastighedskontrol, det ved jeg ikke.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 04-12-01 23:57

Martin Sørensen wrote:

> signing off.. Martin Sørensen

Psst, kan du ikke lige skifte tegnsættet til iso8859-1 istedet for den der
.....-15 som for det hele til at ligne noget.. ææh... rod
--
mvh Jes Vestervang - også med knode
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk