Tv-kort som video
Fra : busted123

Dato : 25-11-01 01:35

Er der nogle som kan anbefale et godt tv-kort som kan bruges til at optage
film fra fjernsynet, til omkring 500-800 kr? Selvfølgelig i bedste kvalitet

Eller hvad med tv-in på et f.x Asus geforce2-3 kort. Kan det bruges?
(overvejer nemlig også at købe sådanne et)

Jeg synes det er en jungle at finde uf af hvilke kort som er bedre end de
andre, så jeg håber at der er nogle som har nogle gode bud.

Hilsen
Peter

Fra : Lennart

Dato : 25-11-01 17:59

"busted123" <REMOVEbusted123@hotmail.com> wrote in message
> Er der nogle som kan anbefale et godt tv-kort som kan bruges til at optage
> film fra fjernsynet, til omkring 500-800 kr? Selvfølgelig i bedste
kvalitet

Det kræver et ret dyrt kort. De fleste kan "kun" optage i 320x240. Kig i
www.edbpriser.dk

> Eller hvad med tv-in på et f.x Asus geforce2-3 kort. Kan det bruges?
> (overvejer nemlig også at købe sådanne et)

Måske, men du skal bruge noget capture software og signalet skal være
igennem en video, da tv in ofter er i svideo eller composite tilslutninger.

Du skal også være opmærksom på at det tager meget plads. 1½ times optagelse
i 320x240 tager ca 3,5 GB harddisk plads.

MVH
Lennart