Topspørgsmål omkring topmotorcykler
Fra : Thomas Hjort

Dato : 24-11-01 22:27

1. Hvilken motorcykel har den højeste tophastighed?
2. Hvilken motrocykel har den bedste acceleration?
3. Er indehaveren af 1/4 - mils rekorden stadig VMAX?
4. Og hvad fanden er det for en moped hun køre på i Tombraiderfilmen????;)

Mvh Thomas Hjort

Fra : Allan Wisborg

Dato : 25-11-01 23:04

> 1. Hvilken motorcykel har den højeste tophastighed?
Mon ikke det har er et godt bud:
http://popularmechanics.com/automotive/sub_coll_leno/2001/8/recycled_jet_set
ter/index2.phtml
http://www.marineturbine.com/y2kinnov.htm
Estimated Top Speed: 250 mph
1/4 Mile: 9.80 @ 160 mph
0-200 mph in 15.0 sec.

...og nej det er ikke en joke, de findes indregistrerede i USA (selv om der
nok ikke er så mange af dem).

> 2. Hvilken motrocykel har den bedste acceleration?
Fra hvad til hvad ???

> 3. Er indehaveren af 1/4 - mils rekorden stadig VMAX?
Næppe...

> 4. Og hvad fanden er det for en moped hun køre på i Tombraiderfilmen????;)
Se det ved jeg til gengæld noget om:
Lara kører på en ombygget TRX 850. Stel, motor, forgaffel, bagsvinger m.v.
er TRX. Der er så monteret pladehjul fra en Harley, en kickstarter arm (der
ikke virker) for at få den til at se old engelsk ud !!!, og så har de pillet
alt plastikken af og erstattet det med deres eget: De orginale potter er
smidt ud og erstattet med speciallavede high mount a la Ducati 996. Dertil
kommer streetfighter gear som lige styr, lygte m.v. Tanken er et dække, og
der sidder en 1 liters tank inden under (sikkerhed ved stunts.)

http://www.650motorcycles.com/TRX850.html
http://www.multimania.com/trx850/tomb_raider.htm

Den stoppie hun laver mens hun skyder med maskinpistoler er lavet ved at
cyklen er monteret i et stativ på hjul, hvor cyklen står 45 grader op i
luften.

Der er ialt til filmen lavet en 3-4 forskellige modeller af TRX'eren for at
kunne lave alle scenerne.
Hvis du undrer dig over lyden i den scene i filmen hvor hun kører over
broen, så er det lagt på bagefter - det er lyden af en række 4, og ikke af
en parallel twin.

Allan
TRX 850

Fra : Kristoffer Lippert

Dato : 28-11-01 01:45

Ok, der er dælme points for den vildeste cykel jeg til dato har læst om...

En jet turbine motorcykel.. - gad vide hvad told og skat siger til sådan en
?
Og så kører den endda på diesel... - den er dælme for fed, sådan en vil jeg
ha'!

Nå, men af mere almindelige cykler så er kawa zx12r vidst den der har
føringen for tiden.
Jeg så en hos en rudberg i sommer, den ville bare have noget at æde... -
uden tvivl en olm satan.

Er der andre bud på nettet på cykler der kan nogle hemmelige ting ?

Mvh
Kristoffer - Som har stillet mc'en for vinteren... og er blevet noget
rastløs..

Fra : Robert

Dato : 26-11-01 00:31

"Thomas Hjort" <hjort@anarki.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 3. Er indehaveren af 1/4 - mils rekorden stadig VMAX?
> 4. Og hvad fanden er det for en moped hun køre på i Tombraiderfilmen????;)

1) i hvilket land..... til gadebrug eller bane ? stock eller modify?
2) fra hvad til hvad? 0-100 eller 100-200 eller 40-90 ?
3) igen: som gadecykel, eller totalmodificeret med lattergas, el-skifter,
kædetræk etc?
4) aner det ikke, men du har vistnok fået svar

Hvordan går din sv650s ?

Mvh
Robert

Fra : Thomas Hjort

Dato : 26-11-01 17:07

> [...]
> 2) fra hvad til hvad? 0-100 eller 100-200 eller 40-90 ?
> 3) igen: som gadecykel, eller totalmodificeret med lattergas, el-skifter,

Det som jeg tænkte på var standard gadecykler.

> 4) aner det ikke, men du har vistnok fået svar

Ja for satan, det var noget Allan havde check på !

> Hvordan går din sv650s ?>

Den går som en drøm. Det er verdens bedste MC (har godt nok kun prøvet cb500
og diversion 600 på køreskolen) men den trækker for fedt, og den er let at
manøvrere.
Jeg er ved at få monteret et komplet leovinci system på den i de her dage,
mest for lydens skyld, men selvfølgelig også for de 12-15 heste mere. Jeg
har ikke kørt den helt ud endnu både fordi jeg er rookie og pga af de
fedtede veje (måske en god ting at starte sin MC karriere på en vintersæson
(forsigtig kørsel)), så de ekstra heste 'gemmer' jeg til det bliver forår og
vejene bedre.

Mvh Thomas *SV650S* <------------------------ (som jeg har glædet mig til at
skrive i lang tid :))

Fra : Robert

Dato : 26-11-01 23:30

> [...]
vintersæson
> (forsigtig kørsel)), så de ekstra heste 'gemmer' jeg til det bliver forår

Er du sikker på ovennævnte virkelig kan give dig 12-15 heste mere?...
hvor meget er maskinen opgivet til fra fabrik? er det ikke en
usandsynlig stor forøgelse? - - jeg håber for dig det passer - på den
anden side, lyden er næsten bedre - - bundtræk ER for fedt!

og... kan ikke lade være
Mvh Robert
VMX1200 . . . . . . . .

Fra : Steen Schmidt

Dato : 27-11-01 07:20

> Jeg er ved at få monteret et komplet leovinci system på den i de her dage,
> mest for lydens skyld, men selvfølgelig også for de 12-15 heste mere.

Så bliver du slemt skuffet. Selv med et komplet system ender du nok kun med
1 eller 2 ekstra heste på toppen, og et tyndere mellembånd. Benzinøkonomien
ryger sig også en tur.

Godt du ikke kun valgte en slip-on - så havde du sandsynligvis mistet
effekt.

Mvh
Steen

Fra : Mads Lund

Dato : 26-11-01 08:17

> 1. Hvilken motorcykel har den højeste tophastighed?

Af std gade cykler er det ZX12 og hayabusa som begge går omkring 300 på
toppen.

> 2. Hvilken motrocykel har den bedste acceleration?

Det afhænger lidt af om man taler 0-100 eller 0-200 eller noget helt 3. men
sådan set lidt bredt, er ZX12 den kraftigste accelerende std. cykel. Taler
vi modificerede cykler så er topfuel klassen den der byder på de hurtigst
accelerende cykler.

> 3. Er indehaveren af 1/4 - mils rekorden stadig VMAX?

Nej den tabte nok tronen for en del år siden.

Mads Lund
Ninja9RT (som har nappet en Hayabusa i accelerationstest på motorvejen